تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797007269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ گونه شناسی مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه خط خطی - مجید دواچی:

1- مدارس دولتی: تحصیل در این مدارس طبق قانون و البته روی کاغذ کاملا رایگان است، اما همان طور که شاعر می فرماید: «هر کسی ارزان خرد ارزان دهد/ گوهری طفلی به قرص نان دهد» اگر آدم چیزی را مفتکی به دست آورد قدرش را نمی داند. لذا، برای اینکه قدر تحصیل رایگان را بدانید باید هزینه ههای جاری مدرسه از قبوض آب، برق، گاز و تلفن گرفته تا ایزوگام کردن پشت بام و خرید میز، نیمکت، گچ و تخته را شما متقبل شوید که معمولا مبلغ ناچیزی است. البته، بسته به نظر مدیر مدرسه این «نا» از سر ناچیز می تواند برداشته شود و معمولا مدیران مدارس علاقه زیادی به تبدیل ناچیز به چیز دارند!

2- مدارس نمونه دولتی: واضح و مبرهن است که نمونه برتر از عادی آمد پدید. به همین دلیل، با اینکه باز هم تحصیل رایگان است، ولی شما باید در اداره امور اقتصادی مدرسه تا آنجا که می توانید همیاری نمایید که قطعا به دلیل نمونه بودن مدرسه این میزان همیاری از مدارس دولتی عادی بیشتر است. حواستان باشد این همیاری باید به صورت کاملا داوطلبانه و با رضایت قلبی شما صورت گیرد تا یک وقت خدای نکرده بحث رایگان بودن تحصیل خدشه دار نشود.

3- مدارس نمونه مردمی: مردم را باید در تمام شئون جامعه دخالت داد، از آن جمله است اداره مدارس. وقتی مردم اداره کاری را به دست می گیرند زیاد هم نباید در کار آن ها دخالت کرد. لذا، اینکه در این مدارس چقدر شهریه اخذ می شود و مواردی از این دست اساس ارتباطی به کسی ندارد، مردم خودشان می دانند چه کاری به صلاحشان است، باید به شعور اجتماعی و اقتصادی مردم احترام گذاشت.

4- مدارس غیرانتفاعی: همان طور که به کچل می گویند زلفعلی، به مدارسی هم که قرار است از قبل آن نفع سرشاری عاید گردانندگان شود می گویند غیرانتفاعی. در این گونه مدارس، فرزند شما از همان کلاس اول با ترس، اضطراب امتحان، کنکور، تست زدن و... آشنا می شد و کل بچگی اش به فنا می رود. این آشنایی و به فنارفتگی البته نیازمند کلی کلاس تقویتی، کتاب تست، جزوه، کلاس های فوق برنامه و... است که هزینه هرکدامشان لرزه بر اندام والدین به ویژه پدر خانواده می اندازد.

تبلیغات این مدارس به گونه ای است که گویا فرزند شما نهایتا تا کلاس دوم ابتدایی قادر به تکلم به حداقل سه زبان زنده دنیا، نواختن چهار ساز موسیقی، تبحر در پنج ورزش مدال آور المپیکی، تحصیل در شش رشته دانشگاهی تا مقطع دکتری و غیره خواهدبود. البته واضح و مبرهن است فرزند شما قطعا تا پایان عمرش هم به یک دهم این موفقیت ها نائل نخواهدشد. اینکه چطور شما امر به این واضحی را متوجه نمی شوید، دیگر خودتان باید جواب دهید. به هر حال، مهم تر از این جواب، بحث پول است که شما می پردازید و مابقی موارد فرع قضیه است.

اگر شما خوش شانس باشید، بعد از دوازده سال هزینه کردن ممکن است فرزندتان در دانشگاه دولتی قبول شود و بتواند چهار سال تحصیل رایگان داشته باشد. البته، اگر دوازده سال آینده دانشگاه دولتی هم مثل مدارس دولتی پولی شد و شما مجبور شدید باز هم شهریه بدهید، دیگر مشکل خودتان است.





۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن