تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797563052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلینتون جمهوری خواه یا ترامپ دموکرات!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


کدام کاندیدای انتخابات آمریکا برای ایران خطرناک تر است
کلینتون جمهوری خواه یا ترامپ دموکرات!
ترامپ و کلینتون رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماراتنی نفس‌گیر تلاش دارند پیروز نهایی این رقابت باشند، در نخستین مناظره خود ایران را محور اصلی سخنانشان قرار دادند. ادبیات هردو آنها نشان داد که هردو موضع تندی در قبال ایران دارند. اما سوال اینجاست که با این وجود انتخاب کدام یک از این کاندیداها به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا می‌تواند برای ایران خطرناک‌تر باشد؟
روز نو : ترامپ و کلینتون رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماراتنی نفس‌گیر تلاش دارند پیروز نهایی این رقابت باشند، در نخستین مناظره خود ایران را محور اصلی سخنانشان قرار دادند. ادبیات هردو آنها نشان داد که هردو موضع تندی در قبال ایران دارند. اما سوال اینجاست که با این وجود انتخاب کدام یک از این کاندیداها به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا می‌تواند برای ایران خطرناک‌تر باشد؟
به گزارش روز نو؛ کلینتون دیپلماتی کهنه کار است. در طول سالهایی که در کاخ سفید حضور داشته، دیدگاه و موضع‌گیری‌های خود را در قبال ایران به صراحت نشان داده‌است. او همواره مخالف سرسختی برای ایران بوده و تا توانسته در اعمال تحریم علیه ایران تلاش کرده‌است. کلینتون حتی مواضع اوباما را در حوزه سیاست خارجی این کشور نپذیرفت و این امر هم عاملی برای کنار رفتن از سمت وزیر خارجه دولت اوباما بود.
در مقابل دونالد ترامپ با اینکه از سوی حزب جمهوری‌خواه وارد رقابت‌های انتخاباتی شده اما موضع مبهمی در خصوص ایران دارد، چراکه جمهوری‌جواهان معمولا مواضع جنگ‌طلبانه و خصمانه‌ای در قبال کشورهای منطقه خاورمیانه و خصوصا ایران داشته‌اند. ترامپ تاجری است که صرفا علاقه‌ای به ایران ندارد. دونالد ترامپ با اینکه با سخنرانی تند خود علیه ایران و حتی کشورهای خاورمیانه، به دنبال نشان دادن چهره‌ای جمهوری‌خواه از خود است اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این موضع‌گیری‌ها جنبه تبلیغاتی دارد و صرفا خوراکی برای انتخابات محسوب می‌شود. حقیقت این است که ترامپ برنامه خاصی در حوزه سیاست‌خارجی این کشور ندارد. در همین راستا یک کارشناس و تحلیل‌گر مسائل آمریکا معتقدست که با اینکه هردو نامزد انتخابات آمریکا را دشمن ایران می‌داند، معتقد است که هیلاری کلینتون دشمن هوشمندتری برای ایران محسوب می‌شود.
فواد ایزدی تحلیلگر مسائل آمریکا با توجه به مناظره اخیر نامزدهای انتخاباتی آمریکا اظهار کرد: هردو کاندیدای فعلی آمریکا برای ایران خطرناکند. چراکه هر دو دشمن ایران محسوب می‌شوند. در مناظره اخیر هم هر دو ادبیات تندی به کار
بردند.
در این مناظره کلینتون از این موضوع که به تک تک تحریم‌های اعمال شده علیه ایران رای مثبت داده است، ابراز خوشنودی کرد و در مقابل ترامپ هم نقدهایی به برجام داشت. اما انتقادات ترامپ بیش از اینکه محتوایی و به خود برجام باشد، نقد اوباما و سیاست‌های اوباما در قبال برجام و ایران بود. ایزدی در ادامه تصریح کرد که کلینتون دشمن هوشمندتری است و در درون حزب جمهوری‌خواه هم توانسته افرادی را با خود همراه کند. لذا کلینتون به دلیل همین هوشمندی می‌تواند خطرناکتر هم باشد.
ترامپ متفاوت از جمهوری‌‌خواهان
ایزدی درپاسخ به اینکه آیا ترامپ می‌تواند اولین
جمهوری خواهی باشد که مواضع بهتری نسبت به ایران دارد، گفت: با اینکه ترامپ جمهوری‌خواه بوده و از سوی جمهوری‌خواهان به عنوان نامزد نهایی در انتخابات شرکت کرده‌است، اما مواضع متفاوتی نسبت به جمهوری خواهان دارد.
همین امر هم موجب شد تا بسیاری از جمهوری خواهان سنتی از حمایت ترامپ دست کشیده و به سوی کلینتون بروند. حتی می‌توان گفت که ترامپ متفاوت از جمهوری‌خواهان است.
کلینتون به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه ایران
این کارشناس مسائل آمریکا درباره سیاست‌های هیلاری کلینتون در قبال ایران گفت: کلینتون از ابتدا نسبت به سیاست‌های اوباما نقدهایی داشت. با اینکه در دوران جرج بوش تحریم‌های سخت‌گیرانه و زیادی علیه ایران اعمال شده‌بود،اما کلینتون معتقدبود که اوباما هم بایستی روند سخت‌گیرانه‌ای نسبت به ایران در پیش گیرد و به اعمال تحریم‌های بیشتر بپردازد. بیشتر نقدهای هیلاری کلینتون به دولت اوباما درباره سیاست خارجه این کشور بود که اظهار می‌کرد، دولت اوباما بایستی سخت‌گیرانه تر با ایران برخورد کند.
کلینتون حامی عربستان، ترامپ علیه عربستان
وی درباره سیاستهای دو نامزد انتخابات آمریکا در قبال کشورهای منطقه گفت: دیدگاه ترامپ نسبت به ایران و عربستان منفی است. او نظر خوبی نسبت به عربستان ندارد. برخلاف کلینتون که از عربستان حمایت می‌کند. خانواده کلینتون صاحب بنیاد کلینتون هستند که این بنیاد از عربستان پول گرفته‌است، به دلیل همین کمکهای مالی عربستان کلینتون رابطه نزدیکی با عربستان دارد. ایزدی افزود: همچنین کلینتون به دلیل ارتباط با لابی‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا، رابطه نزدیکی با این رژیم دارد.
ترامپ در قبال رژیم صهیونیستی اشتباه کرد
ایزدی درخصوص رابطه ترامپ و رژیم صهیونیستی گفت: ترامپ در این خصوص ابتدای کار مرتکب اشتباهی شد که به زیانش تمام شد. دونالد ترامپ در اولین موضع‌گیریهای خود اعلام کرد که نسبت به مسئله فلسطین بی‌طرف است و این سخنان واکنش لابی‌های صهیونیستی را علیه وی برانگیخت. درصورتی که در آمریکا کسی نمی‌تواند مواضع بی‌طرفانه‌ای در قبال فلسطین و رژیم صهیونیستی داشته باشد. وی تاکید کرد: ترامپ نیز به دنبال اصلاح این موضع‌گیری رفته‌است. وی در پایان تاکید کرد: در سال انتخابات در آمریکا بحثی مطرح می‌شود که چه کسی بیشتر طرفدار اسرائیل است که در نتیجه نهایی انتخابات تاثیرگذار است.

*روزنمه ابتكار





تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن