تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796678130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین اخبار از بازار کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: «خاطرات فتاح محمدی از اسارتگاه‌های عراق» عنوان کتابی است که به اهتمام میترا رفیعی مکتوب شده است و توسط انتشارات سوره مهر به بازار آمد. این اثر در چهار بخش تدوین شده: مقدمه، لحظاتی با راوی، خاطرات،‌اسناد و تصاویر. این کتاب خاطرات خواندنی و جذاب نوجوان 15ساله‌ای است از استان کهگیلویه و بویراحمد که در 10 کیلومتری بصره به اسارت نیروهای بعثی درآمد؛ اسارتی که هشت سال از زندگی او را در اردوگاه‌های عنبر و موصل به خود اختصاص داد.
 
اسارت فتاح محمدی پر از ناگفته هاست. «هیچ وقت هیچ جا» رمانی است به قلم صادق عادلیان که نشر روزگار منتشر کرد. این رمان داستان خانواده‌ای است تهیدست در مناطق سرد و برفگیر غرب کشور که توسط راوی دانای کل روایت می‌شود. زمان در این روایت خطی نیست و چون آونگی حوادث پس و پیش می‌رود. زبان داستان با تعبیرها و تصویرهای بکر گاه به شعر پهلو می‌زند. در بخشی از رمان می‌خوانیم: تولد من سردرگم در تاریخی که یک ماه تفاوتش است. شب به نیمه رسیده بود یا نه؟ درست مثل مینا که سر ساعت صفر قی ‌کرد و چراغ زندگی خودش و بابا را خاموش کرد. کسی نمی‌داند آن لحظه را به حساب آذر بگذارد یا دی ماه برفی اما هر چه بود شب یلدا بود و...
 

«روزگار آفلو» رمانی کوتاه نوشته علی یزدانی است که توسط نشر افراز منتشر شد. روزگار آفلو داستان مردی است از ایل که به کوه می‌زند و هدف تیر قرار می‌گیرد و یک پایش فلج می‌شود اما همچنان برای قبیله خود نجات‌بخش است و... علی یزدانی در این رمان زبان شسته و پاکیزه‌ای دارد. نثر او تراش خورده است و فنون داستان‌نویسی از فضاسازی تا دیالوگ نویسی را به‌خوبی بلد است اما اصطلاحات بومی و قصه‌ای که به عصر رضاشاهی مربوط است، به نظر می‌آید مطلوب نسل امروز نباشد که درگیر زندگی شهری و کلانشهرهاست. «شارلوت» نام رمانی است نوشته داوید فوئنکینوس که با ترجمه سعیده بوغیری توسط نشر البرز منتشر شد.
 
سال 2014 که این رمان منتشر شد تحسین فراوانی برانگیخت. سیزدهمین اثر نویسنده در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. رمان از داستان زندگی شارلوت سالومون نقاش آلمانی الهام می‌گیرد. این زن در 26 سالگی در حالی که آخرین ماه‌های دوران بارداری را طی می‌کرد در اردوگاه‌های نازی‌ها به قتل رسید. او در نوجوانی عشق را تجربه کرد که پایه آثار هنری او در سال‌های بعد شد و سپس به تهیه یک اثر نگارگری اتوبیوگرافیک روی آورد. مدرنیته در این اثر اعجاب‌آور و تحسین‌برانگیز است.این رمان جوایز متعددی را از آن خود کرد.
 
«شور عشق» یا دفترچه خاطرات رمانی از نیکلاس اسپارکس نویسنده امریکایی است که با ترجمه مهدی سجودی توسط انتشارات مهراندیش منتشر شد. داستان این رمان درباره مردی است به اسم نوآ کالهون 31 ساله که با پایان یافتن جنگ جهانی دوم به زادگاهش در سواحل کارولینای شمالی برگشته است و هنوز در رؤیای دختری به سر می‌برد که از حدود 14 سال پیش او را گم کرده است. الی نلسون دختر سرشناس و متشخص 29 ساله نیز در آستانه ازدواج با وکیل ثروتمند و اشراف‌زاده‌ای است اما نمی‌تواند از فکر جوان شایسته‌ای که سال‌ها پیش قلبش را ربوده بیرون بیاید و چنین است که داستانی پرشکوه از عشقی جاودانه بال و پر می‌گیرد. «ساوانابای» نمایشنامه‌ای نوشته مارگریت دوراس نویسنده فرانسوی است که قاسم روبین (مترجم اغلب آثار دوراس در ایران) آن را به فارسی برگردانده و نشر اختران ناشر آن است. دوراس از بنیانگذاران رمان نو این نمایشنامه را با دو شخصیت نوشته است. یک زن در سنین بین 20 تا 30 ساله که علاقه عجیبی به مادلن دارد. (مادلن رنو همسر ژان لویی بارو هردو از کارگردانان و بازیگران صاحبنام در تئاتر فرانسه) مادلن هم می‌گذارد که این مهر و علاقه شکل بگیرد مثل یک بچه. مادلن (شخصیت دیگر نمایش) زنی است در جامه سیاه...
 

«وقایع غریب غیب شدن سعید ابونحس خوشبدبین» رمانی نوشته امیل حبیبی نویسنده فلسطینی است که با ترجمه احسان موسوی خلخالی توسط نشر نون راهی کتابفروشی‌ها شد. رمان مذکور 20 سال از زندگی فلسطینیانی را در قالب طنز روایت می‌کند که پس از مهاجرت‌های دسته جمعی هموطنان خود در پی جنگ‌های 1948 و 1967 مجبور شدند به تابعیت رژیم اشغالگر درآیند. نویسنده برای روایت بخشی از تاریخ معاصر از ژانر داستان استفاده کرده است. روشن است که هدف نویسنده نشان دادن جزئیاتی از سختی‌ها،‌ مبارزات و محرومیت‌های اعراب اسرائیل در قالب رمان است.
 

«خالی بزرگ» رمانی از جمیله دارالشفایی است که توسط انتشارات نگاه در سال 91 به بازار آمد و اکنون چاپ دوم آن منتشر شد. مهم‌ترین ویژگی این رمان به لحاظ انتخاب سوژه است که امروزی است.
 

داستان زندگی جوانانی است که دور و اطراف ما حضور دارند و با علایق و سلایق آنها آشناییم، اگر حتی یکی از آنها را در خانه خود یا خویشاوندان نداشته باشیم. دارالشفایی داستان را اینگونه آغاز می‌کند: «باورش نمی‌شود این طور خروپف کند مسعود آن هم در تختخواب یک آدم غریبه، آن هم در آپارتمان کسی ...»
 

«پی نوشت خاموشی» جدیدترین رمان محمد رحیم اخوت نویسنده اصفهانی است که توسط انتشارات آگاه به بازار آمد. اخوت اگرچه چاپ و انتشار آثارش را دیر شروع کرد اما حالا هراز‌چندی با چنته پر به میدان می‌آید و البته نو به نو. در پی نوشت خاموشی هم یک ابتکار تازه به خرج داد و تمام 10 شخصیت اصلی رمان را با نام و مشخصات معرفی کرد. در میان این شخصیت‌ها از مهرداد نیکبخت استاد بازنشسته دانشگاه تا آرزو کاظمی نوازنده پیانو و سایه محرر نویسنده تازه‌کار حضور دارند. اینکه این شخصیت‌ها چقدر ما‌به ازای بیرونی دارند هنوز مشخص نیست.
 

«زندگی جعلی من» رمانی از پیتر کری است که شهرزاد لولاچی آن را به فارسی برگردانده و نشر افق آن را چاپ و منتشر کرده است. پیتر کری نویسنده استرالیایی یکی از 3 نویسنده‌ای است که موفق شد دوبار جایزه ادبی و معتبر بوکر را دریافت کند. این نویسنده رمان «زندگی جعلی من» را براساس زندگی جنجالی ارنست مالی،‌ شاعری دروغین در میانه قرن بیستم در استرالیا نوشته است. در این رمان کریستوفر چاب، شاعری جوان اما سنتی از ملبورن به خیابان‌های کثیف و مرطوب کوالالامپور فرار می‌کند اما مانند فرانکشتاین توسط موجودی آفریده ذهن خودش تعقیب می‌شود.
 

«سرنوشت زنان و دختران» اثری از آلیس مونرو نویسنده کانادایی و برنده نوبل ادبیات است که با ترجمه مریم عروجی توسط انتشارات بوتیمار منتشر شد. این کتاب مجموعه هشت داستان کوتاه به هم پیوسته است که مجموعه آن یک رمان را تشکیل می‌دهند.  وی مضامین داستان هایش را از زندگی روزمره مردم می‌گیرد و نگاه ویژه‌ای به مسائل و جزئیات زندگی زنان دارد. هر چند به دغدغه‌های دختران و زنان جوان توجه بیشتری نشان می‌دهد. کتاب مذکور در سال 1971 نوشته شده که توصیفی زیبا از تجربیات دختری نوجوان به اسم دل جردن است. «مرده‌ها در راه‌اند» رمانی به قلم ناتاشا امیری است که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
 
ناتاشا امیری با مجموعه داستان «هولا، هولا» در سال 1380 خود را به علاقه‌مندان ادبیات داستانی معرفی کرد. سال 83 با چاپ رمان «با من به جهنم بیا» که در فاصله کوتاهی به چاپ دوم رسید، نام خودش را در محافل ادبی تثبیت کرد. «عشق روی چاکرای دوم» و «راویان» از دیگر آثار منتشر شده امیری است. «مرده‌ها در راه‌اند» جدیدترین رمان این نویسنده در 10 فصل نوشته شده و حوادث آن از سال 1332 آغاز می‌شود و در سال 1390 خاتمه می‌یابد. رویدادها در شهر ساحلی فرضی توکا در شمال کشور اتفاق می‌افتد.




۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن