تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797943093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حركت آموزش و پرورش بر لبه ماندن يا رفتن وزير


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حركت آموزش و پرورش بر لبه ماندن يا رفتن وزير
مداراكننده‌ترين مجلس با دولت‌ها هم نتوانست اوضاع آموزش و پرورش را تحمل كند ...
نویسنده : نفیسه‌ ابراهیم‌زاده‌ انتظام 


وزير آموزش و پرورش سال تحصيلي جديد را زير سايه استيضاح آغاز كرده است. اگرچه امضاي نمايندگان پاي استيضاح از وي در مجلس قبل به حدنصاب رسيد، با اين حال عمر مجلس نهم به اين كار قد نداد. در مقابل مجلس دهم تا جايي كه توانست در برابر استيضاح علي اصغر فاني مقاومت كرد و در روند تصويب برخي لوايح از جمله دائمي شدن تأسيس مدارس غيردولتي با تمام اشكالاتش حداكثر همكاري را با اين عضو كابينه و وزارت متبوعش انجام داد، اما به نظر مي‌رسد اوضاع اين وزارتخانه آموزشي و پرورشي آنقدر خراب است كه مداراكننده‌ترين مجلس با دولت‌ها هم نتوانست آن را تحمل كند و استيضاح علي‌اصغر فاني با 40 امضا در دستور كار قرار گرفته است.

استيضاح وزير آموزش و پرورش در مجلس كنوني بارها به تعويق افتاد و هر بار دليلي براي آن ذكر شد. مناسب نبودن شرايط سياسي كشور، مناسب نبودن شرايط كشور در عرصه بين‌المللي، شرايط آموزش و پرورش، پايان سال تحصيلي، برنامه‌ريزي براي آغاز سال تحصيلي جديد، آغاز سال تحصيلي، حضور و فعاليت تعدادي از نمايندگان در عرصه مدرسه‌داري و معذورات و ملاحظاتي كه ايجاب مي‌كند و مواردي از اين دست باعث شد كه نمايندگان مجلس بسياري از اشكالات اجرايي در نظام تعليم و تربيت را ناديده بگيرند. از جمله مسئله دانشگاه فرهنگيان از اداره آن تا كاهش ظرفيت و آزمون استخدامي كه به تنهايي مي‌توانست وزير را به استيضاح بكشاند يا موضوع اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان كه اينقدر مورد بي‌توجهي قوه مقننه قرار گرفت كه با ورود جدي دستگاه قضا و دستگيري هشت تن از اعضاي اين صندوق مواجه شد و رئيس كميسيون آموزش مجلس را روز گذشته و در گفت و گو با رسانه‌ها وادار به اعلام موضع صريح در اين خصوص كرد. هرچند حضور گاه به گاه اين اشكالات در فهرست دلايل استيضاح وزير نشان مي‌داد كه از جزئيات اين نقاط ضعف بي‌اطلاع نيستند. كيفيت پايين آموزشي و تربيتي در مدارس، اخذ وجه اجباري از والدين، واگذاري مدارس دولتي به مؤسسان مدارس غيردولتي و ورود بخش خصوصي به اداره مدارس از جمله اشكالاتي بود كه نمايندگان مجلس در زمان‌هاي مختلف نسبت به آن حساسيت نشان دادند.
 
محمد‌مهدي زاهدي، رئيس كميسيون آموزش با بيان اينكه تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در كميسيون آ‌موزش به اتفاق آرا تصويب شده و در حال حاضر به هيئت رئيسه مجلس ارسال شده است، گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر از نمايندگان طرح استيضاح فاني را امضا كرده‌اند.
وي ادامه داد: چنانچه مجلس رأي به اجراي تحقيق و تفحص دهد، كميته كاري تشكيل مي‌شود تا اين كار را انجام دهد.
 
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در خصوص «سرانجام طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش» تصريح كرد: آ‌يين‌نامه داخلي مجلس مي‌گويد اگر بيش از 10 نماينده اين موضوع را مطرح كنند، بايد در اولين جلسه علني مجلس طرح استيضاح اعلام وصول شود.
زاهدي درخصوص «آخرين وضعيت آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد» تأكيد كرد: واقعيت اين است كه مواردي كه در طرح استيضاح مطرح شده، اكثراً حرف‌هاي درست و دقيقي است.
وي اضافه كرد: براي نمونه، يكي از بندهاي استيضاح، نابساماني‌هاي موجود در صندوق ذخيره فرهنگيان و بخشي در خصوص رتبه‌بندي معلمان و وضعيت شاغلين و بازنشستگان است.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: بحث دانشگاه فرهنگيان از جمله موارد مطروحه در طرح استيضاح است؛ اينكه سه سال اين دانشگاه سرپرست داشته باشد و هنوز به نتيجه لازم نرسيده باشند.

زاهدي با بيان اينكه انتظار بود وزارت آموزش و پرورش از زماني كه اين بحث مطرح شد، اقدامات مناسبي انجام دهد، افزود: متأسفانه در طول حدود 40 روزي كه از طرح استيضاح و ارجاع آن به كميسيون آموزش مي‌گذرد، مسئولان و وزير آموزش و پرورش حساسيتي نسبت به اين مطالبات به‌حق نشان نداده‌اند.

وي متذكر شد: البته تعدادي از نمايندگان امضاهاي خود را در خصوص استيضاح پس گرفتند، اما هنوز بيش از 40 نفر از نمايندگان امضاي خود را پس نگرفته‌اند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: همان كساني كه امضاهاي خود را در خصوص استيضاح پس گرفتند، وجود برخي مشكلات جدي در آموزش و پرورش را قبول دارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن