تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796830295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام گل‌های تزیینی باعث مسمومیت می‌شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کدام گل‌های تزیینی باعث مسمومیت می‌شوند؟
عوام تصور می‌کنند گیاهان دارویی به دلیل طبیعی بودن هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند در حالی که باید باور کرد که گیاهان دارویی داروهای حقیقی با عوارض جانبی واقعی هستند.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: نگه‌داری گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا، گل انگشتانه، آزالیا، شوکران و کرچک در منزل می‌تواند موجب مسمومیت و حتی کشنده باشد.

به گزارش آنا، دکتر صفورا محبی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها (یکم تا هفتم آبان) بیان کرد: متاسفانه مسمومیت با گیاهان یکی از شایع‌ترین علل بروز مسمومیت‌های اتفاقی در کودکان به شمار می‌آید. برخی از گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان‌ها و باغچه‌ها می‌تواند سبب بروز مسمومیت در انسان شود، به این جهت توصیه می‌شود، نام گیاهان اطراف خود را بدانیم و از سمی نبودن آنها اطمینان حاصل کنیم، و اگر جزو گیاهان سمی باشد مراقب کودکان باشیم، زیرا مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا، گل انگشتانه، آزالیا، شوکران و کرچک می‌تواند کشنده باشد. به عنوان مثال شیره سمی دیفن باخیا و کالادیوم که در اکثر منازل یافت می‌شود، در صورت خورده شدن می‌تواند سبب تورم، خارش و سوزش مخاط دهان، خفگی و یا آسیب گوارشی فرد مسموم شود.

وی افزود: چند باور غلط در میان مردم وجود دارد و آن اینکه برخی تصور می‌کنند مصرف یک گیاه توسط حیوانات اهلی و وحشی دلیلی بر غیر سمی بودن آن است، در حالی که برخی گیاهان فقط مسمومیت در انسان ایجاد می‌کند. یا اینکه اکثریت تصور می‌کنند قارچ‌های سمی از ظاهرشان قابل تشخیص است در صورتی که تشخیص قارچ‌های سمی از انواع غیر سمی از روی شکل ظاهری آنها کاری دشوار بوده و نیاز به تجربه و تبحر دارد. برخی از قارچ‌های سمی در صورت مصرف خوراکی می‌تواند باعث نارسایی حاد کبدی و مرگ شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار کرد: عوام تصور می‌کنند گیاهان دارویی به دلیل طبیعی بودن هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند در حالی که باید باور کرد که گیاهان دارویی داروهای حقیقی با عوارض جانبی واقعی هستند. همانطور که مصرف نامناسب و بیش از حد یک داروی شیمیایی می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد. عدم رعایت در مصرف دوزاژ صحیح داروها و فرآورده‌های گیاهی نیز می‌تواند مشکلات جدی و گاهی اوقات جبران ناپذیری برای فرد ایجاد کند.

دکتر محبی در خصوص مسمومیت در کودکان گفت: کنجکاوی ذاتی کودکان زیر 5 سال و وجود جذابیت در شکل و رنگ بخش‌های مختلف یک گیاه سمی منجر به بلعیده شدن آن توسط کودک می‌شود پس بهترین روش پیشگیری از بروز مسمومیت در کودکان، خودداری از نگهداری گیاهان تزئینی دارای میوه و ظاهر جذاب برای کودکان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن