تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796610229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبل از برقراری سامانه هوشمند کارت سوخت، روزانه حدود ۴ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قبل از برقراری سامانه هوشمند کارت سوخت، روزانه حدود ۴ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می‌شد
«ابهام در آینده کارت سوخت » موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب بود که دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور به تبادل نظر پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ابهام در آینده کارت سوخت» موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که مهرداد لاهوتی و حسینعلی حاجی دلیگانی دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین ناصر رئیسی فر رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور به تبادل نظر پیرامون این موضوع پرداختند.


لاهوتی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، قیمت تمام شده بنزین را به مردم اعلام می کنیم گفت: 70 میلیون لیتر در کشور بنزین مصرف می شود که60 میلیون لیتر آن در داخل تولید و 10 میلیون لیتر دیگر آن نیز از کشورهای دیگر وارد می شود.


وی با طرح این سوال که آیا در فروش بنزین محدودیت داریم گفت: زمانی در مصرف بنزین محدودیت داشتیم که برای آن سقف در نظر گرفته شده بود.


مصرف بنزین در8 ماه سال جاری4 درصد افزایش یافته است


این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار8 ماهه مصرف بنزین در کشور ادامه داد: امسال در مصرف بنزین شاهد رشد هستیم به طوری که در 8 ماهه سال جاری میزان مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته4 درصد افزایش یافته است.


لاهوتی به عنوان مخالف  وجودکارت سوخت با بیان اینکه، بنزین تک نرخی شده است خاطرنشان کرد:  مردم18 ماه بدون داشتن کارت سوخت بنزین مصرف کرده اند و هیچ محدودیتی در استفاده از این فرآورده نداشته اند.


این نماینده مجلس با اشاره به راه های برون رفت از آلایندگی گفت: مردم باید75 درصد از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از سوی دیگر، باید برای برون رفت از آلودگی برای خودروهایی که آلایندگی بیشتری دارند جریمه قائل شد.


وی با اشاره به اینکه، لایحه هوای پاک در مجلس در حال رسیدگی است اظهار داشت: بنده قائل به نظارت بر مصرف سوخت هستم و می گویم که کارت سوخت برای مردم منفعتی نخواهد داشت.


استقرار سامانه هوشمند کارت سوخت در زمانی که بنزین چند نرخی بود کارایی داشت


اسعدی کارشناس مسائل انرژی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، یک سری مشکلات برای شرکت ملی پخش به لحاظ تامین منابع ایجاد شده است افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها الزاماتی را در این حوزه به وجود آورده است، لذا بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها در اعمال قیمت و مدیریت مصرف سوخت در بازار انرژی کشور با ناکامی مواجه شده ایم و این مسئله ما را به این موضوع می رساند که برای اعمال مدیریت سوخت بهترین راه کارت سوخت است.


در ابتدای این بحث مهرداد لاهوتی به عنوان نماینده مخالف طرح استفاده از کارت سوخت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مقطعی که بنزین چند نرخی بود استقرار سامانه هوشمند کارت سوخت کارساز بود ولی امروز بنزین تک نرخی است.


قبل از برقراری سامانه هوشمند کارت سوخت، روزانه بین ۳ تا ۴ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می شد


حاجی دلیگانی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی و طراح طرح استمرار و حفظ سامانه هوشمند کارت سوخت نیز با بیان اینکه استمرار و حفظ این سامانه تنها مربوط به بحث سهمیه بندی نیست و یکی از مسائل بسیار مهم آن موضوع قاچاق است اظهار داشت: براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، قبل از برقراری این سامانه روزانه بین ۳ تا ۴ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می شد و همچنین قبل از برقراری این سامانه قاچاق بنزین به صورت سازمان یافته انجام می شد که این معضل هم اکنون تعدیل شده است و ممکن است فردی تنها چند دبه بنزین به فروش برساند.


وی همچنین اضافه کرد: در سال ۸۵ میزان مصرف روزانه بنزین در کشور ۷۳/۶ میلیون لیتر بود که با برقراری سامانه هوشمند کارت سوخت علی رغم افزایش خودروها و میزان مسافرت ها، این میزان مصرف بنزین در سال ۹۰ به ۵۹/۹ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.





۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن