تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797630480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظهور دوباره ادعاي شيميايي غرب عليه سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ظهور دوباره ادعاي شيميايي غرب عليه سوريه
پس از پايان آتش‌بس، نيروهاي دولتي سوريه و متحدانش عمليات آزادسازي مناطق شرقي حلب را از روز گذشته از سرگرفتند...


پس از پايان آتش‌بس، نيروهاي دولتي سوريه و متحدانش عمليات آزادسازي مناطق شرقي حلب را از روز گذشته از سرگرفتند و در اين ميان غربي‌ها به رهبري امريكا براي نجات تروريست‌ها بار ديگر بحث سلاح‌هاي شيميايي را مطرح كرده‌اند و به نظر مي‌رسد مي‌خواهند از تمام ابزارهاي خود براي توقف عمليات ارتش سوريه و متحدانش عليه القاعده استفاده كنند.

يك گروه نزديك به مخالفان، موسوم به «ديده‌بان حقوق بشر» سوريه وابسته به معارضان روز يك‌شنبه اعلام كرد كه پس از پايان آتش‌بس در حلب، درگيري‎هاي شديد بين نيروهاي ارتش سوريه و گروه‎هاي تروريستي در اين شهر از سرگرفته شده است. همچنين عصر روز گذشته اعلام شد، ارتش سوريه موفق شد در منطقه جنوبي شهر حلب، بر مقر «گردان هوايي» (پدافند هوايي) در جنوب غرب روستاي المشرفه در محور خان طومان در جنوب حلب مسلط شود.  آتش‌بس اخير از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه به وقت محلي در شهر حلب سوريه به اجرا درآمد و تا شامگاه ديروز ادامه داشته است. اين آتش‌بس بشر دوستانه از سوي مسكو به منظور فراهم شدن زمينه خروج غيرنظاميان و معارضان مسلح از شهر حلب اعلام شده بود، اما گروه‌هاي مسلح نه تنها حاضر به ترك شهر نشدند بلكه مانع خروج غيرنظاميان از مناطق شرقي حلب شدند. مركز مصالحه روسيه مستقر در پايگاه حميميم اعلام كرد كه آتش‌بس در سوريه طي 24 ساعت گذشته 44 بار از سوي گروه‌هاي مسلح مخالف بشار اسد نقض شده است.
  
باز داستان سلاح شيميايي
به نظر مي‌رسد امريكا به اين نتيجه رسيده است كه گزينه نظامي مؤثري در سوريه ندارد تا گروه‌هاي تحت حمايت خود را از طريق اقدام مستقيم نجات دهد و به همين دليل آنها به دنبال اتهامات تكراري عليه دولت سوريه رفتند تا از اين طريق بتوانند اعمال فشار كنند. سخنگوي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد با صدور بيانيه‌اي نيروهاي دولت سوريه را عامل حملات شيميايي عليه غيرنظاميان سوري اعلام و آن را محكوم كرد. كارشناسان سازمان ملل متحد روز جمعه هفته گذشته طي گزارشي مدعي استفاده ارتش سوريه از سلاح‌هاي شيميايي در حمله به شهر «قميناس» در ماه مارس سال 2015 ميلادي شدند.

ادعاي كارشناسان سازمان ملل متحد در خصوص استفاده ارتش سوريه از سلاح شيميايي در قميناس در حالي است كه اين سازمان تاكنون نتوانسته تعيين كند كه چه كساني مسئول دو حمله شيميايي ديگر به منطقه «بنش» در ادلب طي ماه مارس 2015 و «كفر زيتا» در استان حما طي ماه آوريل 2014 هستند. به دنبال انتشار اين گزارش، «ند پرايس» سخنگوي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد در بيانيه‌اي روز شنبه اعلام كرد: «ما با شديداللحن‌ترين كلمات، بي‌اعتنايي رژيم اسد به هنجارهاي طولاني‌مدت جهاني در مقابل استفاده از تسليحات شيميايي و همچنين انكار سوريه در برعهده گرفتن مسئوليت خود طبق كنوانسيون سلاح‌هاي شيميايي را كه در سال 2013 به آن پيوست، محكوم مي‌كنيم». امريكا، انگليس و فرانسه خواستار اعمال تحريم عليه عوامل حملات شيميايي در سوريه و دولت دمشق شده‌اند، اين در حالي است كه روسيه به عنوان يكي از متحدان اصلي دولت روسيه با زير سؤال بردن نتيجه گزارش تحقيق گروه مكانيسم تحقيقات مشترك سازمان ملل اعلام كرده كه شواهد و مدارك موجود براي اين نتيجه‌گيري و در نتيجه اعمال تحريم بر دولت دمشق كافي نيست.

همزمان با امريكايي‌ها، مقامات كانادايي نيز ادعايي مشابه مطرح كردند. استفان ديون، وزير خارجه كانادا با اعلام اينكه كانادا، نقشي محوري در تحقيقات درباره استفاده از حملات شيميايي دارد، دولت سوريه را به حملات شيميايي متهم كرد. وزير خارجه كانادا مدعي شد: «استفاده از سلاح‌هاي شيميايي، جنايتي جنگي است. گزارش سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي سازمان ملل ثابت مي‌كند كه رژيم اسد از بمب‌هاي بشكه‌اي حاوي كلر استفاده كرد». اين اتهام‌زني‌ها در حالي انجام شده كه دولت سوريه هرگونه استفاده و توسل به سلاح‌هاي شيميايي را رد كرده است. وزير خارجه آلمان نيز در راستاي فشارهاي غرب، از مسكو خواست از نفوذ خود براي برقراري آتش‌بس در حلب استفاده كند.
  
طرح مصر، نيوزيلند و اسپانيا
سامح شكري، وزير خارجه مصر اعلام كرد كه قرار است پيش‌نويس طرحي از سوي مصر، اسپانيا و نيوزيلند درباره سوريه به شوراي امنيت ارائه شود. شبكه خبري «المنار»، گزارش داد شكري در نشست خبري مشترك با «خوسه مانويل» همتاي اسپانيايي‌اش اعلام كرد با توجه به عضويت اين كشورها در شوراي امنيت تصميم گرفته‌اند پيش‌نويس طرحي در خصوص وضعيت حقوق بشري سوريه ارائه كنند. وزير خارجه مصر اعلام كرد كه قرار است از طريق اين پيشنهاد به وضعيت حقوق بشري و انساني سوريه و چالش‌هاي شهروندان اين كشور پرداخته شود تا بدون شك مسئله توقف درگيري‌ها و كمك رساني به مردم و رسيدن به راهكاري بين طرف‌هاي درگير از طريق مسير سياسي تحت نظارت سازمان ملل مورد بررسي قرار گيرد. وي تأكيد كرد وضعيت مردم سوريه به حدي رسيده كه ضرورت رسيدگي به آن، چه در حلب و چه در مناطق ديگر افزايش پيدا كرده و مصر با شركايش براي اقدام در اين زمينه همكاري خواهد كرد. مصر كه به مدت دو سال عضو غيردائم شوراي امنيت است پيشتر نيز به دو طرح پيشنهادي روسيه و فرانسه درباره سوريه رأي مثبت داده بود كه رأي مثبت اين كشور به طرح مسكو با واكنش منفي عربستان مواجه شد و نماينده دائمي رياض در سازمان ملل اعلام كرد كه براي مصر متأسف است.





تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن