تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797592945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری بی‌ثمر صهیونیستی-‌سعودی برای ناامن‌کردن مرزهای ایران قدرتمند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همکاری بی‌ثمر صهیونیستی-‌سعودی برای ناامن‌کردن مرزهای ایران قدرتمند
«اطلاعاتي داريم كه برخي كشورهاي منطقه و آل‌سعود خائن براي ضربه‌زدن به ايران با يكديگر همكاري مي‌كنند» اين مهم‌ترين بخش از سخنان روز گذشته سرلشكر محمدعلي جعفري در مراسم اختتاميه گراميداشت 3هزار شهيد استان خراسان‌شمالي است كه اين مسئله را بار ديگر مورد تأكيد قرار مي‌دهد كه عربستان همپا با نظام سلطه در تلاش براي ناامن كردن فضاي داخلي كشور و تحديد قدرت جمهوري اسلامي ايران است.
نویسنده : محمد اسماعيلي 


«اطلاعاتي داريم كه برخي كشورهاي منطقه و آل‌سعود خائن براي ضربه‌زدن به ايران با يكديگر همكاري مي‌كنند» اين مهم‌ترين بخش از سخنان روز گذشته سرلشكر محمدعلي جعفري در مراسم اختتاميه گراميداشت 3هزار شهيد استان خراسان‌شمالي است كه اين مسئله را بار ديگر مورد تأكيد قرار مي‌دهد كه عربستان همپا با نظام سلطه در تلاش براي ناامن كردن فضاي داخلي كشور و تحديد قدرت جمهوري اسلامي ايران است.
براساس شواهد و ادله فراوان و برپايه آنچه مقامات ارشد نظامي كشور ابراز مي‌كنند مي‌توان دريافت قدرت خيره‌كننده جمهوري اسلامي ايران و تأثيرگذاري چشمگير در تحولات منطقه‌اي نگراني نظام سلطه و برخي شيوخ عرب را افزايش داده و در حالي که ائتلاف غربي- عربي به خواسته‌هاي خود در كشورهاي سوريه، عراق و يمن نرسيده و نتوانسته در پيشبرد پروژه ايران‌هراسي به واسطه برجسته‌سازي پرونده هسته‌اي كشورمان موفق باشد، بخش اصلي تمركز خود را براي ناامن كردن فضاي داخلي كشور متمركز كرده‌اند.

   همپوشانی عربستان با رژیم‌صهیونیستی برای فشار به ایران
مصاديق فراواني را مي‌توان ذكر كرد كه نمايانگر اين نكته است كه عربستان و رژيم‌صهيونيستي از قدرت روزافزون جمهوري اسلامي ايران عصباني بوده و تلاش كرده با دستاويز قرار دادن برخي اتفاقات وانمود كنند كه رويكرد جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه‌اي تهديدي براي جامعه جهاني است، از جمله آن مي‌توان به جوسازي‌هاي گسترده رسانه‌هاي وابسته به محور غربي- عربي در موضوع «استفاده هواپيماهاي روسيه از پايگاه هوايي همدان» و «هشدار قايق‌هاي تندرو سپاه پاسداران به كشتي امريكايي در تنگه هرمز» اشاره كرد كه طي آن تلاش شد رفتار ايران را خلاف قواعد حقوق بين‌الملل عنوان كنند. برهمين اساس با مرور برخي موضع‌گيري مقامات رسمي ايالات‌متحده‌امريكا و برخي همپيمانان منطقه‌اي مانند عربستان مي‌توان پي برد كه اين مقامات تا چه ميزان از توسعه قدرت جمهوري اسلامي ايران نگران هستند، تلقي‌شان اين است كه محدوديت‌هاي اعمال شده عليه كشورمان فرصتي جهت افزايش توان نظامي، امنيتي و سياسي است.
با توجه به نتيجه‌بخش نبودن ايجاد بحران‌هاي سياسي و امنيتي توسط امريكا و متحدانش با هدف محدودسازي حوزه فعاليت و مانور جمهوري اسلامي ايران، امريكا و متحدان منطقه‌اي اين كشور تلاش كردند با برجسته‌سازي پرونده هسته‌اي كشورمان از يك سو پروژه ايران‌هراسي را توسعه دهند و از سوي ديگر با اعمال تحريم‌هاي گسترده، ايران را در حوزه‌هاي مختلف نظامي و اقتصادي ضعيف كنند و زمينه نارضايتي عمومي را شكل دهند تا به وسيله آن استحاله سياسي حاكميت اسلامي را هدايت كنند.
اما آنچه مهم است اين موضوع است كه ناامن‌سازي شهرهاي مختلف ايران به واسطه گسيل تروريست‌ها به داخل ايران نقش‌آفريني ايران در تحولات منطقه‌اي را كاهش دهد. سخنان فرمانده كل سپاه نيز به همين مسئله اشاره دارد، وي در ادامه سخنراني روز گذشته خود مي‌افزايد: «امريكا كه از تحريم و اقدامات اينچنيني به نتيجه نرسيده بود، تصميم به حمله نظامي عليه ايران گرفت و حادثه ساختگي 11 سپتامبر را به وجود آورد تا به اين بهانه به منطقه بيايد و ابتدا به افغانستان و عراق حمله كرد تا حضورش را در اطراف ايران تكميل كند. امريكايي‌ها تا آن زمان در كشورهاي افغانستان و عراق پايگاه نظامي نداشتند و در مقابل در همه كشورهاي منطقه حضور گسترده يا محدود نظامي داشتند.»
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه چرا امريكايي‌ها با اين قدرت نظامي و تسليحاتي جرئت حمله به ايران را پيدا نكردند، يادآور شد: «هميشه تابلوي دفاع مقدس در ذهن امريكايي‌ها بوده و درسي كه دفاع مقدس به آنها داده باعث شده تا بدانند كه در صورت حمله هيچ افق روشني براي شروع جنگ ندارند.»
وي همچنين با بيان اينكه اطلاعات كاملي داريم كه نشان مي‌دهد سرويس‌هاي اطلاعاتي عربستان و اسرائيل با يكديگر همكاري دارند، يادآور شد: «آنها به دنبال برنامه‌ريزي براي ايجاد ناامني در ايران هستند كه البته مي‌بينيم امروز امنيت سيستان و بلوچستان و كردستان شبيه امنيت تهران است و ما بايد قدر اين نعمت بزرگ را بدانيم. شما نمي‌بينيد كه كسي مسلمان باشد به امريكايي‌ها دل ببندد و اين ساده‌انديشي و خوش‌بيني به امريكا نگران‌كننده است. ما مي‌توانيم با اتكا به درون بر مشكلات كشور غلبه كنيم.»

   آرزوي اوباما و كابوس اعراب به واقعيت تبديل شد
تنها مقامات ارشد نظامي كشورمان نبوده‌اند كه از تلاش مشترك غربي- عربي براي تحديد قدرت ايران و تضعيف توان نظامي سخن به ميان آورده‌اند بلكه رسانه‌هاي مشهور غربي نيز بارها به چنين موضوعي پرداخته‌اند، به عنوان نمونه واشنگتن‌پست با اشاره به شكل‌گيري خاورميانه جديد توسط ايران مي‌نويسد: «رويكرد رئيس‌جمهور امريكا در خاورميانه فقط به قدرتمندتر شدن ايران و افزايش نگراني و تنش در خاورميانه كمك كرده است. در ماه سپتامبر باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا گفت كه آرزو دارد ايران به يك قدرت منطقه‌اي موفق تبديل شود. اكنون آرزوي وي- كه براي كشورهاي عربي وابسته به غرب يك كابوس وحشتناك است- در حال تبديل شدن به يك واقعيت است.»
«لوموند»نيز در گزارشي مشابه مي‌نويسد: «در شرايط كنوني كه كشورهاي منطقه از نزديكي روابط واشنگتن و تهران در هراس و وحشتند، ايران به عنوان رقيب عمده عربستان روز به روز در حال افزايش قدرت و نفوذ خود در مرزهاي عربستان، عراق و يمن است.» فارين پاليسي هم درهمين باره مي‌نويسد: «امريكايي‌ها آرزو دارند قدرت و نفوذ امروز ايران را در منطقه داشته باشند.» اين نشريه ادامه مي‌دهد: اسرائيل عصباني است، عربستان سعودي از خشم كبود شده. بعد از نامه اوباما به رهبر ايران همه بهت‌زده شده‌اند. خاورميانه در حال تغيير است.»
برخي مقامات امريكايي‌ نيز از هراس مشترك عربستان با ايالات‌متحده در اين‌باره سخن به ميان آورده‌اند، از جمله يك مقام عاليرتبه سابق امريكايي در كاخ سفيد به روزنامه لبناني النهار مي‌گويد: «در گذشته منطقه خاورميانه، منطقه صلح و نفوذ ايران بود اما ايران همچنان در آن قدرتمند است و براي حفظ آن مي‌جنگد. كشورهاي ديگر از جمله عربستان همانند ايران قدرتمند نيستند و به قدرت آن نمي‌رسند. قطعاً تركيه نيز كشور مهم و قدرتمندي است اما در بسياري از پرونده‌ها شكست خورد براي اينكه نتوانست مواضع خود را در سوريه پيش ببرد و مدت‌هاست كه از مشكل كردي رنج مي‌برد و همواره تلاش كرده است به طور مستقيم با ايران رويارو نشود.»
با اين حال در شرايطي قدرت جمهوري اسلامي ايران در حال فراگيري است و توطئه‌هاي غربي- عربي براي تزريق بي‌ثباتي و ناامني به داخل مرزهاي اين كشور بدون نتيجه بوده كه به واسطه قدرت جمهوري اسلامي ايران بسياري از رويدادهاي مهم در كشورهاي منطقه تنها با اراده ايران مقدور بوده، آنگونه كه پس از چندين دور از نشست‌هاي چندجانبه براي حل بحران سوريه، مقامات امريكايي و عربي راه علاج را دعوت از ايران براي شركت در نشست اخير لوزان دانستند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن