تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797987269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دندان‌های شیری را تا ۱۱ سالگی نکشید


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: دندان‌های شیری را تا ۱۱ سالگی نکشید
زمانی که در سطح دندان پلاک میکروبی تشکیل می‌شود یعنی تجمع میکروب‌ها در سطح دندان به مرور باعث پوسیدگی دندان می‌شود، زمان استفاده از پرکننده دندانی است البته در مراحل اولیه پوسیدگی دندان علائمی ندارد ولی به مرور زمان علامت‌دار می‌شود.
متخصص ترمیم دندان با اشاره به نشانه‌های پوسیدگی دندان گفت: دندان شیری تا ‌۱۱ سالگی باید داخل دهان باشد و بهتر است تا جایی که امکان دارد، دندان کشیده نشود.

مهدی عباسی در مورد زمان استفاده از پرکننده دندانی گفت: زمانی که در سطح دندان پلاک میکروبی تشکیل می‌شود یعنی تجمع میکروب‌ها در سطح دندان به مرور باعث پوسیدگی دندان می‌شود، زمان استفاده از پرکننده دندانی است البته در مراحل اولیه پوسیدگی دندان علائمی ندارد ولی به مرور زمان علامت‌دار می‌شود.

وی افزود: بعضی پوسیدگی‌ها را افراد تا حدی می‌توانند تشخیص بدهند چون در سطح دندان تغییر رنگ دیده می‌شود و گاهی نیاز به ترمیم ندارد و ممکن است به معاینه دندان پزشک احتیاج باشد. بعضی پوسیدگی‌ها که از بین دندان‌ها ایجاد می‌شوند، ابتدا علائم ندارند تا وقتی که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای می‌کنند و دندان‌ها نسبت به مواد شیرینی یا سرما حساس می‌شوند. برای این که مشکل قبل از پیشرفت کردن، درمان شود باید افراد هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند و اگر لازم باشد رادیوگرافی انجام شود و درمان مربوطه صورت گیرد.

متخصص ترمیم دندان گفت: برای ترمیم دندان، ناحیه‌ای را که دچار تخریب شده، تراش می‌دهیم و بعد با مواد ترمیمی، آن ناحیه را بازسازی می‌کنیم. انواع پرکننده‌ها نیز شامل کامپوزیت‌ها که مردم عادی، آن را به نام هم رنگ دندان می‌شناسند و مواد دیگر آمالگام که مردم آن را به رنگ نقره‌ای می‌شناسند. موارد دیگری هم هستند که کمتر از آنها استفاده می‌شود که در قدیم از طلا استفاده می‌شد؛ این موارد برای سلامت عارضه‌ای ندارند.

عباسی بیان داشت: از نظر کاربرد، کامپوزیت هم برای دندان جلویی و هم برای دندان‌های خلفی استفاده می‌شود. کامپوزیت کمی هزینه اش بالاتر است و علت آن مراحل کاری پیچیده تر از مراحل کاری آمالگام است و پزشک زمان بیشتری را باید صرف کند. حین کار، محل دندان باید خشک نگه داشته شود و این کار بخصوص در دندان‌های عقبی کمی سخت‌تر است ولی آمالگام در نواحی دندان که دسترسی دندانپزشک به آن مشکل‌تر است، می‌تواند کارآیی خوبی داشته باشد. البته عمر کامپوزیت مثل عمر آمالگام است.

وی در پاسخ به اینکه آیا از نظر علمی، آمالگام برای سلامت فرد عارضه‌ای دارد؟ افزود: حدود 200 سال است که از آمالگام در دندانپزشکی استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده که برای فرد هیچ مشکلی از نظر سلامت ایجاد نمی‌کند و مشکلی که ایجاد می‌کند برای حفظ محیط زیست و طبیعت است، زیرا جیوه داخل آمالگام به مرور در محیط زیست تجمع می‌یابد و مشکل ایجاد می‌کند.

متخصص ترمیم دندان در مورد اینکه آیا دندان ترمیم شده دیگر خراب نمی‌شود؟، گفت: این افراد کمی بیشتر از زمانی که دندان سالم داشتند باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهند. روزی حداقل دوبار مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند. نخ دندان یک بار هنگام شب کفایت می‌کند، حتی زمانی که احساس کنند ماده غذایی بین دندان‌ها وجود ندارد چون پلاک میکروبی که معمولا با چشم دیده نمی‌شود، از بین دندان‌ها برداشته می‌شود.

عباسی خاطر نشان کرد: تا ‌یازده سالگی دندان شیری باید داخل دهان باشد و بهتر است تا جایی که امکان دارد، دندان کشیده نشود البته اگر لازم است دندان کشیده شود فضا را باید حفظ کنند تا دندان دائمی برای رشد فضا داشته باشد و نهفته نماند.

منبع: فارس









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن