تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797645872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تصویب قوانین غیرکارشناسانه بر شدت فساد افزوده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جهانبخش محبی نیا در برنامه "رویداد" رادیو گفت و گو تاکید کرد: ضرورت پرداختن به مسئله فساد اقتصادی، مبارزه جدی، کارا و موثر و مشروط بودن نتایج مبارزه با فساد، سه مولفه ای است که می توانیم با مدیریت بهینه در فضا سازی مناسب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مدیریت بهتر کشور بر آنها تاکید داشته باشیم.
 

وی با اشاره به نحوه تصویب قوانین و نظارت تصریح کرد: از مسایلی که می توانیم در مبارزه با فساد در بعد ساختاری و بنیادی بر آن تاکید کنیم، نحوه تصویب قوانین و نظارت بر آن است. بعد از انقلاب، به صورت هیجانی و بدون کار کارشناسی، قانونی را تصویب کرده ایم اما از شدت و پایه فساد نه تنها کاسته نشده بلکه در بعضی از مواقع فساد با نهایت تاسف عمق هم پیدا کرده است.
 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به مسئله نظارت پرداخت و گفت: نظارت زمانی موثر و در خدمت توسعه و پیشرفت و عدالت و عمران و آبادانی کشور است که اجازه فساد را ندهد. وقتی فسادی انجام گرفت ، بخشی از آنها پنهان می ماند و برخی را کشف می کنیم و با آنها برخورد نمی کنیم، به غیر از اینکه چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه پر بهای ایران را کدر و سیاه نمایی کند، نتیجه دیگری ندارد.
 

وی خاطر نشان کرد: باید به معنای واقعی پاسداران کار درست جامعه باشیم و حتما باید نظارت به گونه ای باشد که در ابتدای به وجود آمدن حلقه های فساد سریعا برخورد لازم را انجام دهیم.
 

جهانبخش محبی نیا با اظهار تاسف از رتبه ایران در رتبه بندی فساد، بیان داشت: متاسفانه در رتبه بندی فساد در سطح بین المللی، کشور ایران که این همه شهید و جانباز دارد و تلاش و مجاهدت در عقبه خود دارد، رتبه هایی را به ما اختصاص داده اند که حقیقتا موجب سرافکندگی است.
 

وی در خصوص وظیفه مجلس به نظارت بر اجرای قوانین گفت: مجلس در این اواخر اصلاحات خوبی را در آیین نامه داخلی خود به وجود آورده است و در ماده 49 آیین نامه داخلی، برای کمیسیون ها وظایف موثقی را در نظر گرفته است مثلا هر شش ماه و یا یکسال یکبار باید از اداره کشور گزارشات تخصصی تهیه کنند و در صحن قرائت شود.
 

وی با تاکید بر این نکته که در حوزه قانون مبارزه با فساد چیزی کم نداریم و در حوزه کارگزار اجرای قانون کم داریم تصریح کرد: این به ضعف کمیسیون ها، هیئت رئیسه و صحن مجلس بر می گردد که از این قوانین حداکثر استفاده را نمی برند.
 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: بارها شده است که شکایتی از مجلس و نمایندگان به قوه قضائیه رسیده که آنچنان برخوردهای صریحی را شاهد نبوده ایم.
 

وی به ابزارهای نظارتی مجلس اشاره کرد و عنوان داشت:  ابزارهای نظارتی مجلس غیر از آیین نامه، سوال، تذکر، تحقیق و تفحص است و اگر از لحاظ فساد سیاسی در امان باشند و به معنای واقعی کلمه برای ارتقای شاخص های اقتصادی، سیاسی فرهنگی جامعه به کار گرفته شوند، ایمان دارم در بهسازی و بهداشت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور می تواند خیلی مفید و موثر باشد. بعضی مواقع این ابزارها در گرو بعضی از درخواست متوقف می شود، در نهایت هرچه هست همه ما ساختارها و نهادهای یک زمان هستیم و متعهد هستیم کشور را به بهترین نحو اداره کنیم و لازمه آن همکاری و هماهنگ بین قوه ای است و نباید اجازه دهیم مسئله فساد بر وجوه اداری و تقنینی ما سایه افکند.

۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن