تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796771159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل سانحه سریعا به مراجع قضایی معرفی شوند/ ضرورت اطلاع رسانی دقيق و فنی ابعاد این حادثه از سوی رسانه ملی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عوامل سانحه سریعا به مراجع قضایی معرفی شوند/ ضرورت اطلاع رسانی دقيق و فنی ابعاد این حادثه از سوی رسانه ملی

//
معاون اول رييس جمهور گفت: عوامل و مقصران اين سانحه غم انگيز در سريع ترين زمان ممكن به مراجع قضايی معرفی خواهند شد.


به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پی سانحه تلخ و غم انگيز برخورد دو قطار مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنان، ظهر امروز جلسه رسيدگی به اين حادثه به رياست معاون اول رييس جمهور تشكيل شد.

جهانگيری در اين نشست ضمن تسليت اين مصيبت دردناك به عموم ملت ايران بويژه مردم متدين و انقلابي آذربايجان شرقي، همه دستگاه هاي مرتبط را موظف كرد تا با بررسي دقيق، فوري و همه جانبه موضوع، عوامل و مقصران بروز اين حادثه ناگوار را براي محاكمه به مراجع قضايي معرفي كنند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري، رييس جمهور و خواست و مطالبه مردم براي بررسي دقيق و سريع ابعاد ماجرا ، اظهار داشت: كميته اي براي پیگيري اين حادثه تلخ به رياست مهندس تركان مشاور رييس جمهور تعيين كردم تا اين كميته ضمن بررسي ابعاد مختلف اين حادثه، در اسرع وقت گزارش كامل و جامع خود را ارائه نمايد.

جهانگيری در اين جلسه ضمن دستور به وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزير كشور براي شناسايي سريع جان باختگان و فراهم آوردن شرايط دفن اجساد، از رسانه ملي خواست تا با اطلاع رسانی دقيق و فني ابعاد سانحه، افكار عمومي را در جريان جزئيات اين اتفاق ناگوار قرار دهد.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه در سالهاي اخير راه آهن جمهوري اسلامي ايران شاهد پيشرفت هاي چشمگيري از جمله نصب سيستم هاي پيشرفته و تمام اتوماتيك بوده و قطار به عنوان ايمن ترين وسيله براي به حساب مي آيد، بر تلاش براي كمتر شدن حوادث ناشي از خطاي انساني در حمل و نقل بار و مسافر تاكيد كرد و از كميسيون عالي سوانح راه آهن خواست در اسرع وقت با بررسي دقيق موضوع مشخص كند كه چرا و چگونه با وجود سيستم هاي پيشرفته كنترل كننده و به رغم هشدارهاي داده شده توسط سيستم، اين اتفاق دلخراش روي داده است.

معاون اول رييس جمهور ضمن آرزوي علو درجات براي جان باختگان اين حادثه غم انگيز كه براي زيارت مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) در سالروز شهادت آن حضرت عازم مشهد بودند، براي بازماندگان اين سانحه و حادثه دلخراش روزهاي اخير كه در آن جمعي از هموطنان عزيزمان پس از زيارت عتبات عاليات و راهپيمايي اربعين حسيني در عراق به دست تروريست هاي تكفيري داعش به خاك و خون كشيده شدند، طلب صبر و اجر كرد.

در اين جلسه كه وزراي راه و شهرسازي، كشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، استانداران آذربايجان شرقي و سمنان ،‌ رييس راه آهن جمهوري اسلامي ايران، رئيس اورژانس كشور و ساير مسولان مرتبط با حادثه تصادف قطار حضور داشتند، عاشوري رييس كميسيون عالي سوانح راه آهن در گزارش اوليه خود از نحوه بروز سانحه، عملكرد سيستم الكترونيك هوشمند مديريت حمل و نقل ريلي را بدون خطا ارزيابي كرد و تصميم نادرست و خطاي فاحش انساني چند نفر نظير لوكوموتيوران، مسئول سيستم كنترل كننده هوشمند و مسئول كنترل خط را از عوامل بروز اين حادثه ناگوار دانست.

وي با اشاره به اينكه تمام مكالمات ميان لوكوموتيوران، مسئول سيستم كنترل كننده هوشمند و مسئول كنترل خط ضبط شده است، گفت: در اولين فرصت ممكن اين كميسيون نظر فني و نهايي خود را براي تصميم گيري مسئولان ارشد كشور ارايه خواهد شد.
وزير راه و شهرسازي نيز با اشاره به اينكه افكار عمومي به حق پيگير چرايي وقوع حوادث اين چنيني است،‌ گفت: براي تصميم گيري صحيح در اين باره نيازمند تكميل مستندات كافي هستيم و با تشكيل كميته بررسي اين موضوع زير نظر معاون اول رييس جمهور و كميسيون عالي سوانح راه آهن اميدواريم در سريع ترين زمان ممكن افكار عمومي را در جريان جزئيات و عوامل بروز حادثه قرار دهيم.

وزراي كشور و  بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز درباره نحوه امداد رساني و كمك به مجروحان در بيمارستان هاي دامغان و سمنان ارايه كرده و تاكيد كردند با بسيج همه امكانات كار شناسايي جان باختگان و رسيدگي به مصدومان را در دستور كار قرار داده اند.

استاندار سمنان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه اين اتفاق ناگوار در حد فاصل دو ايستگاه رخ داده است، گفت: به رغم صعب العبور بودن مسير و فقدان جاده و سرماي شديد هوا، امداد رساني در سريع ترين زمان ممكن انجام شد. وي ضمن اشاره به بازداشت سه نفر از عوامل بروز حادثه توسط دادستاني استان سمنان، آمادگي اين استان براي كمك به كميته تشكيل شده براي بررسي ابعاد مختلف ماجرا را نيز اعلام كرد.

استاندار آذربايجان شرقی نيز با اشاره به آلام و اندوه فراوان مردم شريف آذربايجان شرقی از بروز اين حادثه تلخ، رسيدگی سريع، دقيق و بدون اغماض به اين حادثه تلخ و معرفی مقصران را خواست اصلي مردم به ويژه مردم آذربايجان شرقي دانست و از فراهم شدن تمهيدات لازم براي شناسايي و انتقال اجساد به تبريز و دفن آنها خبر داد.




۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن