تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797803577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي وضعيت امروز سينماي كودك بسيار متأسفم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: براي وضعيت امروز سينماي كودك بسيار متأسفم
سينماي كودك و نوجوان پس از درخشش در سال‌هاي اول انقلاب و دهه 60حالا بيش از دو دهه است كه...


سينماي كودك و نوجوان پس از درخشش در سال‌هاي اول انقلاب و دهه 60حالا بيش از دو دهه است كه دچار ركود و بحران شده و فيلمسازان رغبتي براي توليد فيلم در اين زمينه ندارند. اما و اگرها درباره برگزاري جشنواره فيلم كودك در سال جاري نيز به شرايط بد سينماي كودك بيش از پيش دامن‌زده است.

محمدرضا هنرمند، كارگردان باسابقه سينما و تلویزيون در اين باره گفت: با تصميمات لحظه‌اي، نابخردانه و غيراصولي كاري نكنيم تا سينماي كودك بيشتر به سمت نابودي برود.
كارگردان سينما و تلويزيون درباره بلاتكليفي سينماي كودك و برگزار نشدن جشنواره فيلم كودك در سال جاري عنوان كرد: براي وضعيت امروز سينماي كودك بسيار متأسفم چرا كه سينماي كودك در كشور ما كاملاً مضمحل شده و اصلاً نمي‌توان آن را با سينماي كودك در ساير كشورهاي دنيا قياس كرد و ما همه‌جانبه دچار ركود و نزول‌ شده‌ايم.

كارگردان فيلم سينمايي «دزد عروسك‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار سينماپرس افزود: فيلم كودك و سينماي كودك در همه كشورهاي صاحب صنعت سينما بسيار مهم و مورد توجه است چرا كه دولت‌ها و حكومت‌ها توجه به سينماي كودك را نوعي سرمايه‌گذاري براي آيندگان‌شان مي‌دانند اما متأسفانه ما در اين زمينه بسيار مهم همواره غافليم و توجهي به سينماي كودك نداريم.
وي ادامه داد: اگر مسئولان سينماي كشور آينده‌نگر و دغدغه‌مند باشند بايد بخش مهمي از توجه‌شان را در توليدات سالانه معطوف به سينماي كودك كنند و فيلم‌هاي شاخصي در اين زمينه توليد كنند و آن را به صورت گسترده به اكران برسانند. بنده به عنوان يك فيلمساز آثار مهمي را در اين حوزه توليد كرده‌ام چرا كه معتقدم در سينما بايد به كودكان كه بخش اعظمي از جامعه را تشكيل مي‌دهند توجه جدي داشت.

هنرمند در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه چرخش دائمي جشنواره فيلم كودك در شهرستان‌ها اعتبار آن را به شدت زير سؤال برده است، اظهار داشت: بنده معتقدم بهترين مكان برگزاري براي جشنواره فيلم كودك در شهر تهران است و نمي‌دانم چرا مسئولان سينماي كشور آنقدر دغدغه دارند تا همه ساله اين جشنواره را در شهرستان‌هاي مختلف برگزار كنند و درصدد باشند نظرات مسئولان شهرهاي مذكور برآورده شود.
 
كارگردان سريال‌هاي محبوب «زير تيغ» و «آشپز‌باشي» خاطرنشان كرد: در همه كشورهاي دنيا كه جشنواره كودك را برگزار مي‌كنند جشنواره‌ها با نام شهرها شناخته مي‌شود اما ما همچنان در كشورمان معطل مانده‌ايم كه جشنواره فيلم كودك متعلق به كدام شهر است؟ بايد آن را جشنواره اصفهان بناميم يا همدان يا تهران؟ مسئولان سينماي كشور با توجه به تغييرات گسترده و دائمي مسئولان شهرهاي كشور بهتر است تصميم بگيرند جشنواره فيلم كودك را تنها در پايتخت و بدون دخالت و نظر ساير مسئولان شهرهاي ديگر برگزار كنند.

اين فيلمساز تأكيد كرد: برگزاري جشنواره فيلم كودك در شهر تهران مي‌تواند منجر به كاهش شديد هزينه‌هاي سينماي كودك شود؛ سالانه بودجه هنگفتي براي هتل و اقامت، خوراك و رفت و آمد هنرمندان و اهالي رسانه و مسئولان به شهرهاي مختلف هزينه مي‌شود كه اگر جشنواره در تهران برگزار شود اين هزينه‌هاي چشمگير مي‌تواند براي توليد آثار سينمايي كودك مصرف شود.

اين كارگردان سينما در خاتمه اين گفت‌وگو افزود: من اميدوارم بعد از سال‌ها شنيدن وعده‌هاي مختلف از سوي مسئولان سينمايي با بهره‌گيري از نيروهاي دغدغه‌مند و متعهد به سينماي كودك شاهد برنامه‌ريزي و سياستگذاري‌هاي اصولي و درست براي احياي مجدد سينماي كودك باشيم و با تصميمات لحظه‌اي، نابخردانه و غيراصولي كاري نكنيم تا روز به روز سينماي كودك بيشتر به سمت نابودي و اضمحلال برود.




تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن