تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796765339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید مراجع بر رعایت قوانین عراق توسط زائرین


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تاکید مراجع بر رعایت قوانین عراق توسط زائرین
تاکید مراجع بر رعایت قوانین عراق توسط زائرین رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مراجع عظام تقلید بر رعایت قوانین دو کشور ایران و عراق توسط زائرین اربعین تاکید دارند و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، حسین ذوالفقاری ظهر امروز در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اربعین حسینی تصریح کرد: تلاش ما امسال این بود که زیرساخت‌های لازم برای اربعین را گسترش بدهیم. شبکه اینترنتی بین نجف تا کربلا را کامل کردیم و سعی کردیم در شهرهایی همچون کوت و دیوانیه هم اینترنت را در اختیار زائرین قرار بدهیم، همچنین ظرفیت ارتباطی بین ایران و عراق را به 10 میلیون دقیقه در یک روز رساندیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت اخذ ویزا برای سفر به عراق خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند هر چه زود‌تر ویزای خودشان را بگیرند، امسال هیچ دلیلی برای لغو ویزای عراق وجود ندارد و تمهیداتی اندیشیده شده تا اتباع خارجی مقیم ایران هم با اخذ ویزا در ایام اربعین به عراق سفر کنند. همچنین باید خدمات مردم عراق به زائرین هم در رسانه‌های کشور پررنگ شود و باید در اقدامات رسانه‌ای خود توجه کنیم که میزبان زائرین در ایام اربعین مردم عراق هستند.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: سیاست کاری که دنبال می‌کنیم این است که زیرساخت‌ها به گونه‌ای در عراق آماده شود که تا چند سال آینده دیگر نیاز به تاسیس ستاد و برپایی موکب نباشد، مکان استان‌های مختلف در عراق و ایران مشخص شده است و باید استان‌ها به دنبال ساخت زائرسرا‌ در شهرهای عراق باشند.
 
ذوالفقاری با اشاره به ایجاد یک زائرسرای بزرگ در شهر مهران اظهار کرد: با هماهنگی آستان قدس رضوی کلنگ ساخت یک زائرسرای بزرگ با ظرفیت 15 هزار نفر در مهران زده شده است. می‌خواهیم در سه چهار سال آینده به جایی برسیم که زائرسرا‌ها در مسیر حرکت زائرین در عراق و شهرهای این کشور ساخته و جاده‌های مسیر عبور زائرین هم تکمیل شود.
 
وی ادامه داد: اعزام قانونمند یکی از مسائل مطرح است و مراجع عظام تقلید بر رعایت قوانین دو کشور ایران و عراق توسط زائرین اربعین تاکید داشتند. مسؤولان دولت عراق هم اعلام کردند که با سفر افراد بدون گذرنامه و ویزا به کشورشان برخورد می‌کنند و این مسافرین غیرمجاز ممکن است حتی به زندان‌های طولانی مدت در عراق محکوم شوند.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: باید افزایش روحیه مردم برای شرکت در مراسم اربعین را مورد توجه قرار دهیم و آن‌ها باید با ظرفیت‌های اربعین آشنا شوند. مرز مهران ظرفیت محدودی دارد و زائران استان‌های کشور سعی کنند تا از مرزهای جنوبی همچون چزابه وارد عراق شوند تا مشکلات برای عبور زائرین اربعین از مرز کمتر شود.
 
ذوالفقاری با اشاره به نقشه‌های دشمن برای مراسم اربعین اظهار کرد: باید مراقب باشیم که حج و زیارت در برابر هم قرار نگیرند و بحث شیعه و سنی کردن اربعین یکی از نقشه‌های دشمن است، باید بحث شرکت پیروان مذاهب و ادیان مختلف در مراسم اربعین توسط رسانه‌ها مطرح شود.
 
وی مدیریت انتظارات زائرین اربعین را یک مسئله ضروری دانست و افزود: باید مشکلات به صورت مدیریت شده مطرح شود و نباید رسانه‌ها به گونه‌ای مسئله اربعین را نشان بدهند که همه چیز آماده است. 150 نقطه ضعف در برگزاری مراسم اربعین شناسایی شده که این نقاط ضعف را به کمیته‌های مربوط داده‌ایم تا رفع کنند، ولی رفع برخی از نقاط ضعف چندین سال طول خواهد کشید.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: از اربعین سال گذشته تاکنون جلسات کمیته‌های مختلف این ستاد به صورت منظم برگزار شد و مسؤولین دستگاه‌های مختلف هر کاری در خصوص اربعین که در توانشان بود را انجام دادند، البته باید بیش از این وضعیت خدمات رسانی به زائرین اربعین را ارتقا دهیم، اما نباید اطلاع رسانی رسانه‌ها تنها به آب و نان زائرین خلاصه شود، اثر گذاری رسانه‌ها در همه حوزه قابل توجه است. مخاطبان بحث رسانه‌ای اربعین تنها مردم کشور ما نیستند و حساسیت‌های خاصی در این خصوص در عراق وجود دارد.
 
ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان اکنون به دنبال گسترش فعالیت جریان‌های تکفیری در شرق کشور هستند و باید مراقب نقشه‌های دشمن و فتنه انگیزی‌ها در مسائل مختلف باشیم.
 


منبع: فارس


95/8/6 - 17:54 - 2016-10-27 17:54:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن