تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796836962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخریب بناهای تاریخی ازسوی مافیای ساخت و ساز


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رییس کمیته میراث فرهنگی، گردشگری و بافتهای تاریخی شورای شهر تهران گفت: حفظ و احیاء هویت ملی و قومی در شهر موجب ایجاد وحدت و انسجام ملی می‌شود.

به گزارش مهر، احمد حکیمی پور در دیدار با شبکه سازمانهای غیردولتی میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اهمیت حضور مردم برای حفظ میراث تاریخی ملی گفت: باید با حساسیت افکار عمومی نسبت به میراث تاریخی و فرهنگی به حفظ هویت شهر کمک کنیم که همین اقدام موجب حفظ حس تعلق و یکپارچکی شهروندی در جهت توسعه مردم محور شهر خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد با کاهش فضای خالی در تهران و دستور صریح مقام معظم رهبری برای ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز در فضای سبز و حفظ محیط زیست، مافیای ساخت و ساز و تجاری سازی به سمت تخریب بناهای تاریخی فرسوده آمده‌ است و این اتفاق تلخی است که اخیرا با آن مواجه شده‌ایم.

وی تصریح کرد: نهادهای مدنی می‌توانند با کمک به تقویت رویکرد نظارت اجتماعی، مانع از جولان سوداگران تجاری سازی برای تخریب بناهای تاریخی و میراثی شوند و این رسالت مهمی است که باید بدان اهمیت داد.

حکیمی پور تصریح کرد: باید با شناسایی دقیق ظرفیت های تاریخی و میراثی تهران به ایجاد پتانسیل های گردشگری و جذب توریسم با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد شهری بپردازیم که در این راستا احیاء مکان های تاریخی و میراثی به عنوان فضایی که دارای حیات اجتماعی باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در سال ٨٤ بنابر مصوبه شورای شهر، تفاهم نامه‌ای جهت حفاظت و احیای میراث تاریخی و توسعه گردشگری منعقد شده بود که متأسفانه اقدام مناسبی برای اجرای آن صورت نگرفت و در شورای شهر چهارم با ایجاد کمیته میراث فرهنگی و بافتهای تاریخی شورای شهر تلاش شد تا آن مصوبه اجرا گردد.

وی افزود: در راستای توجه و تسهیل برای حفاظت میراث تاریخی تهران این هفته نیز طرح جامعی به صحن شورا ارایه کرده‌ایم که انتظار می رود با اکثریت آراء مصوب شود و بتوانیم با کمک دوستان در نهادهای مدنی گام های مهمی را در راستای تحول در این حوزه برداریم.

حکیمی پور تصریح کرد: تهران موزه‌ای به وسعت یک شهر است که از ظرفیت مناسبی برای جذب توریسم برخوردار می‌باشد ولی مهم آن است که بسترهای لازم برای توسعه گردشگری شهری فراهم شود که متاسفانه تاکنون هدر رفت هزینه در این زمینه داشته‌ایم .

وی افزود: یکی از مشکلات موجود وجود موازی کاری در مدیریت شهری در عرصه گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی است که در همین زمینه لایحه سازمان گردشگری از سوی شهرداری تهران ارایه شده است که با تصویب و ایجاد این سازمان می‌توان به حذف این موازی کاری ها در جهت تسهیل امور پرداخت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت ایجاد دغدغه در مردم برای حفاظت از میراث تهران گفت: معتقدم که نهادهای مدنی در کنار شورایاری ها می توانند با آگاهی دادن به مردم نسبت به ظرفیت‌های موجود، به ترغیب حفاظت از میراث شهر بپردازند.

بر اساس گزارش شورای شهر تهران، در همین نشست پیشنهاد شد تا کارگروه مشترک مجلس، شورا و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای تقویت نهضت حفاظت از میراث ملی و تاریخی، تشکیل شود.



۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن