تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796647861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر یک مشکل زنانه روی پوست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تاثیر یک مشکل زنانه روی پوست
از مواد غذایی چرب و فست فودها دوری کنید. چربی باعث تحریک بدن می شود و علائم را تشدید می کند. به جای مواد غذایی پرچرب، از میوه ها و سبزیجات و آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.
سندرم پیش از قاعدگی، مجموع تغییرات هورمونی است که باعث بروز علائم جسمی و روحی زیادی در خانم ها می شود. در این مطلب در خصوص این سندرم، تاثیر آن روی پوست و روش هایی برای کنترل آن صحبت می کنیم.

شروع دوره قاعدگی برای بسیاری از خانم ها مانند کابوس است. کم نیست تعداد خانم هایی که با نزدیک شدن به شروع قاعدگی، احساس ناخوشایندی پیدا می کنند و کل سیستم بدن شان به هم می ریزد. تغییرات هورمونی نه تنها وضعیت درونی آنها را به هم می ریزد، بلکه تاثیر خود را روی ظاهر و پوست آنها نیز به جای می گذارد.

این احساسات ناخوشآیند، تغییرات خلق و خوی، خستگی و غیره که کابوس ماهانه خیلی از خانم هاست، از علائم سندرم پیش از قاعدگی محسوب می شوند. بنابراین اگر قبل از پریود دچار افسردگی و حالات ناخوشایند می شوید، بدانید که ممکن است دچار این سندرم باشید. بنابراین بهتر است خونسردی تان را حفظ کرده و شناخت تان را نسبت به این مشکل افزایش دهید. در این صورت بهتر می توانید با آن مقابله کنید.

سندرم پیش از قاعدگی چیست؟
سندرم پیش از قاعدگی مجموع تغییرات هورمونی است که باعث بروز علائم جسمی و روحی زیادی در خانم ها می شود. این علائم شامل عصبانیت، تحریک پذیری، افسردگی، گرفتگی عضلانی، افزایش اشتها و غیره می شود. معمولا این علائم 7 تا 14 روز قبل از قاعدگی شروع می شوند و به محض آغاز آن از بین می روند.

عوامل دخیل در ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی
زمانی که بدن متوجه می شود حاملگی در کار نیست، ترشح استروژن، پروژسترون و تستوسترون را متوقف کرده و میزان آنها را به طور چشمگیری کاهش می دهد. این تغییرات هورمونی اثرات ناخوشایند خود را بروز می دهند. در واقع این تغییرات نه تنها باعث ایجاد احساس خستگی می شوند، بلکه سردرد نیز ایجاد کرده و روی پوست تاثیر منفی می گذارند. مجموع این مسائل ، علائم سندرم پیش از قاعدگی را بروز می دهد.

تاثیر سندرم پیش از قاعدگی روی پوست
یکی از عوارض رایج سندرم پیش از قاعدگی این است که رنگ پوست را تیره و کدر می کند. در واقع حدود 5 روز قبل از شروع قاعدگی، میزان هورمون تستوسترون بیش از استروژن (هورمونی که ویژگی های زنانه را کنترل می کند) می شود. استروژن پوست خانم ها را خوش آب و رنگ کرده، اندازه منافذ را کوچک تر و ترشح اسید هیلارونیک، کلاژن و الاستین را افزایش می دهد.
ماسک خاک رس بهترین روش برای جذب چربی مازاد پوست است. می توانید با ترکیب این خاک با مقداری آب یک خمیر تهیه کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بزنید. این کار باعث تمیزی پوست و خشک شدن آکنه ها می شود.

اما با غلبه هورمون تستوسترون که هورمون مردانه است، مشکلات زنانه هم شروع می شود. پوست به دلیل ترشح چربی زیاد برق می زند. تستوسترون ترشح سبوم را افزایش می دهد و پوست و موها را چرب تر می کند. این هورمون در عین حال باعث افزایش قطر منافذ پوست می شود. در نهایت اینکه سر و کله آکنه ها نیز روی پوست پیدا می شود.

توصیه هایی برای کاهش اثرات سندرم پیش از قاعدگی
از استرس دور باشید
استرس یکی از عوامل اصلی بروز آکنه و کدر شدن پوست است. برای کاهش اثرات منفی این سندرم لازم است که استرس تان را کاهش دهید. بیرون بروید، پیاده روی کنید، قرآن بخوانید. خلاصه زمان خاصی را برای آرامش هر چه بیشتر خود اختصاص دهید.

از مصرف فست فود و غذاهای ناسالم بپرهیزید
از مواد غذایی چرب و فست فودها دوری کنید. چربی باعث تحریک بدن می شود و علائم را تشدید می کند. به جای مواد غذایی پرچرب، از میوه ها و سبزیجات و آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.

امگا3ها را دریابید
مواد غذایی سرشار از امگا3 بهترین دوستان این دوره هستند. مصرف ماهی، زیتون، روغن زیتون و اسفناج را فراموش نکنید.

از دستکاری جوش ها بپرهیزید
جوش و آکنه ای که در این دوران روی پوست سبز می شوند، خیلی زود و خود به خود از بین می روند. بنابراین نباید آنها را دستکاری و تحریک کنید. کافیست پوست را تمیز نگه دارید.

ماسک خاک رس را دریابید
ماسک خاک رس بهترین روش برای جذب چربی مازاد پوست است. می توانید با ترکیب این خاک با مقداری آب یک خمیر تهیه کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بزنید. این کار باعث تمیزی پوست و خشک شدن آکنه ها می شود.

مکمل ها دوست شما در این دوران
شما می توانید با شروع مشکلات و احساسات ناخوشایند به سراغ مکمل هایی مانند مولتی ویتامین ها، ویتامین E، ویتامین B6 و کلسیم بروید. البته نیازی نیست همه را با هم مصرف کنید.

زیاده روی در مصرف این مکمل ها نیز توصیه نمی شود. می توانید روزانه یکی از این مکمل ها را مصرف کنید. در این دوره حتما ورزش کنید و از بی تحرکی و خانه نشینی دور باشید.

منبع: تبیان









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن