تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797699189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنکای بهشت ازشنهای سوزان نینوا بیرون می‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خنکای بهشت ازشنهای سوزان نینوا بیرون می‌زند
خنکای بهشت ازشنهای سوزان نینوا بیرون می‌زند نمایشگاه «عاطفه خاک» ، مروری بر آثار عاشورایی علی‌محمد شیخی، ۲ آبان‌ماه در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد. در ادامه گزارشی تصویری از این نمایشگاه را می‌بینید.


به گزارش فرهنگ نیوز، نمایشگاه «عاطفه خاک»، مروری بر آثار عاشورایی علی‌محمد شیخی، 2 آبان ماه در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد وعلاقه‌مندان می‌توانند از 2 تا 10 آبان ماه همه روزه به‌ جز روزهای تعطیل و پنج‌شنبه‌ها برای تماشای آثار علی‌محمد شیخی به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند. این نمایشگاه دربرگیرنده بیش از 30 اثر  نقاشی از این هنرمند با مضامین عاشورایی است.
 
کتاب «مجموعه آثار نقاشی‌های علی‌محمد شیخی» نیز همان گونه که از عنوان اثر پیداست، دربردارنده گزیده ای از آثار این هنرمند است که توسط نشر سوره مهر به چاپ رسیده و در بازار کتاب موجود است.
 
آثار این نمایشگاه که حاصل 36 سال زحمات شیخی است. به سبکهای مختلف  کشیده‌ شده است. بعضی از آثار مفهومی هستند و برخی دیگر تصویرسازی و دارای پرسوناژ.  در تابلوها از رنگهای سرد استفاده شده است تا واقعیت عاشورا را زندگی نشان دهد نه جنگ و خون ریزی. هر چند واقعه عاشورا جنگ و خون ریزی داشت اما برای احیا دین انجام شد و اصحاب عاشورا در آن گرما و خشکی بهش را جستوجو می‌کردند. حضرت زینب در این باره می‌گویند: «ما رایت الا جمیلا».
 
علی‌محمد شیخی متولد 1333 و کارشناس نقاشی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است. وی مدرس هنرستان پسران، مدرس و کارشناس فرهنگی دانشگاه شهید رجائی، و رئیس هنرستان آیت‌ا... قدوسی به مدت 5 سال و رئیس موزه شهدا در سال  1375،  مسئول واحد دکور حوزه هنری به مدت 10 سال تاکنون، عضو گروه نقاشی حوزه هنری، طراحی جلد چندین کتاب و مجله. طراحی جلد مجله فیلم. شرکت در چند نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه جمعی از جمله: نمایشگاه گروهی دفاع مقدس، نمایشگاه گروهی آئینه‌داران عفاف، نمایشگاه گروهی تجسمی تجلیل از ایثارگران شاهد ، نمایشگاه گروهی اندیشه‌های اسلامی در آئینه هنر،  نمایشگاه انفرادی طراحی دکور و صحنه ، شرکت در چند دوره بی‌ینال دوسالانه نقاشی ایران، شرکت در چند دوره بی‌ینال دوسالانه نقاشی ایران، شرکت در نمایشگاه تجسمی درحمایت از بیماران تالاسمی ایران، برگزاری نمایشگاه انفرادی به مناسبت ایام محرم در فرهنگسرای فجر ، برگزاری نمایشگاه های انفرادی، شرکت در نمایشگاه های جمعی به مناسبتهای مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، نماز ، عاشورا، 17 شهریورو...
 
وی همچنین برنده جایزه طلا و لوح یادبود دستخط امام خمینی (ره)، برنده جایزه طلا و لوح از دست مقام معظم رهبری، برنده جایزه طلا و لوح تقدیر به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س)، برنده جایزه طلا و لوح تقدیر به مناسب دفاع مقدس، برنده جایزه طلا و لوح تقدیر به مناسبت ایام محرم (عاشورا)، برنده جایزه و لوح تقدیر به مناسبت ستایشگران عشق ولایت، برنده جایزه و لوح تقدیر به مناسبت برگزاری نمایشگاه اولین جشنواره سراسری نی‌نوازانف برنده جایزه و لوح تقدیر به مناسبت اولین نمایشگاه مسابقه خط تحت عنوان بسم‌الله را در کارنامه خود دارد.



 
 


منبع: تسنیم


95/8/3 - 22:25 - 2016-10-24 22:25:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن