تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797894695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعارهاي زنانه براي موج‌سواري انتخاباتي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شعارهاي زنانه براي موج‌سواري انتخاباتي
40 ماه فرصت خوبي براي تحقق شعارهاي يك دولت است. با وجود اين، كارنامه دولت يازدهم وعده‌هاي محقق نشده زيادي به خصوص در حوزه زنان دارد.
نویسنده : کبری فرشچی 


40 ماه فرصت خوبي براي تحقق شعارهاي يك دولت است. با وجود اين، كارنامه دولت يازدهم وعده‌هاي محقق نشده زيادي به خصوص در حوزه زنان دارد. اين شعارهاي زمين مانده مانع از آن نشده است تا دولت در ماه‌هاي پاياني عمر خود براي استفاده از ظرفيت حق رأي زنان برنامه نداشته باشد. رئيس‌جمهور و معاون زنان و خانواده وي در شرايطي آمار بالاي بيكاري زنان و زنانه شدن اقتصاد غير‌رسمي را به عنوان چالش‌هايي جدي در پشت تريبون‌ها مطرح مي‌كنند كه طي سال‌هاي اخير هيچ حركت جدي در ارتقاي حوزه زنان و خانواده صورت نگرفته است و اين حرف‌ها بيشتر از آنكه دغدغه‌هاي حوزه زنان و خانواده را مطرح كند، موجي است كه سوار شدن بر آن مي‌تواند سرنوشت انتخابات پيش‌رو را تغيير دهد.

«آمار بيكاري دختران و زنان بيشتر از مردان است بنابراين ما بايد به فكر اشتغال باشيم، پيشنهاد بدهيم، انتقاد كنيم و به جاي حرف‌هاي صد مَن يك غاز كه هيچ ارزشي ندارد، براي رفع بيكاري تلاش كنيم. » اين سخناني است كه همين چند روز پيش در حالي كه هشت ماه بيشتر تا پايان عمر دولت يازدهم باقي نمانده است، دكتر حسن روحاني وقتي پشت تريبون قرار گرفت، آنها را بر زبان آورد. رئيس‌جمهور در كنار صد من يك غاز خواندن سخنان منتقدان دولت، يك اعتراف صريح داشت و آن ناتواني دولت از مواجهه با بيكاري بود و حتي حل اين موضوع را به منتقدان پيشكش كرد. در عين حال معاونت زنان و خانواده رياست‌جمهوري تدوين سند سياستي اجرايي اشتغال زنان با جامعه هدف زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصيل را از جمله اقدامات در دستور كار معاونت امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور عنوان مي‌كند. آنطور كه شهيندخت مولاوردي مي‌گويد، هدف از تدوين سند سياستي اجرايي اشتغال زنان، افزايش مشاركت اقتصادي زنان در جامعه و دغدغه‌هاي جدي دولت در حوزه زنان است؛‌ دغدغه ديرهنگامي كه بدون شك در روزشمار پاياني دولت يازدهم به ثمر نمي‌نشيند و چنين دغدغه‌اي بيشتر از آنكه به زن بينديشد، حكايتي از سياست‌هاي كهنه انتخاباتي را پيش‌رو مي‌كشد.
  
اوضاع نابسامان زنان و خانواده
زنان و خانواده‌ها دغدغه‌هاي زيادي را به دوش مي‌كشند. طبق آمار سازمان بهزيستي ۲ ميليون زن سرپرست خانوار در كشور وجود دارد و 10 درصد از اين زنان، ‌زنان جواني هستند كه با از هم پاشيدن كانون خانواده و در پي طلاق سرپرست خانواده شده‌اند. از سوي ديگر افزايش زنان سرپرست خانوار شيبي تند دارد و بنا به تأكيد كارشناسان اين حوزه، طلاق در صدر عواملي است كه موجب افزايش تعداد زنان سرپرست خانوار مي‌شود. افزايش تصاعدي زنان سرپرست خانوار يكي از نشانه‌هايي است كه درباره عبور از خطوط قرمز خانواده هشدار مي‌دهد؛ امري كه چندي پيش با ابلاغ سياست‌هاي كلي خانواده از سوي رهبر انقلاب مورد تأكيد قرار گرفت. بند 13 اين سياست‌ها بر پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و عوامل تزلزل نهاد خانواده به‌ويژه موضوع طلاق و جبران آسيب‌هاي ناشي از آن با شناسايي مستمر عوامل طلاق و فروپاشي خانواده و فرهنگ‌سازي كراهت طلاق تأكيد دارد. همچنين در بند 14 اين سياست‌ها بر حمايت حقوقي، اقتصادي و فرهنگي از خانواده‌هايي با سرپرستي زنان و تشويق و تسهيل ازدواج آنان تأكيد شده است. اين در حالي است كه آمارها حكايت از افزايش جدي طلاق و كاهش ازدواج دارد؛ ‌امري كه بيانگر ناتواني نسخه‌ها و شعارهاي دولت تدبير و اميد از اجراي شعارها و وعده‌هاي انتخاباتي خود بوده است. با وجود اين همچنان بازار شعارهاي تهييج كننده حوزه زنان گرم است.
  
چند يادآوري
«پوشش خدمات بيمه‌اي بايد بين همه زنان جامعه به خصوص زناني كه سرپرستي خانواده را بر عهده دارند، گسترش يابد. در دولت تدبير و اميد، پوشش بيمه خدمات تأمين اجتماعي براي زنان برقرار خواهد شد و معيشت مردم، به ويژه معيشت زنان بهبود خواهد يافت»، ‌«‌ تشكيل وزارت امور بانوان را در دولت تدبير و اميد پيش‌بيني كرديم تا حقوق ضايع شده زنان را به آنها برگردانيم» و «موضوع زنان بايد مورد توجه قرار گيرد، زن در يك جامعه فعال است و كار مي‌كند، اما در عين حال كه كاري برابر انجام مي‌دهد، حقوقش متفاوت است.»‌ اينها يادآوري بخش‌هايي از سخنراني‌هاي انتخاباتي دكتر حسن روحاني براي دوره رياست جمهوري يازدهم است؛ شعارهايي كه با وجود سه سال از عمر دولت هنوز هيچ يك محقق نشده‌اند. حالا و در آخرين ماه‌هاي دولت يازدهم تئوري بهره‌گيري از ظرفيت 50 درصدي زنان جامعه براي جلب نيمي از آراي جامعه دوباره بازار شعارها و موج‌سازي‌هاي انتخاباتي را گرم كرده است. هر چند ارتقاي سطح سواد وآگاهي بانوان جامعه مانع از اين مي‌شود كه گرفتار چنين شعارهايي بشوند.
  
سه سال و نيم سكوت
فاطمه آجرلو، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي درباره اظهارات رئيس‌جمهور در حوزه زنان مي‌گويد: اينكه آقاي روحاني در آستانه انتخابات از دغدغه بيكاري زنان يا صف نماز جماعت آنها در نوفل لوشاتو سخن مي‌گويد، توهين به شعور جامعه زنان كشور است. چرا در سه سال و نيم گذشته به فكر زنان جامعه نبوديد و امروز كه به رأي آنها نياز داريد، دغدغه شغل آنها را از تريبون عمومي مطرح مي‌كنيد؟  بنا به تأكيد وي شايسته‌سالاري در كشور نبايد مبناي نگاه جنسيتي داشته باشد، اينكه آقاي روحاني در آستانه انتخابات زنان را بيكارتر از مردان مي‌دانند، ايجاد موج در كشور و موج‌سواري است. اينگونه طرح موضوع نسبت به جامعه زنان ناصواب است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن