تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796966215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های جلوگیری از گودی کمر


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: راه های جلوگیری از گودی کمر
اگر فاصله‌ای که شما با رایانه دارید، رعایت نشود، به کمر آسیب وارد خواهد شد، سعی کنید حداقل 25 تا 75 سانتی متر بین چشم و مانیتور فاصله وجود داشته باشد اگر منطقه بالای صفحه مانیتور هم سطح چشم باشد، کافی است، می‌توانید برای رعایت این فاصله از روی هم گذاشتن چند کتاب نیز کمک بگیرید.
گودی بیش از اندازه کمر اختلالی است که در انحناهای ستون فقرات به وجود می‌آید، خیلی از مردم علت کمردردهای خود را گودی بیش از حد کمر می‌دانند، علت این گودی بیش از اندازه چه می‌تواند باشد؟

دکترمجید ظهرابی، متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در گفت‌و‌گو با «ایران» به دلایل بروز این عارضه می‌پردازد:

به گفته او، ستون فقرات به وسیله عضله‌های زیادی محافظت می‌شود که نبود تعادل در این عضلات موجب می‌شوند ناهنجاری‌هایی در منطقه ستون فقرات به وجود آید، از علل اصلی گودی بیش از اندازه در ناحیه کمر می‌توان به بیماری ارثی آکندروپلازی، التهاب دیسک، چاقی، قوزکردن، پوکی استخوان، دررفتگی تدریجی مهره‌ها یا ضعف عضلات شکمی اشاره کرد. در بیشتر مواقع بدون اینکه فرد متوجه باشد، خود عامل اصلی پیدایش این عارضه می‌شود و در ساعاتی از روز با بدنشستن‌های مداوم و طولانی سبب آسیب شدید به این ناحیه از بدن خواهد شد.

این متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات با اشاره به اینکه طرز نشستن به دردهای ناحیه منطقه گردن، شانه، کتف و کمر دامن می‌زند، می‌افزاید: چنانچه کارمند هستید یا شغلی دارید که مجبورید ساعت‌ها پشت میز بنشینید، سعی کنید صاف نشسته و از لم دادن پشت میز خودداری کنید، حتی در این خصوص می‌توانید از یک بالش کوچک کمک بگیرید، خوب است بدانید که یک صندلی کار خوب باید ارتفاعی قابل تنظیم داشته و پشتی آن نیز قابل تنظیم کردن باشد تا کمترین آسیب به منطقه پشت و کمر وارد شود؛ هنگام نشستن باید زانوها با مفصل لگن هم سطح باشند، باید به پاها نیز توجه کنید، هیچ وقت آنها را به حالت ضربدر قرار ندهید، می‌توانید به کمک یک زیرپایی از وارد آمدن فشار اضافی بر مفاصل جلوگیری کنید، حواستان باشد وقتی روی صندلی نشسته اید از جمع کردن پاها زیر بدن نیز پرهیز کنید. روی پنجه ماندن هم سبب می‌شود فشار اضافی به بدن وارد شود پس باید پاها را صاف روی زمین بگذارید، نه به حالت ضربدری و نه روی پنجه‌ها.

دکترظهرابی به افرادی که بیشتر ساعات روز با رایانه کار می‌کنند، نیز توصیه می‌کند: اگر فاصله‌ای که شما با رایانه دارید، رعایت نشود، به کمر آسیب وارد خواهد شد، سعی کنید حداقل 25 تا 75 سانتی متر بین چشم و مانیتور فاصله وجود داشته باشد اگر منطقه بالای صفحه مانیتور هم سطح چشم باشد، کافی است، می‌توانید برای رعایت این فاصله از روی هم گذاشتن چند کتاب نیز کمک بگیرید.

به گفته این جراح، افرادی که مجبورند به مدت طولانی سر پا بایستند نیز می‌توانند با درست قرار ندادن پاها به منطقه کمر خود آسیب وارد کنند، بهتر است یک پا روی زمین و پای دیگر روی یک پله یا چهارپایه قرار بگیرد، هدف این است که یک پا بالاتر از دیگری قرار داشته باشد، با این کار از وارد شدن آسیب‌های احتمالی جلوگیری خواهید کرد. این جراح حتی فرم خوابیدن نادرست را نیز عاملی می‌داند که می‌تواند آسیب زا باشد، به پیشنهاد او، بهترین فرم برای حالت خوابیده این است که صورت و شکم رو به بالا باشد، بهتر است در این حالت بالشی زیر زانوها بگذارید، چنانچه عادت دارید روی شکم بخوابید سعی کنید یک بالش زیر شکم خود قرار دهید.

مورد دیگری به غیر از خوابیدن و نشستن نیز می‌تواند در بروز عارضه گودی بیش از حد کمر مؤثر باشد و آن هم پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند توسط خانم‌ها است، پس خانم‌های محترم توجه داشته باشند که از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند تا حد امکان خودداری کنند. دکترظهیری در خاتمه توصیه می‌کند: عضلات شکم، باسن و کمر را از طریق ورزش‌های مربوط به آنها می‌توانید تقویت کنید تا هر چه بیشتر از عارضه گودی کمتر دور شوید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن