تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797131263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بعضی کلاس ها بدون معلم، بعضی معلم‌ها بدون حقوق!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بعضی کلاس ها بدون معلم، بعضی معلم‌ها بدون حقوق!
در حالی که بعضی کلاس‌های درس بدون معلم باقی مانده است آموزش و پرورش و به تبع آن دانشگاه فرهنگيان به دنبال ادامه همكاري‌هاي خود با دولت در جهت كاهش هزينه‌ها، بعد از كاهش ظرفيت‌هاي پذيرش و ايجاد روش‌هاي ابداعي در جذب و تربيت نيروي انساني...
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 


در حالی که بعضی کلاس‌های درس بدون معلم باقی مانده است آموزش و پرورش و به تبع آن دانشگاه فرهنگيان به دنبال ادامه همكاري‌هاي خود با دولت در جهت كاهش هزينه‌ها، بعد از كاهش ظرفيت‌هاي پذيرش و ايجاد روش‌هاي ابداعي در جذب و تربيت نيروي انساني، با به تأخير انداختن صدور دانشنامه فارغ‌التحصيلي و در پي آن صدور احكام استخدامي ورودي‌هاي سال 91 رشته علوم تربيتي اين دانشگاه، نوع جديدي از كاهش هزينه‌ها را به دولت تقديم كرده كه طي آن ايجاد رابطه استخدامي نومعلمان با دولت و در نتيجه ترميم حقوق و مزاياي آنها از دانشجويي به معلمي تا سال آينده، دولت بعد و برنامه بودجه 96 به تعويق مي‌افتد. اين در حالي است كه دولت در ماه‌هاي آخر عمر فعاليت خود بهره تبليغاتي فراواني از ورود 17 هزار معلم تازه نفس به كلاس‌هاي درس برده است. 

براي اثبات ادعاي اعمال برنامه‌هاي هدفمند در جهت تضعيف و حتي حذف دانشگاه فرهنگيان از جريان جذب و تربيت نيروي انساني مورد نياز دستگاه تعليم و تربيت، هر از چند گاهي دم خروسي از بين اقدامات اين دانشگاه بيرون مي‌زند. آخرين مورد به تعويق انداختن اعلام فارغ‌التحصيلي اغلب ورودي‌هاي سال 91 رشته علوم تربيتي اين دانشگاه است كه بخش قابل‌توجهي از جمعيت دانشجومعلمان را تشكيل مي‌دهند، اين در حالي كه به سررسيد صدور دانشنامه و احكام استخدامي نزديك مي‌شوند.

بر اساس اين گزارش، دانشجو‌معلمان ورودي سال 91 رشته علوم تربيتي دانشگاه فرهنگيان بعد از گذراندن بيش از 160 واحد درسي شهريور سال جاري فارغ‌التحصيل شده و فرم شماره 7 را دريافت كرده و از ابتداي مهر ماه وارد كلاس‌هاي درس شده‌اند اما اخيراً و بعد از گذشت بيش از يك ماه از آغاز سال تحصيلي 96- 95، پرديس‌هاي دانشگاهي دانشگاه فرهنگيان در سراسر كشور به اين معلمان اعلام كرده‌اند در پي انتقال سامانه مرواريد به سامانه گلستان، دو واحد درسي براي فارغ‌التحصيلي كم دارند و بايد آن دو واحد را بگذرانند. اين امر سبب اعتراض نومعلمان شده و آنها خواستار اين هستند كه تكليف‌شان روشن شود. اگر معلم هستند چرا شامل اجراي قانون ابلاغي صدور دانشنامه‌هاي موقت تا قبل از دهم آبان نمي‌شوند و حقوق معلمي دريافت نمي‌كنند و اگر دانشجو هستند چرا بايد سر كلاس بروند و تدريس كنند؟
  
آنان كه با حقوق دانشجويي، معلمي مي‌كنند!
در عين حال گزارش‌ها و مستندات رسيده به «جوان» حاكي از آن است كه اين نومعلمان همچنان حقوق دانشجويي دريافت مي‌كنند و اين مسئله زندگي شخصي، حرفه‌اي و خانوادگي آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است.
از سوي ديگر، نعمت‌الله موسي‌پور، معاون آموزشي دانشگاه فرهنگيان در گفت‌و‌گو با «جوان» ضمن تكذيب فراگير بودن اين مسئله، آن را مسئله‌اي موردي مي‌داند كه گريبان تعدادي از دانشجومعلمان در برخي از پرديس‌ها را گرفته و حل مي‌شود. وي مي‌گويد: پرديس‌ها موظفند مشكل اين دانشجويان را حل كنند. البته ما همان زمان كه فرم شماره 7 را به اين دانشجويان داده بوديم به آنها اعلام كرديم كه پرونده تحصيلي آنها مجدداً مورد بررسي قرار مي‌گيرد و ايرادات احتمالي آن متعاقباً به اطلاع‌شان مي‌رسد كه اين اتفاق در برخي پرديس‌ها در قالب كسري واحد درسي گذرانده شده، بعد از تطبيق دروس نمايان شده است.
از سوي ديگر نومعلمان عنوان مي‌كنند چرا در فرآيند تطبيق واحدها كه به دنبال انتقال سامانه‌ها صورت گرفته واحدهاي گذرانده شده كه بسيار هم بيشتر از تعداد واحدهاي مصوب براي فارغ‌التحصيلي در مقطع كارشناسي بوده با كسري واحدهاي ادعايي دانشگاه جايگزين نشده‌اند يا چرا در نهايت در اين مدت معرفي به استاد نشده‌اند تا امتحان داده و قبولي آن را به فرآيند فارغ‌التحصيلي و صدور دانشنامه برسانند.
  
باز هم پاي انتخابات و بوي سياست در ميان است!
اگرچه اين جريان بعد از پيگيري و تماس «جوان» با مديران ارشد دانشگاه فرهنگيان به ارسال پيامكي به اين دانشجويان مبني بر ارائه مداركي نظير كارت دانشجويي، سي‌دي حاوي فايل‌هاي ورد و پي‌دي‌اف كارنماي معلمي به همراه يك نسخه مكتوب آن، تسويه حساب از حسابداري و انبار خوابگاه مركز و احكام صادره از طرف آموزش و پرورش تا پايان وقت اداري 12 آبان ماه جاري به منظور تسويه‌حساب و اعلام فارغ التحصيلي انجاميد، اما به نظر مي‌رسد اين دست اقدامات تحت حاكميت نگاه هزينه‌اي دولت و سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه فرهنگيان و به منظور كاهش اين هزينه‌ها صورت مي‌گيرد. به ويژه اينكه در آستانه برگزاري انتخابات دور دوازدهم رياست جمهوري مخارج دولت بالا مي‌رود.

دست كم با به تأخير انداختن فارغ‌التحصيلي اين دانشجومعلمان و به تبع آن تأخير در صدور احكام استخدامي آنها دست كم به ازاي هر نفر 900 هزار تومان در هر ماه به مدت يك سال صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري دولت اتفاق مي‌افتد زيرا كف احكام حقوقي اين افراد يك ميليون و 400 هزار تومان است، در حالي كه اكنون با حقوق ماهي حدود 500 هزار تومان يعني حقوق دانشجويي كلاس‌هاي درس را پر مي‌كنند كه با اين كار هم شوي ورود 17 هزار معلم تازه‌نفس به مدارس در ابتداي سال تحصيلي جديد ادامه مي‌يابد و هم هزينه‌ها كاهش پيدا مي‌كند. آن هم در شرايطي كه صدور احكام استخدامي فارغ‌التحصيلان دانشگاه فرهنگيان در سال يك بار اتفاق مي‌افتد با اين كار ايجاد رابطه استخدامي اين تعداد دانشجو با دولت برقرار نمي‌شود و استخدام آنها به سال آينده و دولت بعد و برنامه بودجه سال آينده موكول مي‌شود. يعني سيلي نقد با حلواي نسيه جايگزين مي‌شود، كه آن را هم كه داده و كه گرفته؟!  
این قبیل اقدامات سیاسی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش در حالی صورت می‌گیرد که بنابر اخبار منتشر شده کلاس‌های درس در مناطق محروم بدون معلم، بدون مدرسه و بدون امکانات در حال تربیت نسل آینده ایران هستند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن