تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796842277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراس اردوغان از دردسرهای «پنجه‌طلایی»‌ ایرانی/یک رسوایی‌ پرهزینه برای اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


اردوغان می‌تواند از اثبات فساد گسترده در نظام سیاسی ترکیه جلوگیری کند؟
هراس اردوغان از دردسرهای «پنجه‌طلایی»‌ ایرانی/یک رسوایی‌ پرهزینه برای اردوغان
«رضا ضراب» تاجر ایرانی تبار که سال‌ها در ترکیه زندگی کرده بود در دادگاهی در نیویورک متهم به نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران شده است. او از پشتیبانی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه برخوردار بوده است. خانواده اردوغان از معامله با ضراب سود زیادی برده‌اند.
روز نو :
«رضا ضراب» تاجر ایرانی تبار که سال‌ها در ترکیه زندگی کرده بود در دادگاهی در نیویورک متهم به نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران شده است. او از پشتیبانی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه برخوردار بوده است. خانواده اردوغان از معامله با ضراب سود زیادی برده‌اند.
در اواسط ماه سپتامبر در حالی که نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده بود اردوغان در دیدار خصوصی با «جو بایدن» معاون رییس جمهوری امریکا موضوع بازداشت ضراب و محاکمه او را نیز مطرح کرده بود. 

به گزارش روز نو؛ خبرگزاری «دویچه‌وله» آلمان با انشتار گزارشی درباره ارتباط ضراب ۳۳ ساله با اردوغان، از این بازرگان ایرانی تحت عنوان «پنجه طلایی اردوغان» یاد کرده و می‌نویسد: «به نظر می‌رسد معاملات مالی بین تهران – آنکارا با اطلاع اردوغان صورت می‌گرفته و در مقیاس قابل توحهی بوده است. «پنجه طلایی» اردوغان لقبی است که روزنامه‌نگاران ترک برای ضراب بکار برده‌اند. به گفته وکلای ضراب او همراه با همسر و دختر ۵ ساله‌اش در جریان سفر به ایالات متحده در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان بازدید از والت دیزنی در اورلاندو بوده است. دستگیری او در میامی روی داده است. اردوغان اما باور دارد که کل این ماجرا یک توطئه است. او تلاش دارد تا خود را از این پرونده دور کند. او همچنین دادستان عمومی نیویورک که مسئول رسیدگی به اتهامات ضراب است را نیز به ارتباط با «فتح الله گولن» دشمن کنونی‌اش متهم کرده است». 



هراس اردوغان از دردسرهای «پنجه‌طلایی» ایرانی /جزئیات جدید از یک رسوایی‌پرهزینه برای اردوغان



این خبرگزاری در ادامه به نقل از «تولاگ تانیس» خبرنگار روزنامه «حریت» ترکیه اشاره می‌کند که اردوغان به طور جدی نگران است چرا که با توجه اطلاعات بدست آمده توسط مقام‌های امریکایی شواهد محکمی وجود دارند که نشان می‌دهند اردوغان و دیگر سیاستمداران عالی‌رتبه از حزب عدالت و توسعه در نقض تحریم‌های وضع شده علیه در ایران در مشارکت با ضراب نقش داشته‌اند. این روزنامه‌نگار ترک اشاره می‌کند که این موضوع با توجه به اسناد ارائه شده از سوی دادستانی امریکا مشخص شده است. 


این خبرگزاری در ادامه ‌با اشاره به اقدامات «پریت بهارارا» دادستان امریکا در زمینه پرونده ضراب می‌نویسد: «او یکی از مهم‌ترین و مشهورترین دادستان‌های عمومی بین‌المللی است و برای برخوردهایش با شبکه‌های جنایی شناخته شده است. در گزارش او اشاره شده که ضراب با سیاستمداران فاسد در ترکیه همکاری داشته است؛ برای مثال، در فاصله ماه‌های مارس ۲۰۱۲ و اوت ۲۰۱۳ میلادی باور عمومی بر این است که ضراب به «ظفر چاغلایان» وزیر سابق اقتصاد ترکیه در مجموع ۳۲ میلیون یورو، ۱۰ میلیون دلار امریکا و ۳۰۰ هزار فرانک سوئیس پول پرداخت کرده است که خود نشان می‌دهد که تا چه اندازه مقام‌های سطح بالای سیاسی ترکیه با او در ارتباط بوده‌اند. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که ضراب در فعالیت‌های اقتصادی با امینه اردوغان همسر رییس جمهوری ترکیه نیز در ارتباط بوده است». 


این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که ارتباطات ضراب با مقام‌های سیاسی عالی‌رتبه ترکیه از سال ۲۰۱۳ میلادی و درجریان پرونده فساد مالی مشخص شد. دادستان عمومی استانبول ضراب را به ارائه رشوه‌های بزرگ به اعضای دولت ترکیه متهم کرد. 



هراس اردوغان از دردسرهای «پنجه‌طلایی» ایرانی /جزئیات جدید از یک رسوایی‌پرهزینه برای اردوغان



دویچه وله در ادامه می‌نویسد: «این رسوایی تقریبا برای اردوغان پرهزینه بود و او مجبور شد سه تن از اعضای کابینه‌اش را کنار بگذارد. اردوغان در مانوری هوشمندانه پس از علنی شدن اتهامات هزار پلیس، قاضی و دادستان عمومی را از کار برکنار کرد. همچنین بازپرسان و عوامل تحقیق در زمینه پرونده فساد نیز شغل‌های خود را از دست دادند. در نتیجه، بیشتر ردپاهای نقش احتمالی او در این پرونده پاک شدند. 


این خبرگزاری در ادامه به نقل از «هوشنگ امیر احمدی» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «راتگرز» اشاره می‌کند که نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران موضوعی بسیار حساس برای وزارت دادگستری امریکا است. او می‌گوید: «برای اردوغان این موضوع فقط درباره وضعیت ضراب نیست. او می‌خواهد از اثبات فساد گسترده در نظام سیاسی ترکیه جلوگیری کند».

*آفتاب نيوز





تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن