تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797728143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال‌ ۴ هزار نفر درگیر کاغذبازی/ مهلت دهکده انرژی به نیمه رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از وضعیت دهکده انرژی اردبیل؛
اشتغال‌ ۴ هزار نفر درگیر کاغذبازی/ مهلت دهکده انرژی به نیمه رسید

پروژه نیمه تمام


شناسهٔ خبر: 3805271 - سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
استانها > اردبیل

.jwplayer{ display: inline-block; } اردبیل – دهکده انرژی اردبیل که دو سال قبل با هدف اشتغال‌زایی پنج هزار نفر و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد، همچنان در انتظار دریافت مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت است. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: در سال ۹۳ یکی از روستاهای محروم اردبیل شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از مسئولان استانی و کشوری بود. مراسم کلنگ زنی دهکده انرژی اردبیل با تبلیغات گسترده همراه شد و شخص رئیس مجلس برای کلنگ زنی حضور یافت. دهکده انرژی که در حوزه صنایع پایین‌دست پتروشیمی و محصولاتی همچون بنزین هواپیما، LEB و مواد اولیه ترکیبات انواع شوینده‌ها کلنگ خورد در طول مدت‌زمان سپری شده هنوز وارد فاز ساخت نشده و مدیران پروژه از اخذ لیسانس و طراحی دهکده و دریافت مجوزها می‌گویند. از تحویل زمین تا تحویل مجوز محیط‌زیست دهکده انرژی یا پتروآذرشید یکی از وعده‌های مسئولان برای راه‌اندازی صنایع مادر است که در دوره قبل مجلس نیز محل تبلیغ بسیاری از مسئولان و نمایندگان قرار گرفت. این پروژه قرار است در چهار سال به بهره‌برداری رسیده و برای هزار نفر شغل مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کند. اما سال گذشته اعتراضات مکرر اهالی روستای تاره کند شریف‌آباد به تصرف اراضی آن ها موجب شد دهکده انرژی با مشکلات متعدد سال اول عملیات اجرایی خود را پیش ببرد. دهکده انرژی اردبیل قرار است در چهار سال به بهره‌برداری رسیده و برای هزار نفر شغل مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کنددر آن مقطع زمانی مسئولان استانی از برگزاری جلسات متعدد با معترضان خبر دادند و اظهار کردند که این اعتراض در مقابل اشتغال‌زایی و اهمیت این پروژه قابل قبول نیست اما برای حل‌وفصل آن اقدام می‌کنند. اعتراضات به یکباره کنار کشید و در ادامه پتروآذرشید نیز به سال دوم عملیات اجرایی خود رسید. بازه زمانی که انتظار می‌رفت بخش مهمی از پروژه را پیش ببرد. مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از دلایل تأخیر را مجوزهای زیست‌محیطی عنوان کرد. محمد خداپرست با تأکید به اینکه مجوز زیست‌محیطی فعالیت این مجموعه به دلیل اینکه نوع محصولات شیمیایی است هنوز قطعی نشده است، تأکید کرد: بهره‌بردار در حال نهایی کردن مطالعات است و باید مجوز در سازمان محیط‌زیست کشور به تائید برسد.

اظهاراتی که استاندار اردبیل نیز در پاسخ به علت تأخیر این پروژه مطرح کرد اما امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پروژه‌های صنعتی در استان پروسه طولانی دریافت مجوزهای زیست‌محیطی و تأمین زیرساخت‌ها است. صرف ۱۹ ماه برای طراحی نقشه طرح متولی دهکده تخصصی انرژی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت ما وارد فاز عملیاتی نشدیم بلکه برای لایسنس پروژه با یک شرکت آمریکایی بعد از برجام عقد قرارداد کردیم و برای جزئیات طرح نیز با یک شرکت ایرانی عقد قرارداد داشتیم. علی فتحی نیا با بیان اینکه ۱۹ ماه صرف طراحی نقشه‌ها شده است، اضافه کرد: در این مرحله به دنبال دریافت گواهی زیست‌محیطی هستیم و در نهایت بعد از مجوز با توجه به آماده‌سازی زمین و تجهیز کارگاه ساخت را آغاز می‌کنیم. وی تأکید کرد: به دلیل اینکه دولت به ممانعت از آلایش محیط‌زیست تأکید ویژه دارد مجوز زیست‌محیطی به تهران ارجاع شده و چند بار بررسی و ایرادات آن نیز رفع شده است و با توجه به اینکه در مرحله نهایی بررسی است امیدواریم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد. به گفته فتحی نیا این پروژه برای هزار نفر اشتغال مستقیم دارد که ۸۰ درصد می‌بایست از افراد متخصص به کار گرفته شوند؛ اما به دلیل اینکه شبکه نقل‌وانتقال گسترده‌ای خواهد داشت و محصولات آن روزانه با ۲۰۰ تریلی از کارخانه خارج می شود، پیش‌بینی می‌شود بتوان برای چهار هزار نفر شغل ایجاد کرد.

بازه زمانی طرح رعایت می‌شود نماینده شرکت پترو آذرشید در خصوص نگرانی شهروندان از عدم اتمام طرح در بازه چهار ساله تأکید کرد: ما در بازه چهار ساله طرح را به اتمام می‌رسانیم و مشکلی در اجرا وجود ندارد. وی به تولید ۴۸۵ هزار تن سوخت هواپیما، ۸۵ هزار تن LEB و ۵۰ هزار تن نفتا و مقداری محصولات جنبی اشاره کرد و افزود: مواد اولیه این واحد صنعتی از پالایشگاه تبریز انتقال می‌یابد. فتحی نیا ابراز امیدواری کرد با توجه به میزان سوخت هواپیمایی که در این واحد تولید می‌شود بتوان نیاز فرودگاه‌های اردبیل، رشت و تبریز را تأمین و حتی بخشی را به کشورهای ارمنستان، گرجستان و شرق ترکیه صادر کرد. وی با قدردانی از همراهی مسئولان استانی در پیشبرد این طرح به ضرورت پاسخ به زیرساخت‌های مورد نیاز طرح نیز تأکید کرد. مشکلات تأخیر به خارج از استان برمی‌گردد فتحی نیا در خصوص نیازمندی‌های این طرح گفت: البته اردبیل با مشکل کمبود آب مواجه است و ما انتظار داریم آب مورد نیاز این واحد تأمین شود. وی به اجرای شیوه جدیدی برای تصفیه فاضلاب اشاره کرد و افزود: با توجه به تلاش شرکت در بهره‌گیری از شیوه‌های نوین امیدواریم نیازمندی‌های پروژه تأمین شود. به دلیل حجم قابل‌توجه ترانزیت تولیدات این کارخانه لازم است جاده مستقلی برای آن تعریف شودمتولی دهکده انرژی تأکید کرد: به جای استفاده از تصفیه‌خانه صنعتی در نظر داریم تصفیه از طریق گیاهان خاصی را در دستور کار قرار دهیم. وی همچنین به ضرورت تأمین برق و راه مستقل نیز اشاره کرد و گفت: درخواست‌ها با شهرک‌های صنعتی نیز برای راه‌اندازی شرکت خصوصی طرح شده است. فتحی نیا افزود: به دلیل حجم قابل‌توجه ترانزیت تولیدات این کارخانه لازم است جاده مستقلی برای آن تعریف شود که مسئولان جهاد کشاورزی در حال بررسی مراحل قانونی هستند. وی عمده مشکلات تأخیر در اجرای طرح را به سازمان‌های خارج از استان مرتبط دانست و تأکید کرد: در برخی مواقع با وجود موافقت استان، در خارج از استان به مشکل برمی‌خوریم. استان اردبیل رتبه ۲۴ ام در برخورداری از شاخص‌های توسعه‌یافتگی را کسب کرده است و از سویی ۶۰ هزار نفر بیکار آن منتظر اقدام عاجلی از سوی مسئولان هستند. دهکده انرژی یکی از پروژه‌های کلان استان اردبیل است که تنها دو سال برای تحقق وعده‌های خود فرصت دارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن