تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796420138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه نکاتی که درباره انواع ریمل باید بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مجله سیب سبز - دکتر مسعود داودى*:
 
کدام ریمل؟
 

ریمل‌ها به خاطر داشتن مواد شیمیایى و نگهدارنده باعث حساسیت‌هایى همچون سوزش چشم، آبریزش و خارش مى‌شوند. در سال‌های گذشته  از سوى وزارت بهداشت نظارت‌هایى در زمینه لوازم آرایشى و بهداشتى خصوصا ریمل‌هاى ایرانى شروع شده است و تولید کنندگان لوازم آرایشى موظف هستند تا در این تولیدات مواردى را رعایت کنند.
 
حتى در مورد ریمل‌هاى خارجى هم شرکت‌هاى وارد کننده به شرطى مى‌توانند جنس وارد كنند که مجوزهاى لازم را داشته باشند و براى کسب اینگونه مجوزها این شرکت‌ها باید دقیقا جزئیات اقلام وارد شده را از شرکت‌هاى سازنده براى وزارت بهداشت بگیرند یا این مواد آرایشى در آزمایشگاه‌هاى وزارت بهداشت تجزیه و آنالیز شوند و در صورتى که مواد مضرى در تولید آنها به کار نرفته باشد توزیع مى‌شوند. بنابراین هنگام خرید حتما به برچسب وزارت بهداشت توجه کنید و فقط از جاهای معتبر و مطمئن و برندهای صاحبنام خرید خود را انجام دهید.

 
 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟

 

ریمل‌های دوسر چیست؟
 
ریمل‌هایی که دارای دو سر هستند برای اینکه چشمان شما حالتی زیباتر به خود بگیرد استفاده می‌شوند. یک سر این ریمل‌ها مایع سفید رنگ دارد که هم محافظت‌کننده مژه‌ها از خشک شدن و شکننده شدن است و هم تقویت کننده و سر دیگر حاوی مایع ریمل است.
 
چطور ریمل بزنید؟

 
در ابتدا نگاه خود را به سمت پایین بیندازید، در این حالت مژه‌های‌تان را از ریشه تا انتها با ریمل به دقت برس بکشید تا اندازه مژه‌های‌تان کشیده شود و اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان پرتر به نظر برسند این کار را دو یا سه بار انجام دهید، نه بیشتر زیرا در صورت استفاده زیاد مژه‌های‌تان به داخل یکدیگر می‌روند و شکل زیبایی نخواهند داد.  اگر ریمل شما نو و میزان ماده روی میله آن زیاد است،  اضافه آن را بادستمال پاک کنید.
  به یاد داشته باشید که برس کشیدن به مژه‌های‌تان باید به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در دیگران اثر کند و آنها جذب شما شوند. اجازه دهید تا ریمل تان از حالت خیسی خارج شده وخشک شود و بعد اگر کارهای دیگری را که مد نظر دارید بر چشمان‌تان انجام دهید.


چشم‌ها را کارتونی کنید
 
برای اینکه چشمانی مانند یک غزال داشته باشید و مژه‌های‌تان شبیه شخصیت‌های کارتونی پر شود، می‌توانید قسمت بیرونی چشم تان را با ریمل بیشتری برس بکشید. همچنین اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان خیلی بلند شود و در ضمن حالت طبیعی خود را نیز حفظ کند، می‌توانید قبل از استفاده از ریمل، از فر مژه استفاده کنید و بعد ریمل خود را بکشید. همچنین ازاینکه برس ریمل را چند بار پشت سر هم بکشید خودداری کنید.


با مژه‌های کوتاه چه باید کرد
 
باید ریملی انتخاب کنید که رنگ تیره ای داشته باشد و بلند کننده مژه باشد. یک بار ریمل بزنید، صبر کنید تا ریمل خشک شود سپس یک لایه دیگر روی آن بزنید.اگر هم مژ‌ه‌های‌تان کوتاه است و نازک به دنبال ریمل بلند کننده و حجم دهنده باشید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه‌ها و مژه‌های انتهای چشم را دوباره ریمل بزنید.


کجا سراغ حجم‌دهنده‌ها بروید؟
 
آنهایی که مژه‌های بلند دارند نیازی به استفاده از ریمل‌های بلند کننده ندارند برعکس باید ریملی انتخاب کنند که حجم دهنده باشد. این دسته از خانم‌ها هم باید صبر کنند لایه اولی ریمل خشک شده و سپس مژه‌ها را از ریشه ریمل بزنند تا پرتر به نظر برسد.


چه کسانی نباید سراغ حجم‌دهنده‌ها بروند؟
 
مژ‌ه‌های سیخکی هیچ حالتی ندارند ؛ بلکه به‌صورت یک خط مستقیم رشد می‌کنند. در این حالت باید هم از فرمژه استفاده کنید و هم از ریمل حالت دهنده و بلند استفاده كنيد؛ این دسته از خانم ها نباید ریمل حجم دهنده استفاده کنند چون مژه های شان سنگین و بسیار مصنوعی به نظر می رسد.
 
چطور به مژه‌ها ریمل بزنید
 
1. ابتدا نگاه خود را به سمت پایین بیندازید، در این حالت مژه‌های‌تان را از ریشه تا انتها با ریمل به دقت برس بکشید تا اندازه مژه‌های‌تان کشیده شود و اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان پرتر به نظر برسند این کار را دو یا سه بار انجام دهید، نه بیشتر زیرا در صورت استفاده زیاد مژه‌های‌تان به داخل یکدیگر می‌روند و شکل زیبایی را به شما نمی دهند.
 

همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟
 

 

2. به یاد داشته باشید که برس کشیدن به مژه‌های‌تان باید به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در دیگران اثر کند و آنها جذب شما شوند. عجله نکنید و  اجازه دهید تا ریمل تان از حالت خیسی خارج شده وخشک شود و بعد اگر کارهای دیگری را که مد نظر دارید بر چشمان‌تان انجام دهید. با این شیوه می‌توانید نتیجه بهتری به دست بیاورید.
 

 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟

 

3. اگر می‌خواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشیند، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچ وقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث می‌شود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود. هر‌قدر ریمل شما مرغوب باشد ممکن است با این کار زودتر از معمول خشک شود و مجبور شوید درباره ریمل بخرید.
 
 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟


 

4. اگر ریمل شما نو و میزان ماده روی میله آن زیاد است اضافه آن را بادستمال پاک کنید. درست است که کمی از ریمل هدر می‌رود اما از مالیده شدن اضافه ریمل روی مژه‌های خود جلوگیری کرده‌اید.حتما شما هم دوست ندارید که با مالیده شدن مقدار زیادی ریمل روی مژه‌های خود چهره مصنوعی و نامرتب داشته باشید.
 
 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟




 
ریمل ضدآب، چروک چشم می‌آورد!

توصیه می‌کنیم برای استفاده روزانه از ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید، چراکه برای پاک کردن یک ریمل ضد آب باید حسابی تلاش کنید و از مواد پاک‌کننده استفاده کنید و همین مالیدن مواد پاک کننده و کشیدن دستمال و پنبه اطراف چشم ؛ پوست لطیف این قسمت را می‌آزارد و نتیجه چیزی نخواهد  بود به جز از بین رفتن تدریجی انعطاف‌پذیری پوست و ایجاد چروک‌های زودرس.

همچنین این تقلا‌ها برای پاک‌کردن می‌تواند به مژه‌ها هم آسیب بزند و گاهی موجب کنده‌شدن آنها شود. هرچند شاید به دلیل پایداری بیشتر اکثر خانم‌ها این ریمل‌های ضدآب را ترجیح دهند اما توصیه می‌کنیم برای استفاده روزانه وسواس بیشتری به خرج دهید.

 
 
دکتر «مسعود داودى» متخصص پوست و مو

ریمل‌ روغنی بزنیم یا آبکی؟

ریمل‌ها از نظر شکل ساختارى به دو نوع پودرى ومایع در بازار ایران عرضه مى‌شوند. پایه اصلى ریمل‌هاى مایع به صورت آب و روغن است، ریمل هایى که پایه اصلى آنها روغن است واصطلاحا به نام ضدآب یا واترپروف شناخته می‌شوند در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند ولى متأسفانه خشک شدن آنها روى مژه‌ها به مدت طولانى صورت مى‌گیرد، ولى ریمل‌هایى که پایه اصلى آنها آب است دقیقا برخلاف ریمل‌هاى مزبور هستند و راحت‌تر پاک می‌شوند.در واقع براى پاک کردن انواع ریمل‌هاى پودرى و مایع مى‌توان از آب استفاده کرد اما براى پاک کردن ریمل‌هاى روغنى (واترپروف) باید از محلول آب و صابون استفاده کرد. ريمل خوب وسيله اي است كه استفاده از آن راحت باشد و نسبت به عرق، شست‌وشو و ريزش اشك مقاوم باشد.

کدام ریمل بهداشتی‌تر است؟

ریمل‌هاى مایع به خصوص آنهایى که پایه اصلى آنها آبکى است محیط مناسبى براى رشد و نمو میکروب‌ها هستند و با تکثیر این میکروب‌ها و حضور مداوم آنها در نزدیک چشم مى‌توانند عفونت‌هاى چشمى، التهاب، قرمزى، ترشحات غلیظ، خارش و حتى پوسته ریزى لبه پلک را ایجاد كنند. همچنین در موارد شدیدتر این ریمل‌ها به قرنیه چشم آسیب مى‌رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایى را به وجود مى‌آورند و این علائم با ادامه مصرف افزایش مى‌یابد، بنابراین به دلیل حساس بودن ناحیه اطراف چشم، بهتر است از این ریمل‌ها کمتر استفاده شود.

ریمل حساسیت هم می‌دهد؟

وجود مواد رنگى، عطرى و نگهدارنده موجود در داخل ریمل‌ها نیز مى‌تواند حساسیت‌هاى پوستى را افزایش دهد، وجود این مواد به دلیل جلوگیرى از خراب شدن ترکیبات موجود است و حتى بعضى از اوقات براى مقابله با میکروب‌ها از آنتى بیوتیک‌هاى پیشگیرى کننده استفاده مى‌کنند تا حتى‌المقدور احتمال عفونت‌ها هنگام مصرف کاهش یابد. افرادى که با استفاده مکرر از ریمل‌ها دچار التهاب و حساسیت مى‌شوند، ریزش مژه‌ها در آنها به مراتب بیشتر از سایرین خواهد بود.

کدام ریمل سبب ریزش مژه‌ها می‌شود؟

ریمل‌هایى که پایه اصلى آنها از روغن تشکیل شده است به دلیل این که به سختى پاک مى‌شوند، موجب افزایش ریزش مژه‌ها و چسبندگى آنها مى‌شوند. استفاده از ریمل‌ها یا هرگونه لوازم آرایشى ممنوعیت خاصى ندارد، حتى افرادى که به دلیل بیمارى‌هاى مختلف مژه‌های‌شان کم پشت شده یا اثر تصادف مژه‌هاى خود را از دست داده اند، مى‌توانند با استفاده از ریمل ظاهر چهره خود را تا حدى به صورت طبیعى برگردانند، ولى باید از مصرف زیاد و دائمى ریمل که شانس ابتلا به عفونت و حساسیت را افزایش مى‌دهد خوددارى کنند.

این نکته را جدی بگیرید

حتماً باید بعد از استفاده از ریمل‌ها آنها را پاک کنید و حتى الامکان سعى کنيد با ریمل نخوابید، زیرا تمام فولیکول‌هاى مژه که روى پلک قرار دارند مسدود شده و احتمال ریزش آنها هنگام شست‌وشو بیشتر مى‌شود.
برای پاک‌کردن آرایش چشم، از مواد پاک‌کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. برای پاک کردن آرایش چشمان‌تان، از حرکات ملایم‌تردست‌تان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب‌دیدن و چروک خوردن آن زیاد است.
 
فرمژه حتما قبل از ریمل باشد

اگر می‌خواهید از دستگاه فرکننده مژه استفاده کنید حتما قبل از زدن ریمل باشد، چرا که اگر بخواهید بعد از ریمل زدن از فرمژه‌ استفاده کنید احتمال دارد مژه از ریشه کنده شود یا موهای ظریف آن آسیب ببینند و در نهایت مژه‌ها حالتی نه چندان زیبا و تقریبا مصنوعی به خود بگیرند 
 
 
تفاوت بین برس‌های ریمل در حالت دادن مژه‌ها
 
 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟

 
 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟

 

برس‌ با توجه به جنس و شکلی که دارد می‌تواند به گونه‌ای‌ متفاوت به مژه حالت دهد ؛ در اینجا می‌توانید سه  شکل متفاوت از برس به همراه حالتی که به مژه‌‌ها می‌دهند را ببینید.
 

همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟
 

 

 
همه نکاتی که درباره انواع ریمل و حجم دهنده ها باید بدانیدریمل‌ها، مژه‌ها را به باد می‌دهند؟

 
مصرف لوازم آرایشى خصوصا ریمل غیراستاندارد و تقلبى احتمال بروز عفونت‌هاى خطرناک چشمى و حساسیت‌هاى پوستى را دو برابر افزایش مى‌دهد؛ همچنین خرید این گونه لوازم آرایشى از دستفروش‌ها هم توصیه نمى‌شود.


 
اول ریمل یا خط چشم؟

برای آرایش اگر قبل از سایه و خط چشم ریمل بزنید احتمالا آرایش تمیزی نخواهید داشت چراکه تیرگی ریمل ممکن است روی پلک پخش شود.اگر ریمل را در آخرین مرحله آرایش بگذارید نه‌تنها بهتر می‌توانید میزان ریمل و رنگ مژه‌ها را بهتر تنظیم کنید بلکه برای خط چشم و سایه هم کمتر مشکل خواهید داشت.

پاک کردن ریمل از روی پوست

بسیار مهم است که مواد ریمل پوست پلک یا جاهای دیگر صورت را تیره نکند.اگر بعد از آرایش دیدید که نقطه‌ای از پوست تیره شده‌است ؛وقتی هنوز خیس است اقدام به پاک کردن آن نکنید بلکه صبر کنید تا خشک شود و بعد خیلی آرام با یک گوش‌پاک کن تیرگی را پاک کنید و  در نهایت اگر لازم بود با انگشت آرایش را یک دست کنید.

ریمل مژه‌های پایین

برای پلک پایین برس ریمل را به حالت عمود به چشم‌ها نگه دارید و با حرکات جلو و عقب به مژه‌ها حالت دهید. در نهایت می‌توانید با یک برس ریمل تمیز به مژه‌ها حالت بهتری دهید.اگر می‌خواهید زیر چشم اصلا کثیف نشود می‌توانید از یک قاشق یکبار مصرف استفاده کنید، به این طریق که قسمت محدب قاشق را زیرچشم بگذارید و بعد ریمل بزنید تا مبادا برس با پوست تماس پیدا کند.

شانه کردن مژه‌ها

وقتی به طور سهوی بیش از اندازه ریمل روی مژه‌ها زده‌باشید یا مژه‌ها به خاطر ریمل به هم چسبیده باشند می‌توانید با این برس حالت یکنواخت‌تری به آرایش مژه‌هایتان بدهید.همچنین می‌توانید از این برس برای شانه کردن و مرتب کردن ابروهایتان نیز استفاده کنید.

 
نکته هایی که شاید به کارتان آید
 
حساسیت پوستی با ریمل
وجود مواد رنگى، عطرى و نگهدارنده موجود در داخل ریمل‌ها نیز مى‌تواند حساسیت‌هاى پوستى را افزایش دهد.
 
مواد پاک‌کننده چشم

برای پاک‌کردن آرایش چشم، از مواد پاک‌کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید.
 

* متخصص پوست و مو





۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن