تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797706910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير وزير، سياست‌هاي وزارت ارشاد را عوض نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تغيير وزير، سياست‌هاي وزارت ارشاد را عوض نمي‌كند
عملكرد ارشاد در اين دوره مورد رضايت نيروهاي متدين و انقلابي نبوده است و رهبري هم بارها از بحث نفوذ فرهنگي ابراز نگراني كردند
نویسنده : سیدمحمد حسینی 


عملكرد ارشاد در اين دوره مورد رضايت نيروهاي متدين و انقلابي نبوده است و رهبري هم بارها از بحث نفوذ فرهنگي ابراز نگراني كردند و بيان كردند كه انگار يك نوع ولنگاري فرهنگي در كشور وجود دارد كه اين هم به بحث نظارت اين وزارتخانه برمي‌گردد كه به خوبي ايفا نشده است. در كل بايد بگويم كه در دولت اعتقادي به اين مسئله وجود ندارد؛ بارها رئيس‌جمهور اعلام كردند كه نظارت را بايد به خود مردم واگذار كرد؛ يا اينكه تقسيم‌بندي هنر ارزشي و غير ارزشي را زير سؤال بردند و اين منجر شد به اينكه آن حمايت لازم هم از نيروهاي متعهد و مؤمن در حوزه فرهنگ و هنر صورت نگيرد؛ از آثار هنري ارزشمند هم حمايت لازم صورت نگرفت و فعاليت‌هاي ايجابي آنقدري نبود كه فضاي كشور را تحت تأثير قرار دهد. هفته دولت هم شاهد بوديم كه رهبري گفتند در عمليات آفندي و پدافندي فرهنگي دچار ضعف و مشكل هستيم و بعد هم به كساني ميدان داده شده است، كه اينها اعتقاد و باوري نسبت به اسلام و انقلاب و ارزش‌ها ندارند و نتيجه‌اش برخي آثاري است كه مشاهده مي‌كنيم.
   معاونت قرآني ارشاد
در اين دوره نيمه‌تعطيل بود
برخي بخش‌ها در اين وزارتخانه تعطيل يا نيمه‌تعطيل بودند؛ بخش معاونت قرآني انتظار مي‌رفت كه بهتر عمل شود ولي شاهد بوديم كه فقط در حد اين مسئله بود كه چند نمايشگاه برگزار شود؛ بيشترين تلاش وزارت در اين مدت برگزاري كنسرت بوده است؛ توسعه‌اي كه ادعاي آن را در فرهنگ داشتند برگزاري تعداد كنسرت‌ها بود كه چندين برابر شده است.
   كنسرت دغدغه همه مردم نيست
كنسرت دغدغه همه مردم نيست و اقشار خاصي شركت مي‌كنند؛ البته كنسرت‌ها هم حاشيه‌هاي خاص خودش را داشته است و بيشتر هم بهره‌برداري‌هاي سياسي دخيل بوده است؛ اين نقدي كه مي‌كنيم معنايش اين نيست كه كاري انجام نشده اما اينكه با ادعاهاي فراواني وارد اين حوزه شده‌اند و به گونه‌اي برخورد كردند كه چقدر سرمايه‌گذاري شده اما در مقام عمل مي‌بينيم كه اين طور نبوده است؛ مثلاً صندوق حمايت از هنرمندان به جاي اينكه ببينيم تعداد افراد افزايش پيدا كند كاهش هم پيدا كرده و حتي فعالان قرآني را حذف كردند.  حمايت از مؤسسات و مراكز فرهنگي كمتر شده، توجه به استان‌ها و شهرستان‌ها كاهش پيدا كرد، برخي برنامه‌هايي كه در شهرستان براي تجليل از مفاخر برگزار مي‌شد يا كلاً تعطيل شد يا خيلي كم فروغ استمرار پيدا كرد و در مجموع يك عدم رضايت را در هنرمندان و خانواده فرهنگ و هنر مي‌بينيم؛ علما و مراجع هم كه بارها اين موضوع را اعلام كرده‌اند. در كل حاشيه بر متن غلبه پيدا كرده است؛ مثل همين كنسرت قم و مشهد كه حاشيه‌هايي ايجاد كرد؛ با ظرفيتي كه در كشور و بين نيروهاي جوان و انقلابي وجود دارد مي‌شد كه كارهاي بهتر و تأثيرگذار‌تري رقم زد.
   تغيير وزير، سياست‌هاي ارشاد را
عوض نمي‌كند
اين مسائل فقط متوجه شخص وزير ارشاد نيست؛ سياست‌هاي دولت و خط مشي فرهنگي دولت اين است و تغيير وزير هم در سياست‌هاي ارشاد تغييري ايجاد نمي‌كند؛ اين تغيير اگر مسائل ديگري پشت صحنه نباشد بيشتر كاربرد تبليغاتي و سياسي براي دولت دارد تا فردي بيايد هنرمندان را براي فعاليت‌هاي انتخاباتي آماده كند؛ چون دولت، دولتي نيست كه اهل تغيير و تحول باشد برخي از وزراي ديگر ضعف‌هاي فراوان دارند؛ خيلي عملكرد و كارنامه وزرا در اين تغيير مهم نيست و اهداف ديگري دارند. دولت شفاف در مورد مسائل صحبت نمي‌كند، به پنهان كاري عادت دارند در قضيه مذاكرات هم ديديدم كه شفاف صحبت نمي‌كنند؛ در مورد همين تغييرات وزارت ارشاد در اين يك ماه اخير شاهد بوديم كه موضوع مطرح شده و يك بلا‌تكليفي وجود دارد كه به كارها لطمه مي‌زند؛ تصميم‌گيري براي شخص رئيس‌جمهور سخت است؛ اين نشان‌دهنده رخوت و ركودي است كه بر دولت حاكم است.
   اين دولت نفوذ فرهنگي را توهم مي‌داند!
بحث تهاجم فرهنگي هميشه مطرح بوده است اما در همين دولت بعضي‌ها اين مسئله را توهم دانستند و به جاي يك اقدام جدي در حوزه فرهنگ، شاهد يك وادادگي در اين حوزه هستيم؛ عناصري ميدان پيدا كردند كه برخي در خارج از كشور بودند و فيلم‌هايي ساختند كه با مباني انقلاب سازگار نبود.
به اسم فضاي آزاد و فرهنگي مسئله نفوذ فرهنگي جدي گرفته نشده و به جاي مقابله با اين مسئله ميدان هم داده مي‌شود به عناصري كه در صدد القاي انديشه‌هاي خودشان هستند؛ و نمود اين مسئله را در كتاب، فيلم و... مشاهده مي‌كنيم؛ افرادي كه عنادشان با نظام جمهوري اسلامي مشخص است اما از امكانات نظام بهره مي‌گيرند و كار خودشان را انجام مي‌دهند. در مقابل فعاليت‌هايي كه از خارج مي‌شود ما در داخل كشور براي اين مسئله كاري انجام نمي‌دهيم. نظارت روي خيلي از مسائل وجود ندارد و همين نظارت نداشتن‌ها باعث سوءاستفاده دشمن شده تا فرهنگ ولنگاري و بي‌بند و باري را در كشور ترويج كنند و همه اينها نمونه‌هايي است كه بدانيم در دولت عزم و اراده‌اي براي مقابله با اين مسائل وجود ندارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن