تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793546061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده واکنش رهبر انقلاب به موضوع احمدی نژاد/ نام «خلیج فارس» هواپیمایی عمان را به هم ریخت!/ سربازان التماس می‌کنند که به سوریه اعزام شوند/ پاسخ رئیس قوه قضائیه به هاشمی/ برنامه نود هم ردیف با شیطان!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. خیزاحمدی‌نژادی ها به سمت شورای شهر با منع رهبرانقلاب، احمدي نژاد و تيمش قصد دارند در انتخابات شوراي شهر تهران حضوري جدي داشته باشند تا بتوانند با فتح اين شورا، احمدي نژاد را دوباره بر كرسي شهرداري تهران بنشانند. کانال تلگرامی ایران تایمز این خبر را منتشر کرد. 

فیلم «رستاخیز» اکران می شود علی جنتی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری گرامی داشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که فیلم «رستاخیز» در افتتاح سینما آبادان به نمایش در آمده، آیا این کار مغایر با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، گفت: پس از جلوگیری از نمایش فیلم در سال گذشته، عوامل فیلم «رستاخیز» از ما شکایت و اعلام خسارت کرده اند. وی با بیان اینکه از یک سال گذشته اعلام کردیم که با توجه به نظر برخی مراجع و علمای عظام روی چهره برخی شخصیت های فیلم، افکت نوری انجام شود، افزود: اما عوامل فیلم نپذیرفته و اعلام کرده اند که خسارت سنگینی به آنها وارد شده است. جنتی افزود: بنابراین اکنون گفته ایم تا ادامه روند رسیدگی به شکایت، حوزه هنری می تواند فیلم «رستاخیز» را اکران کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حکم دیوان عدالت اداری را خوانده ایم، بطور قطع به آن اعتراض خواهیم کرد و این سئوال مطرح است که آیا نمایش این فیلم در حالیکه چهره حضرت ابوالفضل(ع) در هاله ای از نور پوشیده شده باعث می شد خسارتی که دیوان عدالت اداری تعیین کرده به وجود بیاید یا نه، زیرا سازندگان فیلم «رستاخیز» معتقدند که فیلم باید بدون هاله نور اکران شود. «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، به عنوان اثری تاریخی و پرهزینه، به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش پرداخته و از زمان مرگ معاویه تا روز عاشورا و کشته شدن سیدالشهدا(ع) را روایت می کند. ایرنا این خبر را منتشر کرد. 

روحانی پاسخ «نامه محرمانه» جامعه مدرسین را داد اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌‌ای هرگونه حمایت از قوه مجریه را منوط به رفتار و عملکرد دولتمردان در چارچوب ارزشهای اسلامی دانستند.تسنیم در این مورد نوشت : هدف اصلی سفر اخیر نهاوندیان رئیس دفتر و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به قم، دیدار با اعضای جامعه مدرسین و تقدیم نامه حجت الاسلام روحانی در جواب نامه اعضای این جامعه بود. گفته می‌شود با توجه به محرمانه بودن نامه جامعه مدرسین و پاسخ حجت الاسلام روحانی متن این نامه منتشر نخواهد شد. 

احمدی‌نژاد تواضع و خضوع نکند هوادارنش را از دست می‌دهد غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: اگر خدایی نکرده احمدی‌نژاد در مقابل نهی حکومتی تواضع و خضوعی از خود نشان ندهد یقینا هواداران خودش را از دست خواهد داد. تدبیر مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ایجاد دو قطبی کاملا حکیمانه و سرنوشت ساز است . انتظار داریم آقای احمدی نژاد کاملا متعهدانه درباره این توصیه عمل کند، البته این سخن رهبر معظم انقلاب فراتر از توصیه است بلکه می توان گفت نوعی نهی جدی حکومتی است. تصور من این است که آقای احمدی نژاد به این نهی حکومتی تن خواهد داد و خضوع خواهد کرد و ملت ما در مقابل کسانی که در برابر امر و نهی های مقام معظم رهبری خضوع می کنند قدردان است، از این جهت پیش بینی من این است که آقای احمدی نژاد در مقابل این نهی خضوع خواهد کرد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد. 

دلیل باز نشدن برخی صفحات اینستاگرام معصومه بخشی پور: طی چندروز اخیر دسترسی کاربران به برخی صفحات اینستاگرام با محدودیت همراه بود که پیگیریها حاکی از آن است که دلیل این مشکل تست یک اسکریپت جدید( برنامه) روی این شبکه است. تست یک برنامه جدید در چند روز اخیر کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران در دسترسی به برخی صفحات و عکسهای این شبکه که تا پیش از این قابل دسترس بود، با مشکل مواجه شدند. این اختلال باعث شده که کاربران برخی شرکتهای سرویس دهنده اینترنتی به یک سری از صفحات و عکس ها دسترسی داشتند، در حالیکه همان صفحات برای کاربران سرویس دهنده دیگر باز نمی شد. این در حالی است که هم اکنون سیستم فیلترینگ هوشمند روی شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال اجراست و پیش از این تنها دسترسی به صفحاتی از این شبکه مسدود بود که محتوای غیرمجاز داشت. پیگیری خبرنگار مهر حاکی از آن است که اواخر هفته گذشته یک اسکریپت جدید روی سیستم فیلترینگ هوشمند تست شد که ضریب خطای آن بالا بود و این سیستم در پردازش و تشخیص تصویر با مشکلاتی مواجه شد. براین اساس این سیستم که روی گیت وی شرکتهای اینترنتی مختلفی تست شد، برخی اختلالات را در دسترسی کاربران به تصاویر بارگذاری شده در این شبکه اجتماعی به وجود آورد. به گفته یک مقام آگاه، این برنامه جدید هنوز به صورت کامل آزمایش نشده و مشکلات آن در حال بازنگری است. مهر این خبر را منتشر کرد. 

مومیایی 300 ساله چشم‌هایش را باز کرد مومیایی قدیسه مکزیکی که به یکی از دیدنی‌های گردشگری در این کشور تبدیل شده، در مقابل چشمان حیرت‌زده توریست‌ها واکنشی عجیب از خود نشان داد. به گفته گردشگران، این قدیسه پس از 300 سال چشم‌هایش را باز کرده و به آنها نگاه کرده است. گفته شده این دختر قدیسه 300 سال پیش با ضربات چاقوی پدرش به قتل رسیده و از آن زمان مکزیکی‌ها او را مومیایی کرده و درون محفظه شیشه‌ای نگهداری می‌کنند. این جسد 300 ساله در کلیسای جامع «گوادالاخارا» قرار داشته و روزانه صدها گردشگر از آن دیدن می‌کنند. با انتشار فیلم عجیب چشم گشودن این قدیسه در فضای مجازی، بسیاری از کاربران که با دیدن فیلم وحشت کرده‌اند و در عین حال آن را نیروی ماوراءالطبیعه دانسته‌اند. ویدئوی عجیب مربوط به این قدیسه در فضای مجازی صدها هزار بار از سوی کاربران دیده شده است. روزنامه ایران، این خبر را منتشر کرد. 

تیتر سایت حامی "احمدی‌نژاد" پس از سخنان رهبر انقلاب سایت حامی احمدی‌نژاد پس از سخنان رهبر انقلاب در مورد منع حضور رییس دولت دهم در انتخابات ریاست جمهوری، تیتری به نقل از رهبری با این مضمون نوشت: بعضی گفتند آقا دستور دادند، نه گفتیم صلاح نمی‌دانیم.
بسته
 


نام «خلیج فارس» هواپیمایی عمان را به هم ریخت! شرکت هواپیمایی عمان به دلیل استفاده از نام خلیج فارس در مانیتورهای هواپیماهای خود، عذرخواهی و اعلام کرد نام خلیج فارس را از نقشه‌های مانیتورهای هواپیماهای خود حذف می‌کند. 

ابرو گوندش از ضراب طلاق می گیرد روزنامه "بیرگون" ترکیه با انتشار خبری از ارائه درخواست طلاق "ابرو گوندش" خواننده ترکیه ای از "رضا ضراب" همسرش که تاجر ایرانی تبار بازداشتی در امریکا است خبر داده است. رضا ضراب که متهم به پولشویی است و از سوی مخالفان دولت اردوغان به همکاری با وزرای دولت او در جریان پرونده فساد مالی متهم شده بود با درخواست طلاق از سوی همسرش ابرو خواننده معروف ترک مواجه شده است. این روزنامه ترک در ادامه اشاره می کند که "شیدا ییلدیریم" وکیل این زوج این خبر را روز گذشته تایید کرده است. بیرگون اشاره کرده که گفته می شد ابرو از مدت ها پیش خواستار جدایی از رضا ضراب به خصوص پس از افشای پرونده فساد مالی فوریه سال 2010 میلادی شده بود اما این موضوع را به تعویق انداخته بود.  

واکنش ضرغامی به توصیه انتخاباتی مشاور روحانی عزت الله ضرغامی در واکنش به توصیه انتخاباتی حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مشاور! زوم کن رو آهو!! همینجوری معلومه اگر ایشون مشاور شما باشند مسأله‌شون آهوهاست!! مشاور خوب در جای خود ارزشمند و لازم است. مشاور خوب کارشناس و امین است. امین یعنی ترجیح دادن منافع سازمانی بر منافع شخصی و قبیلگی گفتنی است، حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور طی مطلبی کوتاه در صفحه توئیت خود نوشته بود:‌ "یک توصیه دوستانه به جناب آقای مهندس ضرغامی؛ لطفا به خاطر خودتان چهارسال صبر کنید؛ دیر نمی‌شود. 

سعودی‌ها از کدام دیدار ظریف به شدت خشمگین شدند؟ ملاقات سامح شکری وزیر امور خارجه مصر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در لابلای جلسات مجمع عمومی سازمان ملل خشم مقامات عربستان سعودی را بر انگیخته است.به استناد اظهارات یکی از دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه مصر که قبلا در ایران مامور بوده است، مقامات سعودی اعتراض خود به این دیدار را طی تماس تلفنی با آقای سیسی رئیس جمهوری مصر بیان داشته‌اند.به نوشته اسپوتنیک، طبق اظهار‌نظر این دیپلمات، مقامات سعودی از علاقه مصر به نزدیکی با ایران بسیار ناخشنود هستند. آن‌ها در مورد اخباری مرتبط با اظهار‌نظر سامح شکری مبنی بر اینکه مصر بر‌عکس عربستان سعودی با رفتن بشار اسد و از بین رفتن ساختار حکومتی سوریه مخالف است، توضیح خواسته‌اند.این دیپلمات در پایان گفت مقامات عربستانی حتی در این تماس مصر را تهدید به قطع کمک‌های خود کرده‌اند.مصر بزرگترین کشور عرب به دلیل مشکلات مالی وابستگی شدید به کمک‌های مالی عربستان سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارد و بسیاری از اتباع آن در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مشغول به کار می‌باشند.  

باهنر: لاریجانی را به روحانی ترجیح می‌دهم دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه لاریجانی را به آقای روحانی ترجیح می‌دهم، گفت: ما به‌عنوان فعال سیاسی از میان کسانی که در مظان ریاست‌جمهوری هستند برخی را ترجیح می‌دهیم ولی احساس می‌کنیم که قابل رای‌آوری نیستند. آدم‌های لایقی هستند ولی الان قابل بازسازی در اذهان مردم نیستند. 

احمدی‌نژاد تواضع و خضوع نکند هوادارنش را از دست می‌دهد غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی درباره سخنان امروز مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه و توصیه شان به احمدی‌نژاد برای کاندیدا نشدن برای جلوگیری از دوقطبی شدن کشور، گفت: ایجاد فضای دو قطبی یک نوع تفرقه عمیق در کشور را دامن می زند و این تفرقه در کشور مورد بهره برداری دشمنان نظام جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا و اسرائیل قرار خواهد گرفت.وی با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ایجاد دو قطبی کاملا حکیمانه و سرنوشت ساز است، افزود: انتظار داریم آقای احمدی نژاد کاملا متعهدانه درباره این توصیه عمل کند، البته این سخن رهبر معظم انقلاب فراتر از توصیه است.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران تأکید کرد: تصور من این است که آقای احمدی نژاد به این نهی تن خواهد داد و خضوع خواهد کرد و ملت ما در مقابل کسانی که در برابر امر و نهی های مقام معظم رهبری خضوع می کنند قدردان است، از این جهت پیش بینی من این است که آقای احمدی نژاد در مقابل این نهی خضوع خواهد کرد.مصباحی مقدم یادآور شد: اگر خدایی نکرده آقای احمدی نژاد در مقابل نهی رهبری چنین تواضع و خضوعی از خود نشان ندهد یقینا هواداران خودش را از دست خواهد داد. 

سربازان التماس می‌کنند که به سوریه اعزام شوند رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: وقتی که از پادگان‌های ارتش بازدید می‌کنم، در میان جوانان، وظیفه‌هایی وجود دارند که عاشقانه التماس می‌کنند ما را هم برای مبارزه با تکفیری‌ها و دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه بفرستید. 

پرونده جوانفکر تعیین شعبه شد وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از ارسال پرونده موکلش به شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب خبر داد.قهرمان شجاعی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اعتراضی که به حکم صادره داشتیم، خواهان بررسی مجدد پرونده شدیم. بر همین اساس پرونده موکلم به شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است.بر اساس این گزارش، شجاعی 19 تیرماه سال جاری از ارایه لایحه اعتراضی موکلش به حکم صادره از سوی دادگاه کارکنان دولت خبر داده بود.همچنین وکیل‌مدافع علی‌اکبر جوانفکر سی‌ام خردادماه به خبرنگار ایسنا گفته بود که موکلش به 91 روز حبس تعزیری محکوم شده است و قطعاً به حکم صادره اعتراض خواهند کرد. 

ادعای زندانی آمریکایی آزاد شده از ایران درباره پول بلیط‌اش! یکی از زندانیان آمریکایی که در ماه ژانویه در ایران آزاد شد هم‌اکنون در مصاحبه‌ای مدعی شده است که بعد از آزادی و رفتن به آلمان حیرت‌زده شدند وقتی پی بردند که مجبورند خودشان بلیط بازگشت به آمریکا را خریداری کنند.عابدینی گفت که او و دیگر زندانیان آمریکایی بعد از پرواز ایران به سوی آلمان مجبور شدند خودشان بلیط برای بازگشت به خانه تهیه کنند.طبق این گزارش، عابدینی بعد از گذراندن چند روز در بیمارستانی در آلمان، متعجب شد که شنید می‌بایست خودش بلیط بازگشت به خانه را تهیه کند.وی در اینباره گفت: «ما همه حیرت زده شدیم زیرا تازه بیرون آمده بودیم. لباس زندان بر تن داشتیم و آنها به ما گفتند که باید بلیط‌هایمان را خودمان خریداری کنیم».عابدینی به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی با هدف بر هم زدن امنیت ملی، در سال 91 به 8 سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در ماه ژانویه به همراه سه زندانی دیگر آمریکایی آزاد شد. 

پاسخ رئیس قوه قضائیه به هاشمی آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت روز 24 ذی الحجه اظهار کرد: این روز حسب اشهر روایات، روز مباهله پیامبر است و بزرگان در باب عظمت شأن این روز و اهمیت آن فراوان سخن گفته اند. رئیس قوه قضاییه با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر عدم نیاز به توان نظامی، خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی زمزمه هایی در گوشه و کنار نسبت به عدم نیاز به توان نظامی شنیده می شود و برخی می گویند پیشرفت ما در پرتو این است که هزینه های دفاعی را در جای دیگری صرف کنیم. قطعاً اینها حرف های نادرست و مغلطی است زیرا همانگونه که گفته شد، امنیت ما در سایه چنین قدرت دفاعی بازدارنده ای معنا دارد.لازم به ذکر است پیش از این به نقل از آقای هاشمی برخی اظهارات درباره عدم نیاز به توان نظامی منتشر گردیده بود. 

برنامه نود هم ردیف با شیطان! در تازه‌ترین ویدیوئی که از حسن عباسی منتشر شده، او به نقد فوتبال و فوتبالیست‌ها پرداخته و با ادبیاتی غیرکارشناسانه با نادیده گرفتن تمام نکات مثبتی که ورزش فوتبال را به پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین ورزش در جهان تبدیل کرده، فوتبالیست‌ها را لمپن دانسته و حتی کی‌روش و سایر مربیان لیگ برتر را هم بی‌نصیب نگذاشته است.«روزپلاس» با این مقدمه افزوده است: او حتی به مبالغ دریافتی بازیکنان ایرانی از باشگاه‌های خارجی هم نقد داشته و با کنایه گفته است: کسی که از تیم آلمانی تا قطری میلیون‌ها دلار گرفته، کجا به درد این جامعه خورده است؟عباسی که پیش از این نیز در جریان یک سخنرانی عجیب ارتش را غیرمنصفانه به چالش کشیده و در این‌باره با برخورد قاطع از طرف جامعه روبه‌رو شده بود، این‌بار برنامه نود را هم ردیف با شیطان دانسته و می‌گوید: تا نزدیک اذان صبح برنامه نود پخش می‌شود که چه کسی پیراهن چه کسی را کشیده است؛ این غفلت است و کار شیطان! 

سرویس‌های اطلاعاتی دنیا به دنبال رمز امنیت جمهوری اسلامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی صبح امروز (5 مهر 95) در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: در حال حاضر دنیا نسبت به امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی معترف و متعجب بوده و در برنامه هایی که با مسئولین سرویس های اطلاعاتی خارجی مذاکره می شود کشورها به دنبال راز و رمز امنیت جمهوری اسلامی هستند، وی ادامه داد: امروز همدلی، هماهنگی و فهم مشترک بین دستگاه های موثر در مقوله امنیت شامل وزارت کشور، شورای امنیت، شورای تامین استان ها، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد که این مهم موجب امنیت کشور شده است.وزیر اطلاعات حفظ امنیت کشور را مسئله ای بسیار مهم دانسته و خاطر نشان کرد: با همدلی بین دستگاه های مرتبط با امنیت علاوه بر تحقق این مهم، آرامش نیز در جامعه ایجاد شده است. 

واکنش وزیر علوم به اعتراضات دانشجویان محمد فرهادی؛ وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعتراض دانشجویان به هزینه‌های سنوات، اظهار داشت:‌ در مورد مقطع کارشناسی، در آیین‌نامه آموزشی که در سال ۹۳ ابلاغ شد، گفته شده‌است که اخذ هزینه‌های سنوات عطف به ما سبق نمی‌شود، بنابراین می‌بایست از دانشجویانی که مشمول سنوات می‌شوند، اما خودشان مقصر نبودند و کوتاهی و اهمال‌کاری به آنها برنمی‌گردد، بلکه از فراهم نبودن امکانات ناشی می‌شود، هزینه‌ای گرفته نشود؛ البته برخی از دانشگاه‌ها این چنین عمل نکردند و برخی دانشجویان را مشمول سنوات کردند که دستور عودت این پول‌ها به این دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. وی اضافه کرد: دو یا سه دانشگاه این پول را از مقاطع کارشناسی گرفته‌اند که باید پول را به دانشجو بازگردانند؛ البته ممکن است، این دانشگاه ‌ا پولی برنگردانند؛ بلکه به حساب پایان تحصیل دانشجو بگذارند و در زمان تسویه این پول حساب خواهد شد.فرهادی در ادامه تاکید کرد که آیین‌نامه جدید آموزشی کارشناسی ارشد و دکتری تازه امسال ابلاغ شده است و عطف به ما سبق نمی‌شود و مربوط به آینده است. 

پيشنهاد آيت‌‌ مهدوي كني براي قطع اعدام‌هاي سال 60 آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني در خاطره‌اي از اوايل انقلاب و سال 60 به نقش آيت‌الله مهدوي كني در آن دوران اشاره مي‌كند.به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رييس‌مجمع تشخيص مصلحت مي‌گويد: چند روز از خاطرات‌ مسافرت‌ را که‌ در دفتر وارد نشده‌ بود، وارد کردم‌. تاساعت‌ نه‌ ونیم‌ درخانه‌ بودم‌ و بعد به‌ مجلس‌ رفتم‌. گزارشها را خواندم‌ و کارهای‌ اداری‌ را انجام‌ دادم‌. باز، کاری‌که‌ بنا بود در جبهه‌ بشود، انجام‌ نشده‌. تیمسارفلاحی‌ ابتدا اطلاع‌ داد که‌ شروع‌ شده‌، کمی‌ بعدگفت‌، اشتباه‌ شده‌. گروهی‌ را به‌جبهه‌ فرستادیم‌ تعقیب‌ کنند.ناهار را در منزل‌ آقای‌ موسوی‌ اردبیلی‌ با حضور آقایان‌ مهدوی‌ [کنی‌]،خامنه‌ای‌ و احمدآقا بودیم‌. آقای‌ مهدوی‌[کنی‌] پیشنهاد داشت‌ به‌ کلی‌ اعدام ها قطع‌ شود و با محاربان‌ ملایمت ‌کنیم‌ که‌ تصویب‌ نشد. پیشنهاد درست‌ کردن‌ زندان‌ قرنطینه‌ و پذیرش‌ توبه‌ و راه‌ برگشت‌، پذیرفته‌شد و آقای‌ [موسوی‌]اردبیلی‌ مسئول‌ اجرا گردیدند. راجع‌ به‌ کمبود ارز بحث‌ شد و قرار شد درفروش‌ نفت ‌جدی‌ باشیم‌.ساعت‌ شش‌ به‌ مجلس‌ رفتم‌. کارها را انجام‌ دادم‌ و گزارشها را خواندم‌.تروریسم‌ سبکترشده‌، ولی‌ هنوز ریشه‌هایش‌ کنده‌ نشده‌. هر روز تقریبا بیست‌ مورد در سراسر کشور در سطح ‌ترور پاسدار و بسیجی‌ و پرتاب‌ سه‌ راهی‌ و کوکتل‌ و... پیش‌ می‌آید. در مقابل‌، هر روز جمعی‌ ازتروریستها بازداشت‌ و گروهی‌ کیفرمی‌بینند و منزوی‌تر هم‌ می‌شوند. روند حرکت‌، به‌ سوی‌نابودی‌ تروریسم‌ است‌؛اما مشکل‌ و طولانی‌. 

پشت پرده واکنش رهبر انقلاب به موضوع احمدی نژاد "محمود احمدی‌نژاد نه تنها نظر صریح رهبرمعظم انقلاب درباره کاندیداتوری خود را به اطلاع هوادران نرساند،بلکه حتی از گوشه و کنار خبر می‌رسید که در برخی موارد با یک سری اشارات و الفاظ، غیرمستقیم این موضوع را رد و یا در جهت دامن زدن به تردید عمل کرده است." در خبر اولیه مطرح شده بود که رهبر انقلاب خواسته بودند این نظر ایشان توسط خود آقای احمدی‌نژاد به هوادارانش و همچنین نیروهای انقلاب به نوعی اطلاع‌رسانی شود. با این حال وی همچون برخی موارد دیگر در این مسئله نیز به نحو دیگری عمل کرد و همین مسئله موجب بروز تردیدها و شبهات فراوان در میان بدنه نیروهای انقلاب شد. محمود احمدی‌نژاد نه تنها نظر صریح رهبرمعظم انقلاب درباره کاندیداتوری خود را به اطلاع هوادران نرساند، بلکه حتی از گوشه و کنار خبر می‌رسید که در برخی موارد با یک سری اشارات و الفاظ، غیرمستقیم این موضوع را رد و یا حداقل با سکوت خود در جهت دامن زدن به تردید عمل کرده است. عدم اطلاع‌رسانی و اعلام حقیقت ماجرا توسط احمدی‌نژاد از یک سو و انکارهای عجیب و غریب و سخیف برخی اطرافیان نزدیک به وی در شبکه‌های اجتماعی موجب شکل‌گیری مباحثات متعددی در رد و تایید این خبر در بین نیروهای انقلاب شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه صبح امروز اشاره کردند: "وقتی که این منتهی بشود به بگو و مگو و بخصوص در این فضای مجازی و این یک چیزی بگوید، آن یک چیزی بگوید، مایه‌ی کدورت و دل‌چرکینیِ برادران مؤمن از یکدیگر بشود آنوقت این چیز بدی است". این خبر را تسنیم منتشر کرده است.



۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن