تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796415912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا سينماي ايران در نيمه دوم سال ركوردشكني مي‌كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آيا سينماي ايران در نيمه دوم سال ركوردشكني مي‌كند؟
سينماي ديني و عاشورايي آغازگر فيلم‌هاي روي پرده در نيمه دوم سال شد، اما بايد ديد در ادامه چه روندي را طي خواهد كرد.
نویسنده : فرزین ماندگار 


هر ساله با آغاز فصل پاييز و قدم گذاشتن به نيمه دوم سال، به دليل شروع فصل تحصيلي در مدارس و دانشگاه‌ها و نيز محدوديت زماني، مخاطبان سينما كمتر از نيمه اول سال نسبت به سينما رفتن زمان و رغبت پيدا مي‌كنند.

طبق روال معمول، شروع نيمه دوم سال تا قبل از اسفندماه، فصل زرد گيشه‌ها است، چون به طور طبيعي در رقابت اكران نيمه اول هر سال، تقريباً 80درصد فيلم‌هاي پرفروش و مخاطب‌پسند اكران مي‌شوند و براي نمايش سينماها در نيمه دوم بايد فيلم‌ها از جذابيت بسياري برخوردار باشند تا مخاطب را ترغيب به تماشا كنند و به سالن‌هاي سينمايي بكشانند، چون در غير اين ‌صورت به سرنوشت فيلم‌هاي اكران شده در نيمه دوم سال‌هاي گذشته دچار خواهند شد. با مرور فيلم‌هاي اكران شده در شش  ماهه نخست سال 95، اين نكته به خوبي مشخص مي‌شود كه اكران 30 اثر سينمايي، گيشه‌اي بالغ بر 100ميليارد تومان را براي مجموعه سينما به ارمغان آورده است. ميزان فروش فيلم‌هاي نيمه اول سال، ركورد فروش تاريخ سينماي پس از انقلاب اسلامي را شكست و رونق و اميد را به سينماي ايران هديه كرد. البته بايد گفت امسال با افزايش نرخ بليت سينماها تا 12 هزار تومان، ميزان استقبال مخاطبان تقريباً چند برابر سال‌هاي گذشته به چشم آمد.

با شروع پاييز و در اولين ماه اين فصل، هفت  فيلم‌ جديد به برنامه اكران سينماها اضافه شد. با نگاهي اجمالي به ليست و موضوع فيلم‌هايي كه براي اكران در نيمه دوم سال در نظر گرفته شده‌اند، مي‌بينيم اين فيلم‌ها نيز با توجه به خصوصياتي كه دارند مي‌توانند گيشه پاييز را تضمين كنند و موجب تداوم رونق اكران امسال شوند.

فيلم‌هاي «خشكسالي و دروغ»، «هيهات»، «كربلا جغرافياي يك تاريخ»، انيميشن «ناسور»، «اروند»، «اين زن حقش را مي‌خواهد» و «ابوزينب» با پاييز به سينماها آمده‌اند. «ربوده شده» نيز با بازي نيكي كريمي از آخرين روز فصل تابستان اكران شده است. ضمن اينكه نمايش فيلم «نيمه‌شب اتفاق افتاد» به كارگرداني تينا پاكروان، «سيانور» دومين ساخته‌ سينمايي بهروز شعيبي و «يتيم‌خانه‌ ايران» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي در نوبت اكران فصل پاييز قرار دارند.
«ربوده شده»، «خشكسالي و دروغ» در ژانر اجتماعي و با ايفاي نقش محمدرضا گلزار پس از چهار سال دوري از سينما، «هيهات»، مستند داستاني«كربلا جغرافياي يك تاريخ» و انيميشن «ناسور» با مضمون مذهبي و عاشورايي كه مي‌تواند در ايام محرم و صفر بسياري از مخاطبان را به سينماها بكشاند، «اروند» با موضوع دفاع مقدس و نحوه شهادت 175 شهيد غواص، «اين زن حقش را مي‌خواهد» و «ابوزينب» از 7 تا 24 مهر در فصل اكران پاييز قرار گرفتند.
با اكران چند فيلم‌ مذهبي، سينماهاي كشور در ماه محرم رنگ و فضايي عاشورايي به خود گرفت و با مفاهيم ماه محرم و صفر كه ايام يادآوري نهضت بزرگ عاشورا و سوگواري براي سالار شهيدان است، هماهنگي بيشتري پيدا كرد.

حال براي مدت باقيمانده تا پايان سال، نكته قابل مطرح اين است كه با در نظر گرفتن ميزان توليد سالانه سينماي ايران، نزديكي به جشنواره فيلم فجر، افزايش ظرفيت سالن سينماي ايران، نوع زمانبندي اكران فيلم‌ها و فشردگي نمايش آثار در فاصله مهرماه تا پايان دي موجب ايجاد مشكلاتي مي‌شود. سينماي ايران همچنان با مشكل بزرگ كمبود سالن نمايشي دست به گريبان است و با وجود اينكه پرديس‌هاي مجهزي در سال‌هاي اخير تأسيس شده‌اند، مانع بزرگ ظرفيت اكران همچنان پابرجاست و با توجه به مشكلات بودجه‌اي سينماي ايران، بيش از پيش نيازمند ورود بخش خصوصي به اين حوزه است و بهبود وضعيت چيدمان اكران فيلم‌ها، مشكل فشردگي برنامه اكران در نيمه دوم سال تا حد زيادي برطرف مي‌شود.

فيلم‌هاي نيمه دوم سال 95 نيز كه قرعه فالشان براي اكران در نيمه دوم سال افتاده، با وجود اينكه از زمان كمتري نسبت به آثار نمايش‌داده شده در نيمه اول سال براي نمايش بهره‌مند مي‌شوند، اما هر كدام براي جذب مخاطب به سينما از پتانسيل خوبي برخوردارند.
با نگاهي به آثاري كه در فهرست اين فرصت سه‌ماهه وجود دارد، اسامي فيلم‌هاي «سلام بمبئي» با بازي محمدرضا گلزار، «برادرم خسرو» با ايفاي نقش شهاب حسيني، «نفس» به كارگرداني نرگس آبيار، «پل‌خواب» با نقش‌آفريني ساعد سهيلي و اكبر زنجانپور، «جشن‌تولد» با موضوع مدافعان حرم و وضعيت نابسامان سوريه، «خانه‌اي در خيابان چهل و يكم» با حضور مهناز افشار، «خماري» با موضوع پرداختن به موسيقي و اعتياد جوانان، «مالاريا» يك فيلم اجتماعي، «به‌دنيا آمدن» با پرداخت به اختلافات خانوادگي، «هفت ماهگي»با ايفاي نقش حامد بهداد و باران كوثري، «وارونگي» عاشقانه‌اي با ايفاي نقش علي مصفا و سحر دولتشاهي، «هاري» با بازي ميلاد كي‌مرام و عليرضا كمالي‌ و ايفاي نقش متفاوت جمشيد هاشم‌پور، «متولد 65» با بازي پدرام شريفي، «خوب، بد، جلف» با بازي سام درخشاني و پژمان جمشيدي و شش فيلم نمايش داده نشده از سي و سومين جشنواره فيلم فجر نيز به چشم مي‌خورد. اين در حالي است كه تا زمان تهيه مقدمات جشنواره سي و پنجم فيلم فجر تنها سه ماه باقي مانده است و شايد از ميان اين ليست تعداد انگشت شماري بتوانند فروش بالايي كسب كند.

اگر براي زمانبندي اكران اين فيلم‌ها برنامه‌اي در نظر گرفته نشود، شاهد پيوستن اين آثار به فيلم‌هاي اكران نشده سال‌هاي گذشته سينما خواهيم بود و هر سال اين فهرست بلندبالاتر خواهد شد. حتي ممكن است با اكران اين فيلم‌ها آنطور كه بايد از سينما استقبال نشود و در مقايسه با اكران نيمه اول سال، ضعيف‌تر ظاهر شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن