تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796825403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آینده سیاسی احمدی‌نژاد؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


نامه رئیس دولت سابق : این دوره کاندیدا نمی‌شوم
آینده سیاسی احمدی‌نژاد؟
پس از توصیه صورت گرفته به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه حضور او در انتخابات ریاست جمهوری 96 به صلاح نیست، در نگاه نخست این تصور به اذهان متبادر شد که احمدی‌نژاد به مهره‌ای سوخته تبدیل شده است و از همین روی دیری نمی‌پاید که یاد و خاطره اش نیز از اذهان پاک شود اما برپایه تجارب به دست آمده از رفتار‌ها‌ی رئیس دولت‌های نهم و دهم مبنی بر اینکه او تحت هر شرایطی خواهان جولان در منظومه سیاسی کشور است، می‌توان دریافت که احمدی‌نژاد به سادگی با قدرت و سیاست وداع نمی‌کند.
روز نو : پس از توصیه صورت گرفته به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه حضور او در انتخابات ریاست جمهوری 96 به صلاح نیست، در نگاه نخست این تصور به اذهان متبادر شد که احمدی‌نژاد به مهره‌ای سوخته تبدیل شده است و از همین روی دیری نمی‌پاید که یاد و خاطره اش نیز از اذهان پاک شود اما برپایه تجارب به دست آمده از رفتار‌ها‌ی رئیس دولت‌های نهم و دهم مبنی بر اینکه او تحت هر شرایطی خواهان جولان در منظومه سیاسی کشور است، می‌توان دریافت که احمدی‌نژاد به سادگی با قدرت و سیاست وداع نمی‌کند.

به گزارش روز نو؛ این مهم در نامه او خطاب به رهبر معظم انقلاب نیز دیده می‌شود، زمانی که عنوان کرده است: «حضرتعالی توصیه فرمودید که
در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم» از همین روی مشخص نیست محمود احمدی‌نژاد تا اردیبهشت ماه 96، فارغ از انتخابات ریاست جمهوری، چه خوابی دیده است؟
و در راستای این رویایش چه سناریویی برای آنها به رشته تحریر درآورده است.
**گزینه‌ها‌ی روی میز
نوروز 96 بود که رئیس دولت‌های نهم و دهم در حالی که کارنامه عملکرد اقتصادی دولتمردانش در دستانش بود، تور انتخاباتی خود را آغاز کرد و مصمم و مستمر به سفرهای استانی رفت و در آنجا دولت یازدهم را در معرض آماج حملات خود قرار داد. تمامی تحلیلگران اعم از اصولگرا و اصلاح طلب، به اتفاق بر این باور بودند که احمدی‌نژاد اسب خود را برای رقابت با حسن روحانی زین کرده است. از همین روی به دلیل پایگاه رایش در میان اقشار ضعیف جامعه، او را رقیبی نسبتا جدی برای رئیس دولت تدبیر و امید می‌پنداشتند. حال از آنجایی که احمدی‌نژاد برای حضور مجدد در قدرت، کوپن بازگشت به پاستور را از دست داده است این وسط گزینه‌هایی روی میز او وجود دارد که احتمال انتخاب هر یک از آنها وجود دارد و این سوال در افکار عمومی شکل می‌گیرد که پلن B رئیس دولت‌ها‌ی نهم و دهم چیست؟
^ کناره‌گیری از عرصه قدرت: هر چند احتمال نوشتن این سناریو توسط فردی چون احمدی‌نژاد ضعیف به نظر می‌آید، اما در دنیای رئیس دولت‌های نهم و دهم هیچ چیز غیرممکن نیست از همین روی شاید احمدی‌نژاد از این پس درصدد باشد تا به کل، عطای سیاست را به لقایش بسپارد و در همین راستا صبح‌ها به تدریس در دانشگاه بدون مجوز «ایرانیان» بپردازد، در نیمروز به خیابان نارمک برود و در میدان 72 از رهگذران بخواهد تا با او عکس سلفی بگیرند، عصرهایش را در دفتر ولنجک همراه با دوستانش به کشف راه‌های نفوذ بپردازد و در نهایت شامگاهش را پس از خریدن گوجه فرنگی از میوه‌فروشی که گوجه‌فرنگی‌هایش از سایر نقاط شهر ارزان‌تر است، به منزل برود.
^ تقلب از روی دست‌ها‌شمی: این احتمال وجود دارد که رئیس دولت‌ها‌ی نهم و دهم همانند آنچه آیت الله‌ها‌شمی در انتخابات ریاست جمهوری 92 کرد، مقلدانه انجام دهد. یعنی احمدی‌نژاد همانند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که گزینه اصلح را حسن روحانی معرفی کرد و به حمایت از او برخاست، فردی را از برگزیند و به طرفدارانش بگوید که به او رای دهند.
^ اسباب کشی از پاستور به بهشت: از آنجا که اصولگرایان هوشمندانه و با آینده نگری می‌دانند که بازی انتخابات ریاست جمهوری 96 را پیش از شروع رقابت‌ها باخته‌اند، برای صندلی‌های شورای شهر تهران نقشه کشیده‌اند. احمدی‌نژاد نیز به جرگه آنها پیوسته است و احتمال می‌رود که بخواهد برای ورود به بهشت گعده‌ای تشکیل دهد و بدین سان پلی بسازد برای حضور در شهرداری تهران!
**احمدی‌نژاد تغییر تاکتیک می‌دهد
هر یک از گزینه‌های روی میز احمدی‌نژاد از درجه احتمال متفاوتی برخوردار هستند. بسیاری بر این باورند که احتمال کناره‌گیری احمدی‌نژاد صفر است و از دیگر سو او به دلیل عدم برخورداری از کاریزمای شخصی چون آیت‌الله‌ها‌شمی برای خود جانشینی تعیین نمی‌کند. همچون علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و نماینده مجلس ششم.
تاجرنیا درباره نقشه B رئیس دولت‌ها‌ی نهم و دهم پس از، از دست دادن پاستور به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: احمدی نژاد نمی‌تواند از عرصه قدرت و سیاست کناره‌گیری کند، چرا که خصلت ماجراجویی دارد و بر مبنای همین خصیصه اش از قدرت کنار نمی رود. اما طبیعتا تاکتیکش را عوض خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به فضای سیاسی کشور ماجراجویی‌ها‌ و رفتارهای احمدی نژاد ره به جایی نخواهد برد در همین راستا، مجموعه احمدی نژادی‌ها‌ باید یک دوره گذاری را طی کنند و مدتی سعی نمایند تا «ایست در حاشیه» داشته باشند تا در موعد مناسب خود مجددا فعالیت کنند.
**تاثیرگذاری غیر واقعی
این عضو حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد همچون آیت الله‌ها‌شمی در انتخابات 92 فردی را به عنوان نماینده خود در اردیبهشت 96 معرفی می کند ، اظهار داشت: احمدی‌نژاد به هیچ وجه با آیت الله‌ها‌شمی قابل مقایسه نیست. جدای از اینکه خود آقای‌ها‌شمی استوانه‌ای در مجموعه نظام است، در انتخابات 92 یک جریان فکری - سیاسی در کشور را رهبری و هدایت کرد و به همین خاطر تاثیرگذاری مبرهنی داشت. احمدی‌نژاد اگرچه به دلیل رفتارهای پوپولیستی در بخش عمده‌ای از توده‌ها طرفدارانی دارد، اما آنها بیش از آنکه حامی یک نوع گفتمان سیاسی خاص باشند طرفدار شعارها و رفتارهای پوپولیستی غیرسازمانی و تشکیلاتی هستند. از همین روی احمدی‌نژاد نخواهد توانست تاثیرگذاری آقای‌ها‌شمی را در انتخابات گذشته داشته باشد و احتمال معرفی گزینه از جانب او چندان زیاد نیست.
این نماینده مجلس ششم اضافه کرد: من فکر می کنم احمدی نژاد سعی می کند بیشتر یک اثرگذاری غیرواقعی از خود نشان دهد یعنی اگر یک کاندیدای قوی در مجموعه اصولگرایی حضور یابد ، ممکن است از او حمایت کند تا بخشی از آراء را متوجه خود نماید، اما به عقیده من همان رویکردی را که درباره مجلس دهم اتخاذ کرد، دنبال می‌کند یعنی درصدد آن است که با عدم ورود به انتخابات در صورت پیروزی دکتر روحانی با ایراد سخنانی جناح اصولگرا را مقصر نشان دهد و از این رویداد برای انتخابات‌ها‌ی آتی بهره برد.
**سکوت....
تاجرنیا درباره احتمال کشیدن نقشه احمدی‌نژادی‌ها برای ساختمان بهشت، خاطرنشان کرد: در مورد شورای شهر هم من بر این باورم که اگر جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی داشته باشد عملا در انتخابات شوراها هم، کاندیدا خواهند داشت و جریان احمدی نژاد به عنوان یک جریان سومی در انتخابات شوراها موفق نخواهد شد. احمدی‌نژاد و همفکرانش در صورتی می‌توانند به شوراها فکر کنند و به آن ورودی جدی داشته باشند که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری منفعلانه عمل کنند، اما باید توجه داشت که اگر این انفعال در انتخابات ریاست جمهوری شکل بگیرد، به تبع آن خود را در انتخابات شوراها نمایان می‌سازد و در آنجاست که احمدی‌نژاد می‌تواند مقداری مانور دهد. اما اگر اصولگرایان در انتخابات، کاندیدایی داشته باشند و به صورت منسجم حضور یابند احمدی‌نژاد تا مدت‌ها سیاست سکوت را پیش خواهد گرفت تا در زمان خودش امکان حضور مجدد را پیدا کند.
**یک احتمال
با سوخته شدن کوپن انتخابات ریاست جمهوری 96 یک احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد در غیبتی صغری فرو رود و برای سایر ادوار انتخابات‌ها نقشه بکشد و به ریاست قوه مجریه در انتخابات ریاست جمهوری 1404 ، ریاست قوه مقننه در انتخابات 1403 و همینطور پوشیدن لباس قالیباف به عنوان شهردار تهران در سال آتی فکر کند.
**احمدی‌نژاد برای حضور مجدد در قدرت، کوپن بازگشت به پاستور را از دست داده است. این سوال در افکار عمومی شکل می‌گیرد که پلن B (کناره‌گیری از عرصه قدرت ، تقلب از روی دست‌ها‌شمی ، اسباب کشی از پاستور به بهشت)رئیس دولت‌ها‌ی نهم و دهم چیست؟
**علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت:
احمدی نژاد نمی‌تواند از عرصه قدرت و سیاست کناره‌گیری کند، چرا که خصلت ماجراجویی دارد و بر مبنای همین خصیصه‌اش از قدرت کنار نمی‌رود. اما طبیعتا تاکتیکش را عوض خواهد کرد.

*آفتاب يزد




تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن