تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796902889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروریسم تکفیری با حرکتی بومرنگی به اروپا باز می گردد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با دلایل پیوستن جوانان اروپایی به داعش و تروریست های تکفیری گفت: اسلام هراسی مساله ای است که به طور سیستماتیک منجر به تحقیر جوانان در کشورهای غربی شده است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: سرویس های اطلاعاتی غربی به ویژه سیا CIA  که در جنگ افغانستان پروژه القاعده در جنگ با ارتش سرخ را این بار در سوریه عملیاتی کردند که منجر به شکل گیری پدیده ناخوشایند تروریسم تکفیری داعش شد.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت غرب از داعش به عنوان تروریست های خوب، تصریح کرد: جوانان مسلمان سرخورده و جوانانی که به نحوی از سیستم حکومتی غرب به شکلی انحرافی ناراضی بودند جذب مهندسی نرم تروریست های تکفیری شده و راهی جنگ سوریه شدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رسانه های غربی اگرچه تلاش می کنند حضور اتباع غربی را در صفوف تروریست های تکفیری سانسور کنند اما براساس آمار موجود حداقل 5هزار تبعه غربی در میان اعضای داعش حضور دارند.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت امنیتی قاره سبز ، گفت: اعضای اروپایی و آمریکایی داعش هرکدام به عنوان بمب های زمانی متحرک ، ممکن است هرلحظه در خیابان های قاره سبز منفجر کنند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: تروریسم پدیده ای بومرنگی است یعنی اگرچه کشورهای غربی در ایجاد و تجهیز داعش در جنگ سوریه نقش داشتند اما حالا باید منتظر بازگشت تبعات آن باشند.

وی ضمن نکوهش رویکرد کشورهای غربی در برخورد با جامعه مسلمانان گفت: برخوردهای قهرآمیز و نژادپرستانه با جامعه مسلمانان درکشورهای غربی تنها منجر به تشدید گرایش به اسلام انحرافی و تروریسم تکفیری خواهد شد.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: لابی های صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود از پدیده تروریسم تکفیری نهایت بهره را کسب می کنند تا اقدامات تخریبی خود را در سرزمین های اشغای توجیه کنند.  

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ ، رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین گفتند که «تحقیر جوانان مسلمان در برخی کشورهای ثروتمند و قدرتمند اروپایی، زمینه‌ای برای پیوستن آنان به گروههای منحرف تروریستی همچون داعش ایجاد می‌کند و این جوانان تحقیر شده در بازگشت به اروپا، دست به انفجار و کشتار می‌زنند.»

نکته جالب اینجاست که بنا به نوشته روزنامه نیویورک‌ تایمز، همزمان با پیشروی ارتش عراق در موصل، نگرانی‌های امنیتی یکی از موضوعات مهم و اساسی مورد توجه آژانس‌های اطلاعاتی اروپا هستند چرا که حملات در پاریس و بروکسل در سال‌های اخیر نیز توسط شبه نظامیان خارجی که نزد داعش در عراق و سوریه آموزش دیده و به خانه بازگشته بودند، صورت گرفت.

راب وین رایت، رئیس دفتر پلیس اروپا موسوم به "یوروپل" که تلاش‌ها برای مبارزه با داعش در داخل مرزهای اتحادیه اروپا را هماهنگ می‌سازد، می گوید:«شکست‌های نظامی متوالی و فشار نظامی بیشتر بر داعش در منطقه، عملا منجر به افزایش واکنش انعکاسی این گروه در اروپا می‌شود. روند بازگشت شبه نظامیان در ماه‌های اخیر تا حدودی افزایش یافته است. هنوز تعداد این شبه نظامیان افزایش نیافته اما شاید رقه و موصل این را تغییر دهد.»

برآورد شده که بین 4000 تا 5000 تبعه اروپا برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق رفته‌اند. براساس ارزیابی صورت گرفته دو سوم این افراد هنوز در میدان نبرد هستند و یک سوم آنها به سرزمین‌هایشان بازگشته‌اند.

۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن