تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796985036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال ضبط دارایی عربستان درآمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عربستان سعودی و متحدان منطقه‌ای اش در واکنش به رای مجلس آمریکا، در یک اقدام پیش‌دستانه احتمالا میلیاردها دلار سپرده های خود را از بانکهای این کشور خارج خواهند کرد.


به گزارش مهر به نقل از سایت فورچون،  مجلس کنگره و سنای آمریکا به خانواده کشته شدگان حادثه ۱۱ سپتامبر مجوز داد که از عربستان سعودی در محاکم قضایی آمریکا شکایت کنند؛ این رای موجب کاهش ارزش ریال عربستان سعودی شد.


به نوشته سایت فورچون، ریال عربستان سعودی روز پنجشنبه و بعد از اعلام شدن اینکه خانواده کشته‌شدگان حادثه ۱۱ سپتامبر می‌توانند از رژیم سعودی در این خصوص شکایت کنند، در قبال دلار آمریکا کاهش قیمت متوسطی داشت. مجلس سنا و نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با حداکثر آراء رأی به نادیده گرفتن وتوی اوباما در خصوص حق شکایت خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی داد. این قانون استثنایی به اصل قانونی حق حاکمیت در پرونده‌های مبارزه با تروریسم در خاک ایالات‌متحده است و راه برای تلاش‌ها در جهت جبران خسارت از دولت عربستان سعودی را باز می‌کند.


عربستان سعودی در حال حاضر میلیاردها دلار در بانک‌های آمریکا دارایی ذخیره کرده است و نگرانی مقامات ریاض از آن است که بلوکه شدن دارایی‌های عربستان در بانک‌های آمریکا برای پرداخت غرامت به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر به مشکل بزرگی برای سعودی‌ها تبدیل شود.


به گزارش سایت تحلیلی المصدر نیوز، عربستان سعودی و متحدان منطقه‌ای‌اش می‌توانند این اقدام کنگره آمریکا را با بیرون کشیدن منابع مالی خود از این کشور پاسخ دهند. راهکاری که هم‌اکنون پیش روی ریاض وجود دارد کاهش سرمایه‌گذاری‌های این کشور در آمریکا و خارج کردن دارایی‌های سعودی است. عبدالخالق عبدالله یک استاد علوم سیاسی در دانشگاه امارات در گفت‌وگو با این سایت خبری گفت: «این مسئله باید برای آمریکا و برای باقی جهان باید مشخص شود که زمانی که یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) به‌صورت ناعادلانه هدف قرار می‌گیرد، باقی کشورهای منطقه در حمایت از او به پا می‌خیزند.»


به گزارش خبرگزاری راشاتودی، کاس فریمن، یکی از سفرای سابق عربستان سعودی در آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که عربستان سعودی به طریقی می‌تواند این اقدام را پاسخ دهد که منافع ایالات‌متحده را با خطر روبه‌رو سازد. فریمن دراین‌باره گفته است: «این اقدامات انتقام‌جویانه می‌تواند ایجاد محدودیت در دسترسی آمریکا به پایگاه هوایی قطر باشد که عملیات‌های نظامی‌اش در افغانستان و سوریه را ازآنجا ساماندهی می‌کند.» فریمن در ادامه خاطرنشان کرده است: «محدود شدن روابط و تماس‌های رسمی بین دو کشور همکاری عربستان با آمریکا در عملیات‌های ضد تروریسم را کاهش می‌دهد.»


بر اساس آمار منتشرشده، عربستان سعودی در حال حاضر ۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از اسناد مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا را در اختیار دارد و یکی از گزینه‌های پیش روی ریاض برای پاسخگویی به قانون‌گذاران آمریکایی کاهش شدید مراودات مالی با واشنگتن خواهد بود.


عربستان سعودی تاکنون رسماً در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر مقصر شناخته‌نشده و خودش نیز هرگونه نقشی در این رابطه را تکذیب کرده است. اما بسیاری از هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر، اتباع سعودی بودند و بر سر ۲۸ صفحه‌ای که از گزارش کمیته حقیقت‌یاب حادثه ۱۱ سپتامبر به‌صورت محرمانه باقی‌مانده و گفته می‌شود در آن به نقش دولت‌های خارجی در این حادثه اشاره‌شده است نیز جنجال زیادی وجود دارد.


۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن