تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797605505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروط نمايندگان براي بازگشت كانادايي‌ها به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شروط نمايندگان براي بازگشت كانادايي‌ها به ايران
چهار سال پيش و زماني كه دولت استفان هارپر نخست وزير محافظه‌كار كانادا سفارت خود را در تهران به دلايل واهي همچون يهودي‌ستيزي و حمايت ايران از تروريسم بست، همگان بر اين نكته اذعان داشتند كه اين رفت آسان باید بازگشتي سخت به همراه داشته باشد و حالا به نظر مي‌رسد پس از امضاي برجام و كم‌شدن تحريم‌ها و همچنين خريد‌هاي گسترده ايران، دولت كانادا نيز به فكر برقراري دوباره روابط خود با ايران باشد.
نویسنده : مهدی پورصفا 


چهار سال پيش و زماني كه دولت استفان هارپر نخست وزير محافظه‌كار كانادا سفارت خود را در تهران به دلايل واهي همچون يهودي‌ستيزي و حمايت ايران از تروريسم بست، همگان بر اين نكته اذعان داشتند كه اين رفت آسان باید بازگشتي سخت به همراه داشته باشد و حالا به نظر مي‌رسد پس از امضاي برجام و كم‌شدن تحريم‌ها و همچنين خريد‌هاي گسترده ايران، دولت كانادا نيز به فكر برقراري دوباره روابط خود با ايران باشد.
دولت جاستين ترود اميدوار است تا با برقراري رابطه با ايران بتواند براي محصولات صنعتي كشور خود از جمله هواپيماهاي ميانبرد مشتري تازه‌اي در بازار ايران بيايد. با اين حال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عقيده دارند كه دولت كانادا در قبال بازگشت به ايران و برقراري رابطه تجاري باید به برخي مسائل توجه كند. نكاتي كه نشان مي‌دهد بازگشت كانادايي‌ها به ايران چندان بي‌هزينه نخواهد بود.

  كانادا به عزت ايراني احترام بگذارد
به گزارش خانه ملت، احمد سالك نماينده مردم اصفهان در واكنش به مذاكرات كارشناسي ايران و كانادا براي برقراري روابط ديپلماتيك و ايجاد دفتر حافظ منافع اظهار داشت: اين نكته حائز اهميت است كه اتاوا به دلايل واهي سال‌ها پيش روابط خود را با تهران قطع كرد و اكنون براي برقراري ارتباط مجدد در حال التماس به جمهوري اسلامي است.
نماينده مردم اصفهان در مجلس دهم شوراي اسلامي ادامه داد: دولت گذشته كانادا به دلايل غيرمنطقي و غيرقابل قبول سفارت خود را در ايران بست و اكنون كه دولتشان تغيير كرده متوجه اشتباه و خسارتي كه متحمل شدند، شده و تلاش دارند گذشته را جبران كنند. وي با بيان اينكه قطع رابطه با جمهوري اسلامي به ضرر كانادا تمام شد، گفت: كانادا براي بازگشايي سفارت خود در ايران تلاش گسترده‌اي را آغاز كرده چرا كه تصور مي‌كند از ساير كشورها در ارتباطات بين‌المللي عقب مانده است.
سالك تأكيد كرد: با اين حال بايد دقت شود كانادا مجدداً رويه گذشته را در پيش نگيرد و گذشته را جبران كند. نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كانادا قصد جبران گذشته خود را دارد چرا كه شاهد تحقيرهاي بين‌المللي بود اما بايد بداند براي بازگشايي مجدد سفارت بايد به خطوط قرمز قانون اساسي، اظهارات مقام معظم رهبري و عزت ملت ايران احترام بگذارد.

  توهين به ايران ممنوع
غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي نيز با اشاره به مذاكرات كارشناسي بين ايران و كانادا براي برقراري روابط ديپلماتيك و ايجاد دفتر حافظ منافع اظهار داشت: در قطع رابطه ديپلماتيك بين ايران و كانادا، اتاوا بيشترين ضرر را متحمل شد، اين نكته‌اي است كه مقامات كانادايي به آن اذعان دارند و به اشتباه خود اعتراف كرده‌اند. وي گفت: از آنجا كه كانادا به دلايل ضدايراني، روابطش را با ما قطع كرد، بايد توجه كنيم براي برقراري ارتباط تضمين‌هاي بين‌المللي را مدنظر بگيريم تا مجدداً شاهد بسته شدن سفارت و فراخواندن سفير نباشيم.
جعفرزاده‌ايمن‌آبادي با تأكيد بر اينكه قطع روابط ديپلماتيك به نفع هيچ كشوري نيست، افزود: دولتمردان كانادايي بايد بدانند جهت بازگشايي مجدد بايد جرايمي را متحمل شوند كه البته اين جرايم هميشه نقدي نيست و ممكن است امتيازاتي را از دست بدهند. عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات كشور در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كانادايي‌ها براي يك مسئله كوچك سفارت خود در ايران را تعطيل كردند كه دور از آداب ديپلماسي است و اكنون بايد اثبات كنند مجدداً چنين توهيني به جمهوري اسلامي نمي‌كنند.

   كانادايي‌ها خودخواسته از ايران رفتند
كمال دهقاني‌فيروزآبادي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با اشاره به اقدامات اوليه جهت برقراري ارتباط بين ايران و كانادا اظهار داشت: برخي كشورها بر اساس تغييراتي كه در داخل آن رخ مي‌دهد از جمله تغيير دولت، مجلس يا نخست وزير، سياست‌هاي خود را نيز تغيير مي‌دهند. نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس دهم شوراي اسلامي ادامه داد: مجموعه اتفاقاتي در عرصه بين‌المللي رخ مي‌دهد كه كشورها در ارزيابي‌هاي مجدد به اين تصميم مي‌رسند كه روابطشان را با كشورها از جمله ايران افزايش دهند. وي گفت: در مورد كانادا نيز چنين نكاتي صدق مي‌كند، آنها كه خودخواسته سفارتشان را در ايران تعطيل كردند با تغيير در دولت و مجموعه اتفاقات در سطح بين‌المللي تلاش دارند روابطشان را با تهران بهبود ببخشند.
اين نماينده در اين باره كه اختلاف نظر بين ايران و كانادا برطرف مي‌شود يا خير، اظهار داشت: اين اختلافات همواره وجود دارد اما عاملي نمي‌شود كه روابط بهبود بخشيده نشود، كانادايي‌ها در زمينه حقوق بشر انتقاد دارند و ما از نژادپرستي و حمايت بي‌قيد و شرط از رژيم اشغالگر قدس.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن