تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797769640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح «كاهش» نيامده رفت!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرح «كاهش» نيامده رفت!
طرح ترافيكي «كاهش» كه پس از چند سال كار مطالعاتي و برنامه‌ريزي قانوني شد و قرار بود از اول مهر عملياتي شود، شروع نشده از اجرا باز‌ماند.
نویسنده : صادق پارسا 


در حالي كه با تبليغات فراوان و مصاحبه‌هاي گسترده، بنا بود از اول مهرماه هر خودرويي كه فاقد معاينه فني باشد و وارد محدوده طرح ترافيك ‌شود، 50 هزار تومان جريمه شود، سه‌شنبه هفته گذشته رئيس پليس راهور تهران از توقف طرح ترافيكي كاهش پنج روز پس از اجراي آن خبر داد.
حسن عابدي هفته گذشته گفت: با توجه به اينكه محور اصلي اجراي طرح ترافيكي كاهش، معاينه فني خودرو است، در روزهاي اخير شاهد حجم سنگين مراجعه خودروها به مراكز معاينه فني در تهران هستيم.  وي اظهار كرد: به همين دليل و به منظور همراهي با شهروندان در راستاي انجام معاينه فني خودروها، مقرر شد اجراي طرح ترافيكي كاهش تا اطلاع ثانوي متوقف شود.  سرهنگ عابدي با اشاره به اينكه زمان اجراي دوباره طرح ترافيكي كاهش به صورت رسمي اعلام خواهد شد، افزود: برهمين اساس و تا زمان آغاز دوباره طرح كاهش، ورود خودروهاي فاقد معاينه فني به محدوده ترافيكي زوج و فرد مشمول جريمه نخواهد شد.  جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ در خصوص زمان احتمالي آغاز دوباره طرح ترافيكي كاهش نيز گفت: زمان اجراي دوباره مرحله دوم اين طرح با كاهش ميزان مراجعه خودروها به مراكز معاينه فني مشخص و اعلام خواهد شد.  سرهنگ عابدي افزود: جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني كه در روزهاي اول اجراي اين طرح به دليل ورود به محدوده زوج و فرد جريمه شده‌اند، ثبت و محسوب نمي‌شود.  اين تصميم يكجانبه پليس واكنش‌هاي بسياري را در پي داشت.
 
نبود مديريت باعث توقف طرح كاهش شد
رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران در توضيح علت توقف طرح كاهش گفت: نبود مديريت واحد و نبود هماهنگي لازم بين بخش‌هاي مختلف علت اصلي توقف اجراي طرح كاهش است.  اقبال شاكري تصريح كرد: اين طرح با عنوان LEZ پس از گذشت يك سال با همكاري پليس راهور، شهرداري تهران و ديگر دستگاه‌هاي ذي‌ربط در شهريور سال جاري اجرايي شد.  رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران بيان داشت: در اجراي طرح LEZ ابتدا بايد زيرساخت‌هاي لازم فراهم مي‌شد تا امروز شاهد توقف اجراي اين طرح نمي‌بوديم.
وي گفت: نبود مديريت واحد و نبود هماهنگي لازم بين بخش‌هاي مختلف علت اصلي توقف در اجراي طرح كاهش است.  شاكري با اشاره به اينكه طرح كاهش به معناي كنترل معاينه فني خودروها از طريق دوربين‌هاي مكانيزه است، خاطرنشان كرد: اجراي طرح LEZ در كاهش آلودگي هوا بسيار حائز اهميت است، لذا مسئولان بايستي براي اجراي اين طرح راهكاري پيدا كنند.  وي با بيان اينكه پليس راهور به تنهايي اقدام به توقف اجراي طرح LEZ كرده است، افزود: مسئوليت‌پذيري و برنامه‌ريزي دقيق مسئولان ذي‌ربط در اجراي طرح LEZ امري ضروري است.

LEZ قانون است
در همين زمينه عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين موضوع كه طرح كاهش دوباره آغاز مي‌شود، گفت: اين طرح در شوراي عالي ترافيك تصويب شده و قانون است و دليلي براي عدم اجراي آن نيست.  معصومه‌آباد در خصوص لغو طرح كاهش از سوي پليس گفت: شورا حتماً در اين زمينه ورود مي‌كند و ساكت نمي‌ماند و پليس هم نمي‌تواند اين طرح را يكطرفه ملغي كند چراكه قانون است.

آلودگي ايراني‌­ها را به كام مرگ مي‌­كشد، مسئولان انداز و ورانداز مي­‌كنند!
فارغ از ارزيابي اقدام مصلحت‌انديشانه پليس در توقف يكجانبه طرح كاهش، نكته‌اي كه در آمد و شد اين طرح‌ها به ذهن مردم خطور مي‌كند، بي‌برنامگي، موازي‌كاري، سردرگمي و سوءمديريت نهادهاي متولي امر است.  بر كسي پوشيده نيست كه آلودگي هوا در تهران معضلي است كه نتيجه آن مرگ شهروندان است. ارائه راهكار مقابله با اين بحران هم چند سالي است دستمايه سخنراني‌ها و سياسي‌كاري‌هاي برخي مسئولان شده است: از بايكوت توليد بنزين با كيفيت ملي و وارد كردن بنزين نامرغوب خارجي گرفته تا طرح تعطيلي مدارس در زمستان يا پاييز.  روزهاي پاك و سالم تهران در سال به ندرت سه رقمي مي‌شود. هنوز يك دهه از پاييز نگذشته، سه روز هواي ناپاك در تهران ثبت شده است. آماري هم كه برخي سازمان‌ها از مرگ بر اثر آلودگي هوا ارائه كرده‌اند تأسف‌آور است.

بهشت زهرا رسماً اعلام كرد در ايام ناپاك، حداقل 20 فوتي به 160 فوتي روزانه تهران افزوده مي‌شود. نانوشته نبايد گذاشت كه تهران يكي از 30 شهر آلوده جهان هم هست.  در چنين شرايطي كه آلودگي هوا، با جان شهروندان ايراني بازي مي‌كند و يكي از علل جدي مرگ و مير آنهاست، طرح‌هايي مانند «كاهش» را بايد غنيمت شمرد و توقف آن را نغمت. بر كسي پوشيده نيست كه پي‌ريزي پايه‌هاي اجراي چنين طرح‌هايي، از ملزومات اجراي آن است ‌اما يا نبايد طرحي را با بوق و كرنا اجرايي كرد يا وقتي چنين طرحي اجرايي شد نبايد به دليل نبود زيرساخت‌ها آن را متوقف كرد.  هرچند گفته مي‌شود اجراي فاز نهايي طرح كاهش منجر به ورود خودروهاي لوكس و گرانقيمت به محدوده مركز شهر مي‌شود و خودروهاي رده پايين‌تر كه متعلق به اقشار متوسط جامعه است از ورود به مركز شهر باز‌مي‌مانند، لكن وقتي با كار مطالعاتي چند هزار نفر ساعته طرحي آغاز به كار مي‌كند، زيبنده نيست اجراي آن به صورت يكجانبه متوقف شود، بلكه مي‌شد ضمن اجرا به اصلاح بخش‌هايي از آن مبادرت كرد.

‌چه بهتر مي‌بود كه با افزايش ساعات كاري مراكز معاينه فني به سه يا حتي چهار شيفت، از صف‌هاي ايجاد شده جلوي اين مراكز كاسته مي‌شد، اما اجراي اين طرح ادامه مي‌يافت؛ آن هم در شرايطي كه روزهاي ناپاك همچنان از ايراني‌ها روزانه دهها قرباني مي‌گيرد و فصل وارونگي هوا در پيش است و سازمان به اصطلاح حفاظت از محيط زيست ظاهراً در خواب به سر می‌برد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن