تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797066332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالبات ناشران از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مطالبات ناشران از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چيست؟
حوزه نشر از مهم‌ترين بخش‌هاي فرهنگي است كه براي پايداري زيرساخت‌هاي اصلي خود، نياز به نگاه ويژه و حمايتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد.
برخي ناشران بر اين باورند كه قوانين كاربردي در جهت توسعه همه‌جانبه بخش‌هاي مرتبط با نشر مانند توجه ويژه به كاربري‌هاي فرهنگي از طريق پرداخت تسهيلات با سود و كارمزد منطقي، توسعه و توجه به بازسازي و نوسازي صنعت نشر و توجه ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مالكيت‌هاي معنوي به رونق صنعت نشر كشور مي‌انجامد.

به گفته آنان، همچنين مكلف كردن مراجع ذيصلاح براي كمك به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جهت راه‌اندازي و ساماندهي شبكه توزيع در كشور به‌ويژه حمايت خاص از فروشگاه‌هاي چندمنظوره محصولات فرهنگي با محوريت كتاب و همچنين ورود ايران به بازار جهاني كتاب امور مهمي بوده كه نيازمند حمايت جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. اين ناشران تصريح مي‌كنند، اگر در فضاي ديپلماسي فرهنگي بناست ظرفيت‌هاي فرهنگي ايران فراتر از مرزهاي اين سرزمين شناخته شود، حمايت جدي در جهت ورود تخصصي هوشمندانه و عالمانه به بازارهاي جهاني كتاب ضرورت دارد.

مديرعامل مؤسسه عروج وابسته به دفتر نشر و تنظيم آثار امام خميني(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار «ايرنا» در اين زمينه مي‌گويد: حوزه نشر همواره با چالش‌هاي فراواني از ساليان گذشته روبه‌رو بوده و هست و براي اينكه بتوانيم كتاب‌هاي بسياري را در كشور با سلايق و ذائقه مردم و در خور نياز منتشر كنيم، بايد تسهيلاتي را در اين زمينه ايجاد كرد.
حميد غفاري با بيان اينكه سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 250 ميليارد تومان براي يارانه كتاب در سراسر كشور اختصاص داد، ادامه مي‌دهد: اين در حالي است كه يارانه كتاب بيشتر به مؤسسات و ناشران دولتي تخصيص داده شد و به بخش‌هاي خصوصي تعلق نگرفته است.

وي خريد كاغذ با بهاي نامناسب را نيز از ديگر مشكلاتي مي‌داند كه در حوزه نشر نياز به حمايت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد. غفاري ادامه مي‌دهد: اكنون با توجه به اينكه بيشتر كاغذ خارجي براي انتشار كتاب‌ها استفاده مي‌شود، بايد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تسهيلاتي را در اين زمينه در اختيار ناشران قرار دهد.

وي مي‌افزايد: اكنون به‌طور ميانگين براي انتشار يك كتاب 85 صفحه‌اي 50 ميليون ريال هزينه مي‌شود كه ممكن است كتاب منتشر شده فروش چنداني نداشته باشد.
اين ناشر تصريح مي‌كند: اكنون وضعيت حوزه كتاب بسيار نابسامان است، وقتي كه ناشران براي توليد و گردآوري يك كتاب مشكلات فراواني دارند، چطور مي‌شود فرهنگ كتاب و كتابخواني را در ميان آحاد مردم نهادينه كرد. غفاري ساماندهي سيستم توزيع، داير كردن نمايشگاه‌هاي دائمي در شهرستان‌ها، اطلاع‌رساني و بازاريابي در چرخه نشر، برگزاري نشست‌هاي فصلي و ديدگاه‌هاي كارشناسي با ناشران، نگاه توليدي به بخش‌هاي فرهنگي از جمله صنعت نشر، ايجاد زمينه رقابت براي ناشران فعال در سطح بين‌المللي و پالايش و كيفيت‌گرايي را از مهم‌ترين دغدغه‌هايي عنوان كرد كه نياز به حمايت و توجه جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد.




تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن