تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797944080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامداران مخالف و دلالان موافق دو نرخي‌شدن گوشت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دامداران مخالف و دلالان موافق دو نرخي‌شدن گوشت هستند
در آشفته بازار گراني قيمت موادغذايي خبر رسيد كه تا ۱۵ روز آينده قيمت گوشت دو نرخي شده و گوشت كم‌كيفيت و با كيفيت با اختلاف قيمت 5 تا 7 هزار تومان وارد بازار مي‌شود...
نویسنده : بهناز قاسمی 
در آشفته بازار گراني قيمت موادغذايي خبر رسيد كه تا ۱۵ روز آينده قيمت گوشت دو نرخي شده و گوشت كم‌كيفيت و با كيفيت با اختلاف قيمت 5 تا 7 هزار تومان وارد بازار مي‌شود، اين درحالي است كه هيچ سازماني براي تعيين كيفيت گوشت وجود ندارد و به زودي گوشت نيز به سرنوشت شير دچار شده و سود دونرخي شدن به جيب دلالان و واسطه‌ها مي‌رود.

طي دوماه گذشته قيمت انواع گوشت قرمز 6 هزار تومان گران شده و مسئولان هنوز دليل درستي براي گراني قيمت گوشت ارائه نكرده‌اند، برخي از صادرات دام زنده و برخي ديگر از كاهش توليد و فرارسيدن فصل پاييز خبر مي‌دهند، در اين ميان حاميان افزايش قيمت‌ها كه به دنبال راه‌هاي جديدتري براي گراني و سود بيشتر هستند اين بار دونرخي شدن قيمت گوشت را پيگيري مي‌كنند و به بهانه افزايش كيفيت و رعايت حقوق مصرف‌كننده به دنبال سود بيشتري در نيمه دوم سال هستند.
  
روستا: مي‌خواهند گوشت را به سرنوشت شير خام دچار كنند
رئيس هيئت مديره اتحاديه دامداران كه از مخالفان طرح دونرخي گوشت است در گفت‌و‌گو با «جوان» مي‌گويد: اينكه مصرف‌كننده بداند گوشتي كه خريداري كرده با چه كيفيتي است بسيار خوب است اما سازماني كه بتواند كيفيت گوشت را تعيين كند، در كشور ما وجود ندارد. روستا معتقد است: طراحان اين طرح به دنبال سود بيشتر و تضييع حقوق دامداران هستند زيرا سود‌هاي ۳ تا ۴ هزار توماني ديگر آنها را راضي نمي‌كند و دلالان و واسطه‌هاي توليد تا مصرف سود‌هاي بيشتري را مي‌خواهند كسب كنند. وي مي‌افزايد: اين سودجويان مي‌خواهند بلايي كه سر شير خام آوردند، سر گوشت هم بياورند، چرا كه با هزار جور ايراد‌گيري از شير دامداران و بالا بودن بار ميكروبي، شير خام هزار و 400 توماني را هزار و 50 تومان مي‌خرند اما زماني كه به مصرف‌كننده فروخته مي‌شود، مشخص نيست كه شير با كيفيت است يا كم كيفيت... همين بازي را مي‌خواهند در بازار گوشت قرمز هم راه بيندازند، گوشت را با قيمت پايين از توليد‌كننده بخرند و با بسته‌بندي شكيل به نام با كيفيت و گران به بازار عرضه كنند.
 
ملكي: عرضه گوشت دو  نرخي الزامي است
اما رئيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفند كه از مدافعان اين طرح است از الزامي شدن عرضه گوشت با تعيين كيفيت و برچسب‌هاي مجزا و اختلاف قيمت خبر داده و مي‌گويد: گوشت با كيفيت و كم كيفيت از 15 روز آينده در بازار عرضه مي‌شود و اين گوشت‌ها با تفاوت قيمت 5 تا 7 هزار تومان در مراكز عرضه فروخته خواهد شد.
علي‌اصغر ملكي، با اشاره به طرح ساماندهي گوشت و توزيع‌كنندگان تصريح مي‌كند: گوشت با كيفيت با برچسب سفيد و گوشت كم‌كيفيت با برچسب قرمز نشان دار مي‌شود و واحدهاي صنفي ملزم به نصب بنر قيمت اين گوشت‌ها در مراكز عرضه هستند. ملكي اجراي اين طرح را سبب تأمين منافع مصرف‌كننده دانسته و مي‌افزايد: براساس اين طرح مراكز كشتار گوسفند نيز پس از دريافت مجوزهاي لازم مجاز به كشتار خواهند بود. رئيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي با اشاره به الزام صدور برگه فروش براي مغازه‌دار مي‌گويد، با صدور برگه فروش، گوشت عرضه‌شده قابل پيگيري است كه اين به نفع مصرف‌كننده خواهد بود. با اجراي اين طرح مصرف‌كننده با آگاهي و براساس تشخيص خود گوشت مورد نظر را خريداري خواهد كرد.
  
مجمع ملي صادركنندگان: سازمان تعزيرات زير بار دو نرخي شدن گوشت نرود
همچنين نماينده بخش خصوصي صادركنندگان دام نيز از مخالفان طرح قيمت‌گذاري گوشت قرمز، بر اساس كيفيت است و با انتقاد از ارائه‌كنندگان اين طرح غيرمنطقي مي‌گويد: به هيچ عنوان سازمان تعزيرات نبايد زير بار اين طرح برود. منصور پوريان با اشاره به اينكه در كشورهاي ديگر، قيمت‌گذاري اينچنيني براي گوشت وجود ندارد، مي‌افزايد: اين مسئله مي‌تواند فسادبرانگيز باشد و بايد قبول كرد كه بازي جديدي از طرف حاميان گران شدن اين محصول در بازار شروع شده است. به گفته وي، درجه‌بندي روي گوشت، تنها مي‌تواند در زمان زنده بودن دام و قبل از كشتار صورت بگيرد. بر اين مبنا چهار رتبه محاسبه مي‌شود، از يك تا چهار ماه، چهار تا هشت ماه، هشت ماه تا يك سال و از يك سال به بالا.

وي با بيان اينكه تمام دردسرها و مشكلات ما از كشتارگاه آغاز مي‌شود، مي‌افزايد: بعد از كشتار، ديگر نمي‌توان مرزبندي مشخصي از نظر كيفيت روي گوشت قرمز انجام داد، بنابراين از كجا معلوم كالايي كه به دست مصرف‌كننده مي‌رسد، داراي همان كيفيتي باشد كه در برچسب آن ذكر شده است؟ مطمئناً كمتر خريداري مي‌تواند توانايي سنجش نوع گوشت را داشته باشد. رئيس مجمع ملي صادركنندگان دام زنده ايران، معتقد است: آنها با اجراي اين طرح مي‌خواهند دام را با نازل‌ترين قيمت خريداري كرده و سپس با توجيه درجه يك بودن، قسمت اعظم آنها را با قيمتي بالا در بازار عرضه كنند. اين به نوعي فريب مردم محسوب مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن