تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796996724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمالوندی: اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است/خسرو تاج: موانع بانکی همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کمالوندی: اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است/خسرو تاج: موانع بانکی همچنان ادامه دارد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.





کمالوندی: اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است/خسرو تاج: موانع بانکی همچنان ادامه دارد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست امروز کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در پی تصویب کمیسیون، بنا بر این گردید با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای برجام، جلساتی با دستگاه‌های ذیربط برگزار گردد. به همین جهت کمیته هسته‌ای کمیسیون امروز چهارشنبه از ساعت 14:30 الی 18:30 سه جلسه با دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی کرد. 


وی افزود: در اولین جلسه با شرکت کمالوندی، سخنگو و معاون سازمان انرژی هسته‌ای برگزار شد. هدف در این جلسه بررسی آخرین وضعیت حوزه هسته‌ای کشور پس از برجام و انجام تعهدات طرفین است.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمالوندی در نشست امروز گفت که پس از برجام فضای بین‌المللی برای جمهوری اسلامی در حوزه فعالیت هسته‌ای باز شده و جمهوری اسلامی در نشست‌هایی حضور پیدا می‌کند که کشورهای درجه یک اتمی حضور می‌یابند. همچنین در حوزه بازرسی‌ها، با توجه به مناسبات شفاف بین جمهوری اسلامی و آژانس، اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است و از همه مهمتر اینکه ما به عنوان یک کشور صاحب تکنولوژی هسته‌ای، در غنی‌سازی محدودیتی نداریم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه، ذوالنوری این سوال را مطرح کرد که مطابق ابلاغیه مقام معظم رهبری (بند 4) بنابراین شد که در راکتور اتمی اراک، ابتدا طراحی و توافق باز طراحی انجام شود و بعد تغییرات در آن صورت گیرد. چه اتفاقی در این حوزه رخ داده است؟ که کمالوندی در جواب اعلام کرد که مطابق نظر مقام معظم رهبری پیش رفته‌ایم و ضمانت‌های لازم گرفته شده و آن سند تضمین و مطمئنی است که با امضای طرف مقابل منعقد شده که درجه اعتبار آن بسیار بالاست. در قرارداد تجاری یا اقتصادی باز طراحی هم مدیریت در اختیار ماست و ما کارفرما هستیم. بنابراین کار را خودمان انجام می دهیم ولی دفاع از طرح و پروژه به عهده طرف مقابل است که امتیازی به نفع ما محسوب می‌شود. سند معتبر قرارداد مذکور با امضای شش وزیر امور خارجه تضمین شده است و این سند یک تضمین سیاسی است.


وی گفت: کمالوندی در ادامه گفت که در زمینه تحقیق و توسعه نیز، مطابق نظر مقام معظم رهبری دورنمای تحقیق و توسعه را تعریف کردیم و آنچه که مدنظر بوده را محقق سازیم.البته در این مسیر، مواد اولیه قابل دسترس و استاندارد سوخت تولید شده مورد توجه جدی است و استراتژی بلندمدت بر این اساس تنظیم شده است.


نقوی حسینی  ادامه داد: در قسمت دوم جلسه امروز؛ خسرو تاج قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت، مرتضی الله‌داد معاون اقتصادی اتاق ایران و نقره‌کار معاون حقوقی بانک مرکزی و همکاران آنان حضور یافتند تا آخرین وضعیت اجرای برجام، رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود را گزارش نمایند. 


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: خسروتاج در نشست امروز تأکید کرد که بندهای مربوط به برداشتن تحریم حرکت کشتی‌ها و صادرات فرش انجام شده و به طور کلی در واردات و صادرات ما مشکلی نداریم البته موانع بانکی همچنان وجود دارد اگرچه به قول نقره‌کار بیش از 230 بانک با ما کار می‌کنند ولی بانک‌های بزرگ همچنان در همکاری با موانع و مشکلات روبرو هستیم.


نقوی حسینی در پایان خاطر نشان کرد: در نشست امروز کمیته هسته ای این کمیسیون همچنین نقره‌کار تصریح کرد که کلیه تحریم های بانکی از تحریم‌های ثانویه برداشته شده است اما عمده کار ما با بانک‌های بزرگ است که هنوز همکاری آنها با ما حل نشده است. عدم امکان تسویه دلاری، قرار داشتن ایران در بلک لیست (FATF)، تحریم های اولیه شخصیت ها، شرکت‌ها و بانک ها و قوانینی که آمریکایی‌ها در این ارتباط تصویب کرده‌اند از جمله دلایل اصلی عدم همکاری بانک‌های بزرگ با ماست. البته راهگشایی‌های خوبی هم صورت گرفته است.





۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن