تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797756180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف، نامزد جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶/ بیش از ۳۷۶ شخصیت و نهاد در فهرست نامزدان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه صلح نوبل
ظریف، نامزد جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶/ بیش از ۳۷۶ شخصیت و نهاد در فهرست نامزدان
تا یک هفته دیگر برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ اعلام می‌شود. رئیس جمهور کلمبیا و رهبر گروه شورشی این کشور و همچنین روسای هیئت مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای از نامزدان مطرح دریافت جایزه هستند.
روز نو : تا یک هفته دیگر برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ اعلام می‌شود. رئیس جمهور کلمبیا و رهبر گروه شورشی این کشور و همچنین روسای هیئت مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای از نامزدان مطرح دریافت جایزه هستند.شمارش معکوس آغاز شده است. روز هفتم اکتبر در اسلو برنده امسال جایزه صلح نوبل معرفی خواهد شد. در مجموع برای سال جاری ۳۷۶ شخصیت و نهاد ملی و بین‌المللی در فهرست نامزدان دریافت این جایزه قرار گرفته‌اند که در تاریخ این جایزه بی‌سابقه است. کریستیان برگ هارپویکن، رئیس انستیتوی تحقیقات صلح (پریو) در اسلو این امر را نشانه‌ای از افزایش محبوبیت جایزه صلح نوبل دانسته است.


به گزارش روز نو؛ خوان سانتوز، رئیس جمهور کلمبیا و تیمولئون خیمنز، رهبر نیروهای انقلابی کلمبیا (فارک) که اخیرا با امضای قرارداد صلح به جنگ داخلی ۵۰ ساله در این کشور پایان دادند از شانس بالایی برای دریافت جایزه برخوردارند.


به گفته هارپویکن، رئیس پریو، خانم سوتلانا گانوشکینا، فعال حقوق بشر و امدادگر پناهجویان نیز از دیگر چهره‌های مطرح برای دریافت جایزه است. گانوشکینا، امسال جایزه صلح نوبل آلترناتیو را نیز دریافت کرده است.


هارپویکن، روسای هیات‌های مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای، محمدجواد ظریف و جان کری را نیز از دیگر شانس‌های دریافت صلح نوبل می‌داند. نام گروه امدادی "کلاه‌سفیدها" و ادوارد اسنودن، افشاگر معروف جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا در سطح جهان، نیز از دیگر نام‌های مطرح در فهرست امسال جایزه صلح نوبل هستند.


خوان سانتوز، رئیس جمهور کلمبیا و تیمولئون خیمنز، رهبر نیروهای انقلابی کلمبیا (فارک) که اخیرا با امضای قرارداد صلح به جنگ داخلی ۵۰ ساله در این کشور پایان دادند از شانس بالایی برای دریافت جایزه برخوردارند


امدادگران در جزایر یونان در دریای اژه که به پناهجویان کمک می‌رسانند، دنیس موکوگه، پزشکی که در کنگو زنان قربانی تجاوز جنسی را جراحی می‌کند، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نیز نادیا مراد از ایزدی‌های عراق نیز در زمره نامزدان پرشانس صلح نوبل به شمار می‌روند.


بنیاد صلح نوبل با پیشنهاد و سرمایه آلفرد نوبل، شیمیدان و صنعت‌گر سوئدی ایجاد  شده است. او که مخترع دینامیت بود، جایزه صلح نوبل را اقدامی برای قدردانی از تلاش‌ها در راستای تفاهم میان ملت‌ها، خلع سلاح و صلح دانسته است. ارزش این جایزه ۸۳۲ هزار یورو است.


جایزه صلح نوبل در گستره بین‌المللی عالی‌ترین جایزه برای صلح و حقوق بشر به شمار می‌رود. در باره برخی از دریافت‌کنندگان  این جایزه بحث و مناقشه زیاد بوده است، از جمله باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲.


براساس گزارش دویچه‌وله؛ جایزه صلح نوبل هر سال در روز ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر، در مراسمی ویژه در اسلو به برنده یا برندگان آن اعطا می‌شود. شیرین عبادی تنها شخصیتی است که از ایران موفق به دریافت این جایزه شده است.


جایزه سال ۲۰۱۵صلح نوبل به "گروه چهارگانه برای دیالوگ" تونس تعلق گرفت که از سال ۲۰۱۱ و پس از سقوط حکومت استبدادی بن علی نقشی عمده در تحکیم روندهای دمکراتیک در این کشور داشت.

*آفتاب نيوز





تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن