تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797025378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکارچیان آفریقا هنگام شکار + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: برای بقا در دنیای دشوار بیشه زارها و علفزارهای آفریقا، شیرها، پلنگ ها ، کفتارها و سگ های وحشی باید بی وقفه در پی شکار باشند.



به گزارش جام جم آنلاین به نقل از National Geographic ، شکارچیان اسطوره ای آفریقا: شیرها ، پلنگ ها ، کفتارها و سگ های وحشی به دلیل فریبکاری، پنهان کاری و سماجت از سایر شکارچیان مشهورتر هستند. اما این درندگان گوشتخوار به خوبی شناخته نشده اند. سگ وحشی آفریقایی در مورد همنوعانشان سخاوتمند است. آنها در لانه های تنگ زیر زمینی زندگی کرده و از توله های ماده و نر مسلط گروه مراقبت و پرستاری می کنند. آنها به دیگر اعضای که بیمار یا مجروح باشند، غذا می دهند. شکارچیان مشهور آفریقا با اینکه در راس هرم غذایی قرار دارند اما با تهدیدهای بسیاری مواجه هستند: شکار غیرقانونی، از بین رفتن زیستگاه های طبیعی ، خشکسالی و... قلمروهای وسیع سلاطین وحش آفریقا به سرعت کوچکتر می شوند. پلنگ ها از زیستگاه های طبیعی شان به مناطقی که مسکونی شده اند ، رانده شده و تعداد شیرها که در سالهای دهه 1940 میلادی حدود 450 هزار بود امروز به 20 هزار شیر کاهش یافته است.

شکارچیان که چاره ای جز وفق دادن خود با تهدیدها ندارند بیش از پیش ناگزیر هستند برای تسلط بر قلمروهای کوچک شده خود با یکدیگر بجنگند.

به جز شکارچیان باید به کرکس ها اشاره کرد. این پرندگان به ندرت به موجودات زنده حمله کرده و از لاشه ها تغذیه می کنند. کرکس ها مانند یک گروه نظافتچی عمل کرده و با خوردن لاشه ها از شیوع بیماری ها میان شکارچیان و طعمه هایشان جلوگیری می کنند. عکس های باورنکردنی از شکارچیان آفریقا هنگام شکار:

1 - شیر نر در علفزارهای خشک سرنگتی تانزانیا یک ویلدبیس ( گوزن شاخدار) را به زانو درآورده است. زندگی برای شیرهای نر بسیار سخت است. تنها یک توله شیر نر از 8 توله به سن بلوغ می رسد. در سن 2 سالگی آنها از طرف شیر نر مسلط از گروه رانده می شوند. در این سن شکار کردن برای آنها سخت است. در ضمن زمانی که شیر نر مسلط از سوی شیر یا شیرهای رقیب کشته یا از گروه رانده می شود، ارباب جدید توله ها و به ویژه نرهای جوان را می کشد.عکاس: Mitsuaki Iwago .

2 - یک گروه شیرماده در پی شکار از نهر کم عمقی در بوتسووانا می گذرند. در بین گربه سانان بزرگ شیرها زندگی اجتماعی داشته و در گروه های خانوادگی با ارتباط مستحکم زندگی می کنند. آنها به ندرت به شیر غریبه ای اجازه ورود به گروه را می دهند. البته به استثنا شیر یا شیرهای نری که رهبری گروه را به دست می آورند. عکاس: Beverly Joubert .

3 - یک شیر ماده گلوی یک گوساله بوفالو کیپ تازه متولد شده را در میان آرواره هاش می فشارد. شیرهای ماده وظیفه شکار را در گروه به عهده دارند. شیرها نر وظیفه دفاع از گروه به عهده داشته و گاهی هم در شکار طعمه های بزرگ به ماده ها کمک می کنند. عکاس: Beverly Joubert .

4 - حمله گروهی ماده شیرها به یک گراز در سرنگتی تانزانیا در حالی که توله شیرهای گرسنه منتظر هستند. در فصل خشک سرنگتی گرازها شکار اصلی شیرها را تشکیل می دهند. عکاس: Michael Nichols .

5 - یک توله شیر با پوزه خون آلود روی لاشه یک گورخر در سرنگتی تانزانیا. در گروه شیرها هنگام غذا خوردن توله ها باید صبر کنند تا بزرگترها سیر شوند و آنگاه نوبت آنها شود. عکاس: Michael Nichols .

6 - یک ماده پلنگ در سابی ساندز رزرو آفریقای جنوبی ایمپالایی را شکار کرده به بالای درخت برده تا از مزاحمانی مانند کفتارها در امان باشد. عکاس: Steve Winter .

7 - بچه پلنگ در سابی ساندز رزرو آفریقای جنوبی از گوشت ایمپالایی که مادرش شکار کرده و به بالای درخت آورده است، می خورد. عکاسان: Meril Darees و Manon Moulis .

8 - یک کفتار خالدار در حاشیه دریاچه ناکورو کنیا یک فلامینگو را شکار کرده است. کفتار یک شکارچی ماهر و سمج است که تنها قادر به شکار زرافه ها و بوفالوهای بالغ و سالم نیست.عکاس: Winfried Wisniewski .

9 - سگ های وحشی آفریقایی در حال دریدن گوشت یک شکار در ناکورو کنیا. سگ های وحشی به دلیل اینکه به طور گروهی شکار کرده و در تعقیب طعمه بسیار سمج هستند از جمله شکارچیان موفق آفریقا محسوب می شوند. عکاس: Chris Johns .

10 - توله سگ های وحشی آفریقایی 4 ماهه در حال خوردن بقایای گوشت یک ایمپالا در نکورو کنیا. بزرگترها پس از شکار گوشت ها را بلعیده و سپس با بازگشت به لانه آن را بالا آورده تا توله ها و دیگر اعضای گروه را که در شکار شرکت نداشته اند، تغذیه کنند. عکاس: Chris Johns . نوشته : Natasha Daly ،دستیار سردبیر National Geographic . بهرام افتخاری / جام جم آنلاین




جمعه 12 آذر 1395 ساعت 20:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن