تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797070412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رد و بدل دو میلیاردی در اولین حراج آثار خوشنویسی/ رکوردزنی میرعماد در اولین حراج


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رد و بدل دو میلیاردی در اولین حراج آثار خوشنویسی/ رکوردزنی میرعماد در اولین حراج
اولین حراج آثار هنری خوشنوسی ایرانی اسلامی در هتل اسپیناس پالاس با رکورد زنی میرعماد و فروش نهایی 2 میلیارد و 600 میلیونی به کار خود خاتمه داد.


به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نخستین حراج تخصصی آثار خوشنویسی ایرانی و اسلامی با عنوان "حراج باران" شب گذشته در هتل اسپیناس پالاس تهران به دبیری مریم کاظمی مدیر گالری ترانه باران و با فروش نهایی 2 میلیارد و 600 میلیونی  برگزار شد.

در این حراج که شهرام شکیبا چکش به دست شده بود 66 اثر از هنرمندان و اساتید خوشنویسی مقاطع مختلف زمانی کشورمان از میان بیش از 100 کار انتخاب شده بودند. همچنین در کنار این آثار سه  اثر از کشورهای ترکیه و لبنان نیز وجود داشت.

لازم به ذکر است که قیمت آثار ارائه شده در این حراج  با احتساب کمینه و ده درصد پایین‌تر از قیمت پایه گذاشته شده بودند.

در طول این حراج اثری از میرعماد با فروش 600 میلیونی رکورد زد، علاوه بر آن اثر محمد حسین شیرازی با فروش 420 میلیون ، اثر رضا رینه‌ای 140 و اثر افجه‌ای با فروش  110 میلیونی از  دیگر رکورداران این حراج بودند .

آغاز21 میلیونی حراج با تابلو "بسم الله الرحمن الرحیم"
در ابتدای این حراج تابلوی "بسم الله الرحمن الرحیم" علی شیرازی با قیمت پایه  18 تا 20 میلیون تومان وارد شد و در نهایت با قیمت 21 میلیون تومان در اولین دوره حراج باران چکش خورد.

در ادامه تابلو عبدالصمد صمدی با قیمت 14 میلیون و پس از آن کاری از یداله کابلی با قیمت 22 میلیون به فروش رسید. 

چهارمین اثری که در این حراج چکش خورد "برو ای گدای مسکین" علی تن بود که با با قیمت 12 ملیون تومان نهایی شد و همچنین کار علی اکبر گلستانه نیز با قیمت  20 میلیون تومان به فروش رسید.

مجموعه چهارتایی محمدرضا کلهر کار دیگری بود که با قیمت پایه 40 تا 45 میلیونی ارائه و با قیت نهایی  44 میلیون تومان چکش خورد اثری از نیرزا آقاجان پرتو اصفهانی که مربوط به سال 1278 بود با قیمت تخمینی 40 تا 45 میلیون در حراج وارد شد و با قیمت 42 میلیون تومان به فروش رسید.

این ریتم آرام فروش با آثار میرزا کوگک اصفهانی به قیمت 10 میلیون تومان، علیرضا اسکندری با فروش 20 میلیونی، محمد کاشانی با قیمت  10 و کار نقاشیخط مهرناز قن‌پور با قیمت 6 میلیون تومانی ادامه داشت تا اینکه با ورود تابلوی غلامحسین امیرخانی قیمت ها مقداری تکان خوردند و در نهایت اثر این هنرمند که با قیمت 32 میلیون تومان چکش خورد.

خط کوفی و اثر دوره عثمانی به فروش نرفت
اما در ادامه اثر نقاشی خط سالار احمدیان که با قیمت تخمینی 20 تا 25 میلیون وارد حراج شده بود به صورت تلفنی و با قیمت 40 میلیون تومان به خریداری ایتالیایی فروخته شدو اثر ذبیح الله لولویی مهر هم با قیمت، 16 میلیون تومان چکش خورد.
 
یک نقاشی خط مربوط به دوره عثمانی از مصطفی الکریدی اثر بعدی بود که با قیمت 8 تا 10 میلیون تومان وارد حراج شد و بدون خریدار در گنجینه حراج محفوظ ماند، همچنین  تابلویی با خط کوفی که متعلق به قرن دوم هجری و با قیمت پایه 40 تا 45 میلیون تومان بود نیز به فروش نرفت.
عوفی نقاش اوغلو هنرمند ترکیه‌ای بود که در ادامه این حراج اثرش با  قیمت 48 میلیون تومان چکش خورد و بعد از آن .

تابلوی علی اصغر موسوی مربوط به دوره قاجار با قیمت پایه 50 تا 60 میلیون تومان به قیمت 50 میلیون تومان فروخته شد.

فروش قرآن نفیس وصال شیرازی و رکورد زنی میرعماد با فروش600میلیونی
قرآن کریم نفیسی در قطع جیبی که متعلق به یکی از پسران وصال شیرازی است با قیمت 40 تا 45 میلیون تومان در حراج به نمایش در آمد و 40 میلیون تومان چکش خورد، همچنین تابلوی "انا اعطیناک الکوثر" علی تبریزی مربوط به دوره قاجار نیز با قیمت پایه 40 تا 45 میلیون تومان به قیمت 70 میلیون تومان به فروش رسید.

در بخش دیگر نقاشی خط حسین زنده رودی  با قیمت 65 میلیون تومان چکش خورد. علاوه بر این اثر عباس اخوین با قیمت 18 میلیون، تابلوی حسین نجفی با قیمت 12 میلیون، "سوره حمد" حببیب رمضان‌پور 14 میلیون، تابلوی "بسم الله الرحمن الرحیم" رسول مرادی  11 میلیون، نقاشی خط علیرضا سعادتمند 12 میلیون تومان دیگر آثار بودند که در حراج چکش خوردند.

در همین بین اثر مربوط به سال 1020 هجری قمری میرعماد با فروش 600 میلیونی رکورد فروش حراج باران را زد و بعد از آن. 

 دو اثر از وصال و وقار شیرازی در یک قاب با قیمت 24 میلیون تومان و تابلوی میرزا حسن خوانساری که از دوره قاجار باقی مانده بود با قیمت 45 میلیون تومان چکش خورد.

حسین شیرازی هم رکورد زد
محمد حسین شیرازی که اثرش از دوره قاجار با تخمین 180تا 200 میلیون وارد حراج شده بود در نهایت با قیمت 420 میلیون دومین رکورد فروش در حراج را از آن خود کرد.

در ادامه تابلوی درویش عبدالمجید طالقانی با قیمت 15 میلیون تومان ، کار علی شیرازی  که از آثار بی نظیر این حراج بود با قیمت رسید که با قیمت 95 میلیون تومان چکش خورد.

همانطور که اشاره شد در این حراج آثاری از لبنان و ترکیه نیز وجود داشتند که در همین راستا بر خلاف اثر ترک که به فروش نرفت کار مثنی العبیدی هنرمند لبنانی با قیمت 8 میلیون تومان خریداری شد و بعد هم اثر میرزا احمد نیریزی با قیمت 19 میلیون تومان، ، اثر علی اشرف صندوق آبادی با قیمت ت 12 میلیون تومان، اثری از غلامحسین امیرخانی با قیمت 30 میلیون تومان، خطاطی فتحعلی واشقانی فراهانی با قیمت 16 میلیون ، نقاش‌خط محمدرضا توابی با قیمت 80 میلیون تومان، اثر میرزا غلامرضا اصفهانی که در سال 1288 ه.ق به تصویر در آمده بود به قیمت 30 میلیون تومان، نقاشی خط سالار احمدیان با قیمت 37 میلیون، اثر دیگری نوشته شده با خط کوفی متعلق به قرن دوم هجری 40 میلیون تومان، اثر مهدی موسوی جواهر قلم با قیمت 70 میلیون تومان، خطاطی رضا مافی با قیمت  20 میلیون تومان، دو تابلوی عباس بغدادی و محمد باقر شریفیان به ترتیب 12 و 14 میلیون تومان، اثر سید محمد احصایی با قیمت 15 میلیون تومان، قلمدان لاکی دوره قاجار  به قیمت 16 میلیون تومان، دو اثر میرزا محمد حسین(عماد الکتاب) و محمد علی شیرازی  هر دو با قیمت 15 میلیون تومان دیگر آثاری بودند که چکش خوردند.

فروش خط امام رضا(ع) و ادامه رکورد زنی ها با آثار افجه ای و رینه
خط کوفی که منسوب به امام رضا(ع) بود نیز در این حراج با قیمت پایه 40 تا 45 میلیون وارد و درنهایت به قیمت 50 میلیون فروش رفت و بعد اثر محمودکاشانی از دوره قاجار نیز با همین قیمت چکش خورد. پس از آن هم دو تابلوی عبدالرحیم و فتح الله افسر که با قیمت 18 میلیون تومان به فروش رفتند.

تابلوی "یا مقلب القلوب" نصرالله افجه ای اثر دیگری بود که با تخمین 110 تا 130 میلیون ازائه شد و به مبلغ 110 تومان فروش رفت، همچنین فروش 140 میلیونی اثر رضا رینه ای موجب زدن رکورد دیگری در حراج شد.

در ادامه تابلوی محمد رضا پژند  11 میلیون تومان، اثر احمد پیله چی به قیمت 10 میلیون تومان و نقاشی خط جعفر علی سروی 13میلیون به فروش رسیدند.

همچنین اثر میرزا اسدالله شیرازی نیز که با قیمت تخمنی 50 تا 60 میلیون وارد شده بود در نهایت به مبلغ 50 میلیون به فروش رفتند.

  آثار محمد حسین اصفهانی با قیمت 65 میلیون وکار سلطان محمد خندان که مربوط به دوره قاجار و قرن دهم بود با قیمت 40 میلیون چکش خورد.

همچنین خطاطی میر علی مربوط به دوره صفوی با قیمت 25 میلیون،کار سید محمد بقا با قیمت به قیمت 15 میلیون تومان، نقاشی خط محمد رحیم همدانی از دوره قاجار با قیمت  80 میلیون تومان تومان به فروش رفت.

در پایان نقاشی خط حسن زرین قلم مربوط به سده سیزدهم  به قیمت 70 میلیون تومان، تابلوی محمد بن جلالی الحسینی با قیمت 13 میلیون تومان و اثر محمد علی قربانی به عنوان آخرین اثر به قیمت 9 میلیون تومان در حراج باران خریداری شدند.






۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن