تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796754551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت علم ورزش - هدی بانکی: تغذیه‌‌ی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها را به‌عنوان بخشی مهم از یک رژیم غذایی سالم می‌دانیم، چون ریسک چاقی و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
 
میوه‌ها منبع غنی ویتامین‌ها، موادمعدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. برخی از افراد ممکن است نگران میزان قند موجود در میوه‌ها باشند اما بسیاری از مطالعات و همچنین کارشناسان می‌گویند، تأثیر قند موجود در میوه با اثری که سایر انواع قندها بر بدن می‌گذارند بسیار تفاوت دارد اما به شرایط چاقی فرد نیز بستگی دارد.

 
 
بهترین زمان خوردن میوه قبل از غذا است یا بعد از غذا؟


 
چه مقدار میوه باید بخوریم؟

طبق اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA)، میوه‌ها و سبزی‌ها باید حداقل نیمی از بشقاب غذای شما را در یک وعده شامل شوند. اما متأسفانه بسیاری از افراد به این میزان میوه مصرف نمی‌کنند. حالا با وجود تمام خواص شناخته‌شده‌ی خوردن میوه، چرا بعضی‌ها توصیه می‌کنند در زمان‌های خاصی نباید میوه خورد؟

بعضی منابع می‌گویند خوردن میوه در بعضی زمان‌‌ها بر گوارش غذایی که می خوریم می‌تواند تأثیر بگذارد. اما با همه‌‌ی این حرف‌ها این ادعاها، چندان اعتبار علمی ندارند و شاهد و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن میوه در اوقاتی خاص تأثیر منفی بر هضم غذا دارد.

آیا درست است که خوردن میوه همراه با غذا مضر است؟

منابعی هم هستند که می‌گویند خوردن میوه همراه با غذا می‌تواند احتمال بد هضمی، نفخ و گاستریت را افزایش دهد. تصور این ادعا بر این است که میوه می‌تواند سایر غذاهای موجود در معده را تخمیر نماید و این تخمیر هم عوارض جانبی مانند احساس ناراحتی در معده و نفخ و بد هضمی کلی را دربر دارد. بنابراین برای جلوگیری از فرایند تخمیر در معده توصیه می‌شود میوه را تنها با معده‌ی خالی مصرف کنید.

اما آیا این ادعا صحت دارد؟ نه، چنین ادهایی اعتبار علمی ندارد. شواهدی وجود ندارد که این باور را تأیید کند. نارسایی این ادعا در این است که محیط معده بشدت اسیدی است و اسید معده، هر گونه باکتری لازم برای تخمیر را نابود می‌کند. بدن به خوبی قادر است غذاهای متنوع خورده شده به طور همزمان را گوارش نماید مگر اینکه در سیستم گوارش مشکلی وجود داشته باشد.

بعضی از رژیم‌های امروزی هم توصیه می‌کنند برای کاهش وزن، سم‌زدایی و هضم و جذب بهتر، میوه را با معده‌‌ی خالی مصرف کنیم. اما این ادعاها هم اعتبار چندانی ندارند. میوه‌ها را می‌توان همراه با وعده‌ی غذایی یا با معده‌ی خالی مصرف کرد.

فواید خوردن میوه قبل از غذا

پیش از غذا میوه خوردن برای کاهش وزن مفید است، اما چگونه؟ میوه‌ها فیبر فراوانی دارند که می‌تواند بعد از خوردن به شما احساس سیری بدهد و به همین دلیل بعد از آن، غذای کمتری خواهید خورد. میوه را غذایی کم انرژی می‌دانیم چون به ازای وزنی که دارد، کالری بسیار کمی به بدن می‌رساند. بنابراین خوردن میوه بدون اینکه بابت کالری نگران‌تان کند سیرتان می‌کند. پس یعنی به نوعی در یک وعده باعث کم خوری می‌شود نه اینکه به طور کامل باعث کاهش چربی بدن شود.

 
 
بهترین زمان خوردن میوه قبل از غذا است یا بعد از غذا؟


فواید خوردن میوه بعد از غذا

همانطور که گفته شد، هیچ شاهدی وجود ندارد که بابت خوردن میوه همراه یا بعد از غذا ایجاد نگرانی کند. در حقیقت، خوردن میوه به‌عنوان بخشی از وعده‌ی غذایی یا بعد از آن باز هم می‌تواند به احساس سیری‌تان کمک کند. خوردن میوه بعد از غذا برای غلبه بر میل به شیرینی هم مفید است.

اگر عادت کرده‌اید غذای‌تان را با خوردن یک چیز شیرین به پایان برسانید، جایگزین کردن میوه به‌جای شیرینی‌های پرکالری می‌تواند شما را از دریافت کالری‌های اضافی دور نگه دارد. همچنین فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری به بدن‌تان می‌رساند. مثلاً یک مشت توت، کمتر از ۱۰۰ کالری انرژی دارد ولی میل‌تان به شیرینی را سرکوب می‌کند.

چطور بیشتر میوه بخوریم؟

دلایل زیادی برای افزودن میوه و سبزی به رژیم غذایی وجود دارد. اگر دنبال راه‌های مبتکرانه برای بالا بردن میزان مصرف میوه هستید، به جای اینکه به عنوان میان‌وعده، یک یا دو بار در روز میوه بخورید، به وعده‌های غذایی‌تان میوه اضافه کنید. خوردن میوه در پایان وعده‌ی غذا به‌عنوان دسر هم می‌تواند یک راه ساده برای افزایش مصرف میوه باشد.

یک ایده‌ی دیگر هم استفاده از میوه در سالادها است. تفت دادن یا کباب کردن سیب، گلابی یا مرکبات به‌عنوان طعم‌دهنده و چاشنی برای گوشت هم به شما کمک می‌کند میوه‌های بیشتری مصرف کنید.

نتیجه‌گیری: بالاخره میوه را قبل از غذا بخوریم یا بعد از غذا؟

کارشناسان توصیه می‌کنند مصرف بیشتر میوه، هر زمانی از روز مفید است و هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد که خوردن میوه همراه غذا، به گوارش آسیب می‌زند. خیلی خوب است که نیمی از بشقاب غذای‌تان با میوه و سبزی پُر شده باشد. خوردن میوه قبل از غذا برای کاهش وزن مفید است چون باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود. خوردن میوه بعد از غذا هم برای غلبه بر گرایش به شیرینی و احساس رضایت از خوردن مفید است.





۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن