تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797707553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلی همراهی مهر و مولانا در نقش مهر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تجلی همراهی مهر و مولانا در نقش مهر
مجموعه گالری‌های آرت سنتر با همکاری انجمن زروان نمایشگاه «نقش مهر» را به مناسبت بزرگداشت مهر و مولانا برپا كرد.


به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین گشایش نمایشگاه نقش مهر و بزرگداشت مهر و مولانا با همكاري انجمن فرهنگی زروان در باغ این مجموعه با حضور هنرمندان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر چون امیرحسین ماحوزی دبیر انجمن، دکتر شروین وکیلی موسس انجمن زروان، ليلي ماحوزي، علیرضا شجاع پور شاعر، سهراب پور ناظری، آیین مشکاتیان و وحید ملک بنیان گذارو مدیر مجموعه آرت سنتر برگزار شد.
 
*تلاش ما معرفي فاخر تمدن ايراني به دنيا است
در ابتدای این برنامه  پس از یادی از محمدرضا رستمی، خبرنگار تازه درگذشته حوزه سینما؛ وحید ملک در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه و گرامیداشت «مهر و مولانا» عنوان کرد: ما به عنوان مجموعه فرهنگی هدفمان این بود تا زروان را در راستای گسترش فعالیت هایی که در زمینه ایران شناسی به شکل گسترده ای داشتند همراهی کنیم؛ اقداماتی چون انتشار بیش از30 کتاب تخصصی در حوزه تمدن ایرانی و فعالیت های دیگری که در پیش دارند.

بنیان گذار آرت سنتر ادامه داد: آرت سنتر در رسالت فرهنگی هنری خود علاوه بر برگزاری نمایشگاه اساتید و پیشکسوتان این حوزه، برگزاری بزرگداشت ها و تجلیل از نسل اول هنرهای تجسمی ایران در قالب مروری بر آثار پیشگامان هنر مدرن ایران و استعداد یابی هنرمندان جوان وظیفه خود می داند در راستای اشاعه فرهنگ و هنر این مرزو بوم با بهره گیری از عناصر گوناگون هنر ایران زمین گام بردارد.

ملك يادآور شد: در همین راستا ما تصمیم گرفتیم تا به ياري  زروان این برنامه را شکل دهیم تا وسیله ای برای حمایت از مجموعه ها و فعالیت های فرهنگی را فراهم کنیم و بتوانیم روزبه روز اطلاعاتمان را درباره مولانا افزایش دهیم. تا دست به دست هم اطلاعات فرهنگیمان را بالا ببریم و بتوانیم هر چه فاخر تر این تمدن را به دنیا معرفی کنیم.
 
*مولانا شادترین شاعر ایران زمین است
در ادامه این برنامه امیرحسین ماحوزی دبیر انجمن زروان طی متنی با اشاره به پیوند مهر و مولانا بیان کرد: ماه مهر ماهی است که با نام مولانا و حافظ ملزم شده است.

وی  در بخش دیگری از صحبت هایش مولانا را به عنوان شادترین شاعر ایران زمین خواند و گفت: با توجه به اشعار این ادیب در میابیم که شادی در اشکال گوناگون غالب آثار وی را در برگرفته است.

ماحوزی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین برنامه‌ای اضافه کرد: ما در این برنامه مفتخریم تا نقاشان، موسیقی دانان، خوشنویسان و هنرمندان بسیاری از عرصه های مختلف به یاری فرهنگ ایران شتافتند تا به گونه ای آن را بازسازی کنیم.

دبیر انجمن زروان در آخر یادآور شد: ما با دوستانمان در زروان با تکیه به فرهنگ ایران امیدمان این است تا من های نیرومندی بسازیم که بتوانيم به فرهنگ ایران خدمت کنیم و در جهانی که گروه های مختلف فرهنگی هنری به یاری هم بر می خیزند دنیای شاداب تر و آبادتر از چیزی که هست را بسازیم.

شروین وکیلی مؤسس انجمن زروان (جامعه شناس و اسطوره پژوه) در بخشی دیگری از این برنامه، با اشاره به نحوه شکل گیری این انجمن و دلیل انتخاب نام آن، ادامه داد: فرهنگ ایرانی در تمام مقاطع زماني با وجود همه دست درازي هايي كه به آن شده بود همچنان ماندگار است و امروز بايد بيش از پيش با احياي اين تمدن در حفظ و معرفی ارزش هاي فرهنگي ايران بكوشيم.

وی تصریح کرد: ما در زروان دورهم جمع شده ایم تا به دور از هرگونه تعصبات و جبهه گیری ها این فرهنگ و تمدن را هر چه بهتر حفظ کنیم و  آن را توسعه دهیم و لازمه رشد در این حوزه عشق، علم، شور و اشتیاق است.
 
*وطن يعني همينجا،يعني ايران
علیرضا شجاع پور، شاعری که مدت ها است با عشق در خصوص این مرز و بوم اشعار ماندگاری را سروده، در ادامه این برنامه پس از ابراز خوشحالی از شکل گیری چنین مجموعه ای گفت: جای خوشحالی دارد که در جمعی هستیم که همه با همدلی یاد هنرمندان و نام آوران برجسته این آب و خاک را زنده نگه می دارند و همواره از آن ها حمایت می کنند.

وي در ادامه قطعه اي دل انگيز را با عنوان "وطن" براي حضار قرائت كرد.

در پایان این برنامه سهراب پورناظری، آیین مشکاتیان و ئاسو نادری قطعات عرفانی را با اجرای بداهه نوازی برای حاضران به ارمغان آوردند.

لازم به ذكر است در آيين گشايش اين نمايشگاه هنرمندان و شخصيت هاي فاخري چون مجيد مظفري، يداله كابلي، محمد فرنود، پروفسور كاظم عباسيون، فرخ سعيدي و ... حضور داشتند.

همچنين در نمایشگاه "نقش مهر" آثاری از هنرمندانی چون حمید طلوعی فر، بهنام کامرانی، سالار احمدیان، علی شیرازی، عین الدین صادقی، مهدی نبوی، مریم سالور، کتایون مقدم، میرمولا ثریا، ابراهیم الفت، محسن دایی نبی، ابوالفضل رفیعی، علیرضا سعادتمند،علی اسماعیل لو، امیر صادق تهرانی، جلال الدین مشمولی، مهرداد صدری، سحر صالحی، امیتیس سلطانی (عباسیون)، حمیدرضا رحیمی نژاد، محمدرضا عموزاده، حامد مشیتی، ساویز شالچیان، فرناز اخلاقی، بابک حقی، محمد فرنود، محیا طلوع کیان، کاظم خراسانی، سامان آفریدند، آزاده مظهر سرمدی، نوشین ایپکچی، ناصر عزیزی، احمد آریامنش و آیین شاهرود تا ٥ آبان به نمايش گذاشته مي‌شود.

براي بازديد از اين مجموعه مي‌توانيد تا تاريخ مذكور به گالری آرت سنتر واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145 مراجعه كنيد.
 
 



۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن