تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797171707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شامپو در قطع ریزش مو موثر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شامپو در قطع ریزش مو موثر است؟
در نهایت باید متذکر شد افرادی که برای درمان ریزش موهایشان به سراغ شامپوهای گران‌قیمت می‌روند و به‌طور خودسرانه از آن‌ها برای درمان ریزش موهایشان استفاده می‌کنند این عمل اشتباه و بهتر است ابتدا دلیل ریزش مو توسط متخصص، مشخص و سپس درمان شروع شود.
ریزش مو مشکل شایعی است که گروه سنی خاصی ندارد و افراد برای حل این مسئله دست‌به‌دامن هر راهی می‌شوند. امروزه بازار پر از تبلیغات شامپوهای متنوع است که بیشتر آن‌ها ادعا دارند شامپوی آن‌ها باعث قطع ریزش و تقویت مو می‌شود.

واقعیت این است که شامپوی ضد ریزش، شامپو ویتامینه و... وجود ندارد. بسیاری از ویتامین‌هایی که نام آن‌ها روی شامپوها نوشته می‌شود، اصولا به داخل مو نفوذ نمی‌کند؛ چون تار مو از نظر بیولوژیکی مرده است و این شامپوها ملکول‌های بزرگی دارند که جذب پوست سر نمی‌شوند؛ لذا یک شامپو نمی‌تواند به‌تنهایی موها را ضخیم یا تعداد آن‌ها را بیشتر کند. این تبلیغات جذاب فقط فریبنده‌اند و هیچ‌گونه مبنای علمی ندارند و استفاده از این ویتامین‌ها هیچ تاثیری روی موهای شما نخواهد داشت. هدف استفاده از شامپو، تمیزکردن سر است و فقط آلودگی‌ها را از سر و مو پاک می‌کند: درست مانند استفاده از یک شوینده صابونی برای پوست؛ البته با این تفاوت که مانند لایه‌ای روی ساقه مو را می‌پوشاند و باعث ترمیم آسیب‌های ظاهری آن می‌شود.

تغذیه و استراحت کمک‌کننده رشد موها
آنچه به رشد موها کمک می‌کند، تغذیه خوب، استراحت و زندگی بدون استرس است. به‌طور کل دو نوع ریزش موی شایع وجود دارد: یکی از آن‌ها ریزش موی ارثی هورمونی است که به‌هیچ‌عنوان از طریق شامپو کنترل‌شدنی نیست و در نوع دیگر که اصطلاحا تلوژن افلوویوم نام دارد، ریزش مو به‌دلیل استرس‌های مختلف مثل شوک عصبی، تصادف، عمل جراحی، زایمان، رژیم غذایی، بیماری‌های مختلف مثل کم‌خونی و تیروئید و مصرف برخی داروها ایجاد می‌شود. درمان این قبیل ریزش مو برطرف‌کردن زمینه مربوط و حمایت مو جهت برگرداندن سیکل طبیعی مو از طریق داروهای تقویتی است که در این نوع ریزش مو شامپوهای درمانی تجویزشده توسط پزشک می‌تواند به‌طور جزئی کمک‌کننده باشد.

شامپوها را در مجموع می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
1- شامپوهایی با خاصیت پاک‌کنندگی؛
2- شامپوهای درمانی.

در نوع اول، وظیفه شامپو پاک‌کردن چربی و سلول‌های مرده لایه کراتینی پوست و آلودگی‌های موضعی است. غده‌های پوست بدن انسان نوعی ماده چرب به نام سبیوم را در خود ذخیره می‌کنند. این مواد چرب از پوست آزاد می‌شوند و روی ساقه موها را می‌پوشانند و ماهیت چسبناک آن‌ها باعث جذب هرگونه آلودگی و میکروب موجود در هوای اطراف سر می‌شود. شامپوها این میکروب‌ها و آلودگی‌ها را از موها پاک می‌کنند.


برای انتخاب شامپوی مناسب شناخت نوع مو مهم است
برای انتخاب شامپوی مناسب شناخت نوع مو مهم است. باتوجه به انواع موها، شامپوهای مناسب موهای نرمال، چرب، خشک و شکننده و رنگ‌شده و غیره انتخاب می‌شود؛ به‌طور مثال، برای موهای نازک می‌توان از شامپوهای حجم‌دهنده و برای موهای خشک از شامپوهایی حاوی روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل و آووکادو و روغن آرگان و دارای خاصیت مرطوب‌کننده و برای بچه‌ها از شامپوبچه استفاده کرد که دارای مواد شوینده آمفوتریک است و چشم‌ها را تحریک یا اذیت نمی‌کند. برای موهای رنگ‌شده از شوینده‌های کاتیونی اسیدی استفاده می‌شود که قلیایی‌بودن موهای رنگ‌شده را خنثی می‌کنند. یک‌سری شامپوها خاصیت حالت‌دهندگی هم دارند که ترکیب آن‌ها پروتئین‌های هیدرولیزشده هستند. این پروتئین‌ها باعث درخشش بیشتر موها و به‌حداقل‌رساندن الکتریسیته می‌شوند. دربرابر شامپوهای غیردرمانی به‌طورمعمول مقاومتی ایجاد نمی‌شود؛ لذا نیاز به تغییر شامپو نخواهد بود. شامپوهای درمانی مثل شامپو برای شوره سر با ترکیبات کتوکونازول، پریتون زینک یا سولفاید سلینیوم، کلیمبازول و تار و غیره خاصیت ضدالتهاب نیز دارند و شامپوهای ضدشپش مثل پرمترین کاربرد درمانی دارند که ممکن است با گذشت زمان به پاتوژن مربوط مقاومت ایجاد و شامپو با تجویز پزشک عوض شود. تعداد دفعات شستشوی مو در طول هفته بسته به نوع و نیاز موهای هر فرد متفاوت است؛ اما توصیه کلی این است که یک روز درمیان موها شسته شوند. برای شستشو و تاثیر بهتر، شامپو باید حداقل دو دقیقه روی سر بماند.

در نهایت باید متذکر شد افرادی که برای درمان ریزش موهایشان به سراغ شامپوهای گران‌قیمت می‌روند و به‌طور خودسرانه از آن‌ها برای درمان ریزش موهایشان استفاده می‌کنند این عمل اشتباه و بهتر است ابتدا دلیل ریزش مو توسط متخصص، مشخص و سپس درمان شروع شود.

منبع: روزنامه نسل فردا









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن