تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796903412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازیگران «ماه و پلنگ» لودگی می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بازیگران «ماه و پلنگ» لودگی می‌کنند
بازیگران «ماه و پلنگ» لودگی می‌کنند منتقد تلویزیون و سینما گفت: سعید مطلبی (نویسنده سریال ستایش و ماه و پلنگ) سوار بر همان الگوی «ستایش» شده و پیش رفته است که این موضوع خیلی جذاب نیست و مخاطب را ترغیب نمی‌کند.


به گزارش فرهنگ نیوز، «حسین سلطان محمدی» منتقد تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سریال «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب که این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود،‌گفت: در چند قسمت ابتدایی این سریال نکته‌ای که بیش از پیش برایم بوجود آمد،‌ تماشای همان الگوی تمام و کامل سریال «ستایش» بود که حالا می‌توان گفت به دلیل اشتراک نویسنده‌هایشان این اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد:‌ معتقدم سعید مطلبی (نویسنده سریال ستایش و ماه و پلنگ) سوار بر همان الگوی «ستایش» شده و پیش رفته است که این موضوع خیلی جذاب نیست و من نوعی را بیشتر از 8 قسمت پای تلویزیون ننشاند.
 
این منتقد درباره یکی بودن برخی بازیگرهای این دو سریال نیز گفت:‌ شیوا خنیاگر در ستایش و اینجا و همچنین ارجمند و برخی دیگر از بازیگران این دو سریال مشترک هستند. همه اینها این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که فیلم نامه و بازیگران تعیین شده‌ای در اختیار داشته و آن را به کارگردان داده‌اند و از او خواستند تا کاری را بسازد،‌ فارغ از اینکه در اصل به کیفیت اثر ضربه خواهند زد. در ادامه شخصیت اصلی داستان که شاهرخ استخری است به عبارتی بازی‌اش با لودگی همراه است و در اغلب موارد بیشتر شبیه به لُمپن‌ها است که در دیگر بازیگران جوان سریال هم دیده می‌شود. در اینحا بد نیست از بازی مهدی سلوکی در قالب شخصیت برادر و پسر ستایش یادی کنیم که نقش آفرینی‌اش به نسبت برخی بازیگران «ماه و پلنگ» قابل تامل‌تر بود.
 
سلطان محمدی ادامه داد: سریال و فیلم‌های قبلی احمد امینی قابل قبول‌تر از «ماه و پلنگ» بودند و لااقل داستان‌شان معقول‌تر پیش می‌رفتند.
 
وی با اشاره به الگوسازی و کپی کردن در ساخت آثار نیز بیان داشت: ما داستان‌های بسیاری را داریم که بارها از روی آنها ساخته شده است و این کار به صورت حرفه‌ای انجام شده که مخاطب اصلا آن را احساس نکرده است. ‌یعنی می‌خواهم بگویم می‌توان با در دست داشتن الگویی حتی تکراری هم سریالی موفق و با کیفیت ساخت.
 
این منتقد افزود: چنین داستان‌هایی که قرار است برای پخش هر شبه در رسانه ملی پخش شوند و دارای الگوهایی تکراری هستند، باید دقت بیشتری در ساختارشان داشته باشند که لااقل کمی با آثار قبلی همین گروه (متشکل از تهیه کننده،‌نویسنده و بازیگران) متفاوت باشد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در «ماه و پلنگ» علاوه بر الگوی داستانی مشترک با «ستایش» ما شاهد بازیگرانی هستیم که تقریبا با با حفظ نقش و کاراکتر مقابل دوربین «ماه و پلنگ» رفته‌اند. داریوش ارجمند در «ستایش» برای خود کسب و کاری داشت و تاجر بازار میوه و تره بار بود و در اینجا نیز در قالی فروشی حرفی برای گفتن دارد و دقیقا همان الگوی پسر دوستی که در ستایش داشت را اینجا هم از خود نشان می‌دهد. در آنجا پسرش قصد فرار از کشور داشت و آن اتفاق برایش افتاد و اینجا پسرش تصادف کرد و قصه‌ای رخ داد!
 
این منتقد درباره بی منطق و ریشه بودن داستان این سریال نیز گفت: در ادامه روند داستان، حاج صنعان به خاطر مسئله تصادف پسرش و قتل دامادی درست در شب عروسی‌اش، در صدد معامله‌ای برآمد که به عقیده خودش مردانه هم نیست! و باز این موضوع توجیه منطقی‌ای برای مخاطب نداشت! در ادامه می‌بینیم که برخی کاراکترها شناسنامه ندارند مثل سهیل پسر داریوش ارجمند با بازی علی شادمان که اصلا مشخص نیست به چه دلیل می‌خواهد ادامه تحصیل دهد و به طور غیر قانونی از کشور خارج شود؟ و کسی نیست بگوید تو که پسری عاطفی و احساسی هستی، چرا اصلا باید به فکر فرار غیر قانونی از کشور بیفتی که در ادامه و بین راه دلت برای خانواده تنگ شود و به از راهی که رفتی برگردی؟!
 
وی درخصوص عدم منطق در قصه‌های کوچک و بزرگ داستان «ماه و پلنگ» بیان داشت: خیلی برایم جالب وبد که در تمام لحظه‌های سخت و دشوار این عروس و داماد، فقط و فقط دوستان عکاس و فیلم‌بردارشان در سکانس‌ها حضور داشتند و هیج خبری از فامیل و بستگان نبود! اینها همگی برای پیشبرد داستان بی منطق جلوه می‌کند و با مجموعه زندگی ایرانی تناسب درستی ندارد.
 









95/9/6 - 20:14 - 2016-11-26 20:14:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن