تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796983199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنیاگردی زوج ایرانی به روایت تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اینکه آدم از همین نیمچه رفاه کاذب روزمره و شهری بتواند بگذرد و دل به جاده بزند برود راهی را که دوست دارد نشان می دهد که آن «آدم» متفاوت است. آدم های متفاوت هم روز به روز در اطرافمان کمتر می شوند چرا که اغلب آدم ها گرفتار روزمره زندگی شده اند و معیشت و غیره. همین است که شاید زندگی بیشتر مردم شبیه هم شده است و وقتی آدم متفاوتی می بینید همچون یک ستاره سینما باید دل به حرف هایش بدهید.



به گزارش جام جم آنلاین یکی از این آدم های متفاوت صاحب کانالی تلگرامی است به نام «کوله به دوش» که همچون نام این شبکه مجازی کوله اش را به دوش گرفته و راهی کنیا شده است. گزارش های لحظه به لحظه اش از این سفر همراه با عکس های جذابش و البته اطلاعات ریز و درشت از این کار، سفرنامه مجازی اش را بسیار خواندنی کرده است. گاهی از پشه هایی می نویسد که امانش را بریده اند و گاهی هم اطلاعاتی از گونه های جانوری متفاوتی می بیند که شاید در کمتر منبعی چنین دست اول بتوان پیدا کرد. البته این اولین سفری نیست که این بانوی مسافر پا به آن گذاشته اما حالا و این روزها او در کشور کنیاست و روایتش از سفر به کنیا خواندنی. بخش هایی از حضور او به همراه عکس هایش را می توانید در اینجا ببینید و بخوانید که خالی از لطف نیست.

توی کنیا احتمالا انتظار هرچیزی رو میتونید داشته باشید غیر از ایتالیایی ها! اگر از مومباسا به سمت شمال حرکت کنید توی ادامه خط ساحلی شهری به اسم مالیندی(Malindi)( که خود من تا همین چند وقت پیش مالدینی می خوندمش!!) وجود داره که بیشتر مردم و کارکنانش به زبان ایتالیایی صحبت میکنند و یه جورایی خودشون رو ایتالیایی اصل میدنند!

ایشون قراره جلوی مالاریا رو بگیرن! با خوردت اولین قرص مالاریا متوجه میشین که حسابی به زمان سفر نزدیک شدین! از دو هفته قبل از سفر تا چهارهفته بعد از اون باید هفته ای یکی مصرف کنید. خوب توی لونلی پلنت یه سری هشدارها درباره عوارض قرص مالاریا نوشته بود که آدم رو از خوردنش منصرف می کرد(حتی تشنج و ریزش مو هم توش بود! خود مالاریا مگه چقدر میتونه بد باشه) اما چند نفر که قبلا از این قرص ها مصرف کرده بودند رو پیدا کردم که خوشبختانه گفتند برای اونها عوارضی نداشته، ما هم مصرف کردیم و فعلا عوارض خاصی گزارش نشده!

قطعا جذاب ترین قسمت هر سفری بستن کوله پشتیه! مخصوصا اگه سفر طولانی باشه و حجم کوله محدود،بعد یکی دو ساعت سروکله زدن از اینکه میبینید چیزهایی که عمرا بدون اونها سفر رو می تونستید تصور کنید چه راحت گذاشتید کنار، کلی کیفور میشید! توی سفر قرار نیست زندگی روزمرتون رو تکرار کنید، درسته که داشتن پنج تا شلوار و سه جفت کفش و بالش محبوبتون میتونه خیالتون رو راحت تر کنه! اما این شمایید که قراره دنیا رو ببینید نه اونا،پس بی خیال اسباب کشی بشیدو حداقل برای یه تجربه جدید هم که شده تا جایی که می تونید سبک سفر کنید.


اتوبوس های رنگ و وارنگ که دود و آلودگی صوتی رو همزمان تولید میکنند، توی قسمت فقیر نشین نایروبی دنیا دست اینهاست.


بعد از حرکت از آخرین نشانه های شهر نشینی، حدود ۳ ساعت باید توی احتمالا یکی از بدترین جاده های خاکی و سنگلاخ دنیا حرکت کنید تا به دروازه پارک ملی ماسایی مارا برسید. اینجا جایی که باید سه ساعت ماساژ آفریقایی رو تحمل کنید!

بعد حدود دو ساعت چرخیدن توی پارک چشممون به جمال خیلی از حیوونها مثل شیر (که فقط اینجا میشه فهمید چقدر تنبلن!) بوفالو، غزال، اسب آبی ،گله های گورخر ،گاومیش ،زرافه، زرافه مرده! و چندتا پرنده روشن شد. زرافه ها از اونی که تو تلویزیون میبینید خیلی خواستنی تر هستند.

یکی از این جنگجوهای ماسایی اومد که مارو ببره دهکده قبیله ماسایی مارا. البته ۱۵ دلار بابت کمک به مدرسه به عنوان ورودی گرفت که خیلی خوشایند نبود، خوب هرچقدر هم سعی کنی باز خیلی جاها یه جور توریستی طوری به شما نگاه میکنن! اونجا غیر از رقص محلی نحوه روشن کردن آتش به روش سنتی رو به شما نشون میدن و بعد یه بازدید از خونه هایی که توش زندگی میکنن و بعد سعی میکنن یه چیزهایی رو به شما بفروشن که باید بی خیال شید! با اینکه نم نم بارون میومد این جنگجوی ماسایی کشت خودش رو تا اینطوری آتیش روشن کنه!


بچه های بامزه که از اون ور خیابون میدویدند می اومدند اینور که بگن های ه‍ا آر یو!

این کفتارها اول صبحی کلپچ رو به شیوه خودشون زدن!

یه چشمه از مهاجرت! شما خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

زرافه های ناکورو گونه متفاوتی از زرافه های مارا هستند بخاطر شکل روی بدنشون

پیدا کنید چندتا بابون تو این عکسه!




یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 11:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن