تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796697957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار نماینده تهران در مورد استیضاح وزیر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هشدار نماینده تهران در مورد استیضاح وزیر کشور
نماینده مردم تهران در مجلس از جمع آوری امضاء نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: من فضای مجلس را برای استیضاح آماده و فراهم می‌بینم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش جماران محمود صادقی نماينده مردم تهران در مجلس در واکنش به لغو سخنرانی روز گذشته-يكشنبه،30 آبان- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، اظهار کرد: مطابق اطلاعاتی که من دارم مقصر اصلی استانداری است.، اما مسئولان سعی می کنند که نقیصه را بر عهده دستگاه قضایی یا برخی از مقامات شهری مثل امام جمعه بگذارند که این سلب مسئولیت از مقامات اجرایی قابل قبول نیست.

اين عضو فراكسيون اميد افزود: در این قضیه با اینکه اساسا نیازی به اخذ مجوز نبوده، چون سخنرانی در محیط بسته نیازی به مجوز ندارد،  مسئولان برنامه به من اطلاع دادند که برای احتیاط مجوز لازم را گرفتیم و هماهنگ هم کردیم؛ ضمن اینکه آقای مطهری می خواست یک سخنرانی عادی انجام دهد و تأکید شده بوده که به مناسبت اربعین موضوع سخنرانی مذهبی باشد و بنا نبوده در مورد مسائلی که ایشان معمولا مطرح می کند، مثل حصر، چیزی گفته شود.

وی تأکید کرد: به نظر می آید برخی می خواهند خراسان را به صورت تک صدایی اداره کنند و اجازه نمی دهند صداهای دیگری که از درون انقلاب است بیرون بیاید. آقای مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مطهری است، اما این اتفاق تصویری از یک حاکمیت دوگانه را ایجاد می کند و انگار دولت آنجا حکمروایی ندارد.

صادقی با اشاره به فشارهایی که از سوی برخی مسئولان استان خراسان رضوی به مدیران اجرایی این استان وارد می شود، گفت: در بعضی دیگر از شهرها نیز چنین فشارهایی وجود دارد ولی گاهی یک فرماندار و حتی یک مدیر مسئول در فرمانداری وقتی خوب به وظیفه خود عمل می کند می تواند کار را انجام دهد، اما از دیدگاه ما به عنوان نماینده مجلس، نه از وزیر کشور و نه از استانداری و هیچ مسئول دیگری چنین عذری پذیرفته نیست و باید پاسخگو باشند. اگر نمی توانند مسئولیت خود را انجام دهند استعفا بدهند و کنار روند. در صورتی که مسئولیت بر عهده گرفتند اگر فشاری وجود دارد باید فشارها را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه من احساس می کنم چنین اظهاراتی یک نوع فرار از مسئولیت، عافیت طلبی و فرافکنی است، تصریح کرد: در مجلس با توجه به مجموع عملکردی که از وزارت کشور در گذشته دیدیم و اخطارها و سؤال های مطرح شده قبلی، فکر می کنم معقول است که ما آخرین ابزار نظارتی یعنی استیضاح وزیر را به کار ببریم و انتظار عمومی مردم هم همین است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: روز گذشته با وجود قرار داشتن در روز تعطیل رسمی، در این مورد گفت و گوهایی با نمایندگان داشتیم. با آقای مطهری که صحبت کردم، هر دو ما برای استیضاح مصمم هستیم و برخی نمایندگان تهران و شهرستان ها نیز همین نظر را دارند؛ در حالی که بعضی از نمایندگان احتیاط می کنند که این اقدام باعث تضعیف دولت نشود. یعنی ما بین دو محذور قرار داریم؛ از یک طرف کوتاهی می شود و می خواهیم مطالبات مردم و وظایف قانونی پیگیری کنیم و از یک طرف هم نگران هستیم که باعث تضعیف دولت نشود، اما آستانه تحمل نمایندگان مجلس و مردم هم حدی دارد.

وی ادامه داد: راهبردی که ما تعریف کردیم تعامل فعال با دولت است؛ با دولت تقابل نداریم بلکه تعامل داریم اما این تعامل، تعامل منفعل نیست. یعنی در دیدگاه های کلان به دولت کمک می کنیم اما به این معنی نیست که به آن چک سفید امضا داده باشیم. انتظاری که مردم از ما دارند این است که با دولت تعامل داشته باشیم و در عین حال نقدهای خود را مطرح و در جاهایی که ضرورت دارد از ابزارهای نظارتی مناسب استفاده کنیم. این اقدام ما نهایتا منجر به تضعیف دولت نمی شود و بلکه منجر به تقویت آن می شود. مثلا تلنگری که دولت در آموزش و پرورش خورد دولت را تضعیف نکرد و آن را تقویت کرد.

صادقی با بیان اینکه من فکر می کنم وزارت کشور در جهت رویکرد رئیس جمهور حرکت نمی کند، گفت: امروز مجلس جلسه ندارد و ما متن استیضاح را آماده و در فراکسیون رایزنی می کنیم؛ چون در مورد استیضاح باید اتفاق نظر داشته باشیم. برای استیضاح وزیر حداقل امضای 10 نماینده لازم است. روز آینده این امضاها را جمع آوری می کنیم و هیأت رئیسه به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهد و وزیر مکلف است طی 10 روز در مجلس حاضر شود کهخ من فضای مجلس را برای استیضاح آماده و فراهم می بینم.



۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن