تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797816336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرفسور سمیعی : جاده سازی باید در ایران مورد توجه قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پرفسور سمیعی : جاده سازی باید در ایران مورد توجه قرار گیرد
پرفسور سمیعی نابغه گیلانی مغز و اعصاب جهان بر لزوم توجه به ایجاد جاده های استاندارد در کشور تاکید کرد.
به گزارش نامه نیوز این دانشمند برجسته بین المللی عصر سه شنبه در نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تعداد بالای خودروهای موجود در کشور اظهار کرد: ایران پتانسیل احداث 20 هزار کیلومتر جاده را دارد .

وی با اشاره به اینکه اگر زیرساختهای حمل و نقل کافی در کشور موجود نباشد علاوه بر افزایش سوانح رانندگی ، قیمت کالا بالا می رود خاطرنشان کرد: ساخت جاده های استاندارد و خطوط ریلی علاوه بر افزایش ایمنی برای چند میلیون ایرانی اشتغالزایی ایجاد می کند.

این نخبه جراحی مغز و اعصاب با اشاره به وجود تکنولوژی نوین جاده سازی در جهان تاکید کرد : باید از شمال به جنوب و شرق به غرب جاده سازی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از حضور پرفسور سمیعی در منطقه بعنوان یک افتخار بزرگ گفت : منطقه آزاد انزلی با 10 سال پیشینه ، نسل دوم مناطق آزاد در کشور است.

رضا مسرور اظهار کرد : از زمان به دست گیری مسئولیت منطقه تلاش کردیم زیرساختهایی را که دچار نقص بود تکمیل کنیم .

وی خاطرنشان کرد : برخی پروژه ها را شبانه روزی در حال اجرا داریم .
وی با اشاره به اهمیت ساخت مجتمع بندری کاسپین افزود: پنج پست اسکله در حال ساخت است که یک پست با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی سازمان و چهار پست با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال انجام است.
مسرور ، افزایش مبادلات تجاری با روسیه را از اهداف سازمان عنوان و تصریح کرد : روسیه 800 میلیارد دلار تبادل با جهان دارد که کمتر از یک میلیارد دلار از این مقدار با ایران است و هدف گذاری رساندن میزان مبادلات فی مابین به 30 میلیارد دلار است.

وی با بیان این که مناطق آزاد مستقل و خودگردان است گفت : برای فعال کردن کریدور شمال جنوب باید قطعات کامل کننده مجموعه نظیر بندر، بورس کالا و دیگر بخشها را به هم متصل کنیم .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : از آنجا که اراضی قابل فروش نداریم باید از فکر مان برای کسب درآمد استفاده کنیم .

وی تصریح کرد : طرح کسب و کار business plan خوبی طراحی شده که موجب تحول در درآمدها شد و درآمدها نسبت به سال 92 ، 300 درصد افزایش یافت .

وی افزود: بندر کاسپین بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور و از بنادر نسل چهارم با امکان پهلوگیری کشتی های بالای 12 هزار تن ظرفیت است و اگر راه اندازی شود تنها بندر ایرانی است که امکان پهلوگیری کشتی با این ظرفیت را دارد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال خط آهن به بندر بعنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری گفت :راه آهن تا پایان امسال به رشت می رسد و بعد به آستارا ، بندر انزلی و بندر کاسپین اتصال می یابد.

وی با اشاره به حمل و نقل یک میلیارد تن کالا از مسیرکانال سوئز خاطرنشان کرد : اگر دو درصد از این مقدار از طریق کریدور شمال جنوب حمل شود در بخش درآمد ارزی می توانیم نقش مهمی را با انتقال کالا ایفا کنیم .

به گفته وی این مسیر نسبت به مسیرهای قبلی شرق دور به اروپا پنج هزار کیلومتر نزدیک تر است و امیدواریم با اتصال بندر به شبکه ریلی امکان فعال شدن کریدور شمال جنوب فراهم شود.
در این دیدار یک جلد شاهنامه فردوسی و یک تابلوی مزین به تصویر پرفسور سمیعی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایشان اهداء شد.

همچنین از سردیس این دانشمند بین المللی نیز در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

منطقه آزاد انزلی در کرانه خزر بزرگترین دریاچه جهان عصر سه شنبه با حضور پرفسور مجید سمیعی نابغه گیلانی مغز و اعصاب جهان به سردیس این دانشمند بین المللی مزین شد.

پرفسور سمیعی در آیین رونمایی از این سردیس با قدردانی از رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و هنرمند سازنده آن ابراز امیدواری کرد این مجسمه نمادی برای تلاش و موجب انگیزه بخشی به دانش آموزان و دانشجویان باشد .

رییس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب اظهار کرد: امید من این است که این تندیس میمنتی برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این منطقه شود .

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.


منبع: ایرنا


۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن