تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796972219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیارستمی از زاویه دید 90 هنرمند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری صبا: نشست خبری نمایشگاه فیلم، عکس و نقاشی «30 نما؛ کیارستمی» صبح چهارشنبه هفتم مهرماه در سالن شماره دو پردیس چارسو برگزار شد.

 
نشست خبری نمایشگاه فیلم، عکس و نقاشی «30 نما؛ کیارستمی» صبح چهارشنبه هفتم مهرماه با حضور احسان نصری کیوریتور این نمایشگاه، نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه، اشکان خطیبی مدیر هنری پردیس چارسو، کوروش شاکری مدیر انتشارات مکث نظر و جمعی از هنرجویان فیلم سازی موسسه کارنامه به همراه اصحاب رسانه در سالن شماره دو پردیس چارسو برگزار شد. در این نشست هر یک از عوامل اجرایی و برگزار کنندگان درباره چرایی برپایی این نمایشگاه سخن گفتند و در پایان مراسم نیز از پوستر این نمایشگاه رونمایی شد.

احسان نصری: آثار ارائه شده در این نمایشگاه الزاما پرتره نیستند

در ابتدای این نشست احسان نصری کیوریتور این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه بر مبنای صحبتی بود که پس از فوت آقای کیارستمی با اشکان خطیبی مطرح کردم. ایده ابتدایی ما برگزاری یک نمایشگاه نقاشی بود و حالا مدیاهای دیگری نیز در این نمایشگاه ما را همراهی می‌کنند با صحبتی که با خانم نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه شد. ۳۰ نفر از فیلمسازان موسسه کارنامه فیلم‌های یک دقیقه‌ای از برداشت خود درباره سینمای کیارستمی ساختند و آثار آن‌ها در پردیس چارسو اکران خواهد شد. ۳۰ نقاش هم روی بوم ۳۰×۳۰ سانتی‌متر آثاری با مضمون این کارگردان سینمای ایران خلق کرده‌اند و ۳۰ عکس هم در این نمایشگاه و مرتبط با موضوع آن به‌نمایش گذاشته می‌شود.

 او افزود: در این نمایشگاه سه نسل ازنقاشان حضور  دارد. آثار  آن ها صرفاً پرتره نیستند و برخی بر مبنای فضای رئالیستی آثار کیارستمی کار شده‌اند که همگی بستگی به روایت نقاشان دارد. در بخش عکس نیز دنیا مشرفی بسیار به ما کمک کرد. آثار هنرمندانی چون رضا کیانیان، محمود کلاری، کاوه گلستان، هنگامه گلستان، مریم زندی و... به نمایش درمی‌آیند. آثاری به روی دیوار خواهد رفت که بر اساس نگاهشان به سینمای کیارستمی است و برخی نیز پرتره‌هایی است که از کیارستمی گرفته شده است.

نگار اسکندرفر: نخستین دوره جایزه کیارستمی سال 96 اهدا می شود

نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه گفت: عباس کیارستمی در 11 سال گذشته تنها جایی که کارگاه‌هایش را برگزار می‌کرد در این موسسه بود. در طی این سال‌ها نیز 560 هنرجو در این کارگاه‌ها شرکت کردند و برخی نیز سال‌های متمادی است که حضور فعالی در این موسسه دارند.

 او افزود: دانشجویان کیارستمی همانند باقی آثارش هستند، فیلم‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها و آثار به‌جامانده از او یک سمت و دانشجویانش سمت دیگر هستند چرا که آن‌ها پای صحبت‌های کیارستمی ساعت‌ها نشسته‌اند و از او آموخته‌اند. با سفر طولانی کیارستمی دانشجویان او تنها مرجعشان این بود که از سوی موسسه مراسم یادبودی برای او برگزار شود اما من فکر کردم تمام شهر پر از مراسم یادبود برای اوست و چون از نظر من کیارستمی همچنان در بین ما حضور دارد مراسم یادبود را صلاح ندانستم و ترجیح دادم به جای آن آنچه از او آموختند را در آثارشان نشان دهند و یادش را زنده نگاه دارند.در گام اول از آن‌ها خواستم فیلمی با سوژه «زندگی و دیگر هیچ» بسازند. آن پروژه همچنان فعال است و ادامه خواهد داشت. وقتی متوجه این نمایشگاه شدم احساس کردم این اتفاق می‌تواند کمی از اندوه بچه‌ها که دچار آن شدند کم کند و به کار کردن برسند.

اسکندرفر با بیان این مطلب که فیلمسازان جوان بسیاری در جای جای جهان هستند که  متاثر از تفکر و دنیای فیلم سازی هستند گفت: از بین 50 داوطلبی که از میان شاگردان کیارستمی داشتیم 48 فیلم به دستمان رسید ولی چون ظرفیت انتخاب ما محدود بود مجبور به انتخاب شدیم و از این میان 30 اثر را برگزیدیم. در این جمع 30 نفره برخی فیلمساز هستند، برخی مستندسازند، برخی در این موسسه دوره گذرانده‌اند و برخی نیز مثل من سینماگر نیستند اما جهان کیارستمی را خیلی خوب می‌شناسند.

این فیلمسازان باید طی مدت زمان 60 ثانیه، احساسشان را درباره کیارستمی بیان می‌کردند که این کار بسیار سختی است و بچه‌های کارنامه با عشق این کار را انجام دادند و با این کار در واقع کمک کردیم که شاگردان کیارستمی یک ماه به جای غصه خوردن فیلم بسازند.

 او در ادامه با اشاره به ارتباطی که با سایر موسساتی که کیارستمی با همکاری آن ها در جای جای جهان کارگاه آموزشی برپا کرده است گفت: پس از سفر طولانی کیارستمی تلاش کردیم که ارتباط مان را با موسساتی که در سایر کشور جهان او برای برپایی کارگاه با آن ها همکاری کرده بود حفظ کنیم  و با مدرسه سینمایی تولوز در فرانسه و مدرسه فیلم لندن مکاتباتی داشتیم و امیدواریم در تیرماه سال آینده بتوانیم جایزه کیارستمی را داشته باشیم.

برنامه دیگری که در همین زمینه داریم  از دوم تیرماه تا 14 تیرماه به مدت 12 روز یعنی از روز تولد کیارستمی تا روز سفر طولانی او قصد داریم برنامه‎هایی برای فیلمسازان فیلم کوتاه داشته باشیم و از آنجایی که در 12 کشور  کارگاه آموزشی برپا کرده داست هر روز را به یک کشور اختصاص  دهیم.

اسکندرفر در بخش دیگری از سخنانش به تأسیس بنیاد کیارستمی اشاره کرد و گفت: خانواده عباس کیارستمی در نظر دارد بنیاد او را راه‌اندازی کند. هر فعالیتی که شخص من درباره کیارستمی و سینمای او انجام می‌دهم، در نهایت به بنیاد تقدیم می‌شود، البته در صورتی که بنیاد در چارچوب اساسنامه باشد، اما اکنون به‌خاطر گرفتاری‌های خانواده او، تنها هدفم از این فعالیت این است که جوان‌ها حضور داشته باشند و این رشته ارتباط آموزشی از هم گسسته نشود. در حقیقت، این پروژه یک حرکت است. تنها هدف من این بود که بچه‌ها کار کنند چون کیارستمی دلش می‌خواست این اتفاق همیشه جریان داشته باشد.

کوروش شاکری مدیر نظر مکث نظر نیز درباره این نمایشگاه و رونمایی از کتاب کیارستمی گفت: این کتاب در چهار بخش منتشر شده است. بخش اول کتاب اختصاص به مقالاتی دارد که درباره کیارستمی از اصحاب صاحب قلم منتشر شده، بخش دوم به نقاشی‌ها اختصاص دارد و بخش سوم به عکس‌ها در نهایت در بخش چهارم کتاب نیز در تلاش هستیم تا با کمک اهالی رسانه زحمت این هنرمندان را به دید همگان برسانیم.

اشکان خطیبی کیارستمی یک مولف است

اشکان خطیبی مدیر هنری پردیس سینمایی چارسو که میزبان آثار این هنرمندان است نیز طی سخنانی گفت: کیارستمی بسیار مرد شریف و بزرگی است و تأثیر بسیاری داشته و همه ما او را به عنوان یک مؤلف سینماگر می‌شناسیم و فکر می‌کنم چرایی چنین نمایشگاهی در یک پردیس سینمایی نیز مشخص است.

او ادامه داد: چند ماه پیش به پیشنهاد عرفان برادرم تصمیم گرفتیم در بخش‌های دیگر هم ورود داشته باشیم ولی جنس نگاهمان متفاوت بود تصمیم گرفتیم به مردم عام نزدیک شویم و آثاری از هنرمندان با قیمت معمول در میان مردم عادی به نمایش گذاشتیم که با استقبال خوبی صورت گرفت. پس از آن ایده‌های دیگری شکل گرفت و یکی از آن‌ها نیز این نمایشگاه بود. اصلاً قرار نیست شخص کیارستمی پرتره‌هایش به نمایش گذاشته شود بلکه تأثیری که او بر نگاه و ایدئولوژی و جنس کاری یک هنرمند گذاشته است برای ما مهم بود، چرا که او بیشترین زمانش را صرف تدریس، کمک و مشاوره می‌کرد و مجموعه‌ای که قرار است به نمایش گذاشته شود در واقع تأثیر او  هنرمندان مختلف است و بیشتر باید در این نمایشگاه منتظر تأثیر نگاه هنرمندان باشیم.

خطیبی در پایان سخنانش گفت:افتتاحیه نمایشگاه برای اولین بار در این طبقه پردیس از ساعت 16 روز یکشنبه 11 مهرماه برگزار خواهد شد. این فیلم‌ها در دو سانس 18 و 21:30 دقیقه در همان روز به نمایش درخواهد آمد و طبق صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که با آقای علم الهدی در گروه هنر و تجربه داشتیم طبق صلاحدید  مدیر موسسه ارنامه و فیلم سازان این اتفاق در سایر سینماها نیز به زودی رخ خواهد داد و فیلم‌ها به نمایش درمی‌آیند. ضمن اینکه این فیلم‌ها یک بار هم در گالری ثالث به همراه رونمایی از کتاب به نمایش درمی‌آیند.

نمایشگاه فیلم، عکس و نقاشی «30 نما؛ کیارستمی» از 11 تا 18 مهرماه در سینمای پردیس چهارسو برپاست و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 16 روز 11 مهرماه برگزار خواهد شد.






۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن