تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796821811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تشخیص به‌موقع فشارخون در کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یک فوق تخصص قلب کودکان گفت: بیماری افزایش فشارخون یا پرفشاری خون کودکان به‌ ندرت اتفاق می‌افتد اما متاسفانه در اکثر موارد، افزایش فشارخون در کودکان بدون علامت اختصاصی است.

به گزارش ایسنا، احمد قاسم پور گلی، اظهار کرد: بیماری افزایش فشارخون یا پرفشاری خون کودکان به‌ندرت اتفاق می‌افتد ولی شناسایی آن بسیار مهم است؛ زیرا معمولا افزایش فشارخون در کودکان، نوع ثانویه است و یک عامل یا یک بیماری مهم، مانند بیماری کلیوی، بیماری مادر زادی قلب و عروق و بیماری غدد درون‌ریز فرد را تهدید می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه علائم و نشانه‌های پرفشاری خون در کودکان بستگی به بیماری زمینه‌ای وی دارد، گفت: متأسفانه در اکثر موارد افزایش فشارخون در کودکان بدون علامت اختصاصی است به همین جهت والدین از این بیماری بی‌خبرند. اندازه‌گیری فشارخون باید جزو معاینه روتین سالیانه باشد و مسلم آن است که کودکان چاق بیشتر در معرض افزایش فشارخون هستند.

این پزشک شاغل در مرکز آموزشی - درمانی قدس قزوین تشریح کرد: علائم شایع فشارخون، شامل سردرد، حالت منگی، خون‌دماغ، بی‌اشتهایی، تغییرات بینایی و تشنج است. برخی عوامل و شرایط باعث افزایش ریسک ابتلا به پرفشاری خون در کودکان می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها توده بدنی بالا است و این خود متأثر از سبک زندگی، عادت غذایی و زمینه ژنتیک است. کم‌تحرکی وزندگی آپارتمانی و مصرف غذاها و تنقلات پرانرژی، زمینه را برای چاقی و افزایش فشارخون فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان فشارخون بالا در کودکان، درصورتی‌که نوع آن ثانویه باشد، یعنی به‌علت یک بیماری زمینه‌ای، پرفشاری خون ایجادشده باشد، ابتدا باید بیماری اصلی مانند درمان بیماری کلیوی، برخی تومورها با منشأ عصبی و غدد درون‌ریز یا بیماری عروق و ... را درمان کرد.

قاسم پورگلی، با اشاره به اینکه بیماری فشارخون بالا در کودکان (نوع اولیه) با اقداماتی شامل مصرف کم‌ نمک، کاهش وزن، مصرف مواد حاوی پتاسیم به مقدار کافی و تغییر سبک زندگی به زندگی سالم، قابل‌پیشگیری است، گفت: نکته مهم دیگر توجه به عفونت ادراری در کودکان و پیشگیری و درمان مناسب آن است، زیرا بیشترین علت فشارخون بالا (نوع ثانویه) در کودکان، آسیب کلیه به علت عفونت ادراری است.

وی اظهار کرد: اساس و پایه درمان فشارخون بالا در کودکان تغییر سبک زندگی با تغییرات در رژیم غذایی و ورزش منظم است. در کودکان چاق، قدم اول کاهش وزن است. مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات تازه، فیبر کافی، محصولات لبنی کم‌چرب، کاهش مصرف سدیم (نمک)، مصرف غلات کامل، ماکیان و ماهی، آجیل و کاهش مصرف گوشت قرمز و نوشابه‌های حاوی قند و شیرینی‌ها، بسیار مهم است.

این فوق تخصص قلب کودکان اعلام کرد: اخیرا ثابت‌شده که مصرف مقدار کافی مواد غذایی حاوی پتاسیم در کاهش فشارخون حتی از عدم مصرف سدیم (نمک) موثرتر است.

به گفته وی، فعالیت فیزیکی منظم هوازی برای حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در بیشتر روزها و کاهش بی‌حرکی به کمتر از دو ساعت در روز در کاهش فشارخون بسیار موثر است.

این فوق تخصص قلب کودکان ادامه داد: درمان دارویی در فشارخون بالا در کودکان وقتی مورد پیدا می‌کند که یا یک عامل زمینه‌ای مانند بیماری کلیوی وجود داشته باشد یا به تمهیدات فوق پاسخ مناسب ندهد.

۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن