تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797878212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ آموزش وزارت


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

بابای سوفیا عاشق وزارت است. او بچه که بوده دوست داشته سفیر کبیر فنیقیه شود منتها آن زمان شایسته‌سالاری نبوده و او مسئول ماست‌بندی در خیابان جیحون می‌شود. بعدها که شایسته‌سالاری شد، بابای سوفیا با توجه به سابقه درخشان و متعهدی که در ماست‌بندی داشت، شد مسئول بستن آب به برنامه‌های تلویزیون، برنامه‌های دولت و برنامه‌های امیدوارنگه‌داشتن مردم. بعدها بابای سوفیا چون کماکان شایسته‌سالاری می‌شد، شد رئیس کل رؤسای بلااستفاده. رؤسای بلااستفاده دقیقا آدم‌های شایسته‌ای هستند مثل بابای سوفیا که به حدی تمام‌وکمال هستند که از همان اول بدون اینکه دقیقا کار خاصی کرده باشند باید مدیر شوند. همین‌طوری بود که دولت که قرار بود روزبه‌روز کوچک‌تر شود، لحظه‌به‌لحظه بزرگ‌تر شد.
 
طوری که الان هر وزارتخانه ٧٠٠ معاونت دارد که روی ٧٠٠ سازمان دیگر که شغلشان نظارت روی ٧٠٠ اداره دیگر است نظارت می‌کنند. بابای سوفیا هم مثل یکی از همین‌ها. متأسفانه تعداد وزیر در جامعه کم است و اگر کسی بخواهد وزیر یا سفیر بشود به‌راحتی حقش خورده می‌شود. بابای سوفیا هم همیشه حقش خورده شده است. هردفعه هر رئیس‌جمهوری می‌آید، به بابای سوفیا می‌گوید بیا وزیر شو. منتها از جاهایی زیرآب بابای سوفیا را همیشه زده‌اند. مجلس هم همیشه دولت را فشار داده که سمت آدم‌های کارکشته‌ای مثل بابای سوفیا نروند.
 
برای همین مشکلات و تنگ‌نظری‌هاست که همیشه کسانی وزیر می‌شوند که دورترین نسبت را با حوزه وزارتخانه‌شان دارند. خب بابای سوفیا به نظر شما از علی جنتی یا صفارهرندی بدتر است؟ بابای سوفیا خودش معتقد است او با آن سابقه روشن و کارنامه غنی و مغنی که دارد، اگر وزیر ارشاد بشود، اوضاع فرهنگ مملکت بدتر از اینی که هست نمی‌شود چراکه اوضاع در بدترین حالت ممکنش است.
 
در ضمن بابای سوفیا معتقد است هرگز دچار فساد اقتصادی در وزارت نمی‌شود چون اصولا دیگر پولی نمانده که بخواهد تخورپخور کند. برنامه بابای سوفیا برای وزیری‌کردن وزارت ارشاد این است که همه کارمندان وزارتخانه را شایسته‌سالاری کند و بفرستد روی ماشین کار کنند و با پولی که درمی‌آورند بدهی‌های وزارتخانه را بدهند. بابای سوفیا معتقد است اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات هم حساب کار آمده دستشان و تا ٦٣ سال اگر کسی بهشان نظارت نکند، خودشان خودبه‌خود خودنظارتی دارند و چیز بدی تولید نمی‌کنند.

وصیت

از خوانندگان عزیز و از سوفیای نازنازی‌ام عذر می‌خواهم که ستون امروز رپرتاژ بابای سوفیا شد. چون بابای سوفیا قول داده که اگر وزیر ارشاد بشود من را می‌کند معاونی، چیزی که من هم بله... در ضمن اگر بابای سوفیا بشود وزیر، رسما برای خودش می‌شود آقایی و در نتیجه سوفیا هم می‌شود آقازاده و من هم که عاشق آقازاده‌هام، پس وقتی، هم عاشق سوفیا باشم، هم عاشق آقازاده‌ها عشقم به سوفیا دوبرابر می‌شود و دیگر توپ تکانمان نمی‌دهد.





۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن