تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797725020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ قانون بقای مشکلات بازنشستگی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

تقویم ما ایرانی‌ها خیلی چیز جالبی است. یعنی ما عزممان را جزم کرده‌ایم که حتی نگذاریم یک روز بدون نام بماند. مثل خیابان‌هایمان که هم شماره دارد هم اسم. مثلا دوستان نشانی خانه‌شان را که می‌دهند، می‌گویند خیابان سیزدهم شرقی یا همان گلبرگ. روزهای تقویم هم این‌طوری است، یعنی می‌نویسند پنجم مهر، اما می‌خوانند روز خانواده یا روز تکریم بازنشستگان. هر روز هم دو، سه عنوان دارد. جوری که باید درخواست بدهیم تعداد روزهای ‌سال را افزایش بدهند و از ٣٦٥ روز بیشتر شود تا عنوان‌های هر روز از دو سالگرد و یادبود بیشتر نشود، هرچند اسم‌گذاری روزها هم مثل اسم‌گذاری روی کوچه‌هاست.
 
شما به همان آدرس خیابان سیزدهم شرقی یا گلبرگ هم که مراجعه کنی، می‌بینی یک سر کوچه تابلو ندارد و سر دیگر کوچه تابلویی زیر برگ درخت نصب شده و روی آن نوشته کوچه نیستان. بعد که به دوست ارجمند اعتراض می‌کنی می‌گوید آهان، اسم جدیدشه یا می‌گوید ‌ای بابا تو از طرف خیابان کاج اومدی. اگر از سرو بیایی اسمش همان است. خلاصه این همه صغری، کبری کردم که بگویم فردا روز تکریم بازنشستگان و خانواده است. برای تکریم بازنشستگان چه کرده‌ایم؟  یکی از بهترین روش‌های تکریم این عزیزان این است که با خودمان ببریمشان سفر. مثلا ببریدشان استانبول تور یک روز و یک شب.
 
بنشانیدشان در میدان تقسیم و بروید کلی خرید کنید. بعد برای این‌که عوارض و گمرکی به شما تعلق نگیرد، چله تابستان دو تُن لباس تن این عزیزان کنید و برشان گردانید. خوبی‌اش این است چون سن‌شان بالا است، هیچ‌کس نمی‌تواند بهشان شک کند و تا بپرسند چرا تو این گرما این همه پوشیده؟ می‌توانید جواب بدهید سنش بالاست ‌ها! برای بزرگداشت این عزیزان ببریدشان کارت منزلت‌شان را بگیرند که بتوانند با قیمت کم مترو و اتوبوس سوار شوند. بعد از گرفتن کارت منزلت، کارت آنها را بگذارید در جیب‌تان و خود آن بازنشسته عزیز را ببرید بگذارید خانه سالمندان. هربار که با کارت ایشان سوار مترو شوید، یاد ایشان می‌افتید و چه کاری بهتر از یادآوری عزیزان.
 
یکی دیگر از روش‌های نوین تکریم بازنشستگان این است که نگذاریم احساس کنند بیکار شده‌اند و کاری از دستشان ساخته نیست. برای همین بعد از بازنشستگی سی‌وسه‌ سال بگذارید در آژانس سر کوچه‌تان کار کنند. گاهی برای تکریم کسی حتما نباید کاری انجام بدهید. گاهی لازم است کاری انجام ندهید تا از آن عزیز محافظت کرده باشید و بزرگی و اعتبارش را حفظ کرده باشید. مثلا تا جایی که ممکن است از دکتر بردن ایشان خودداری کنید. دلیلش را نمی‌گویم چون اگر بگویم دوباره دعوای بین پزشکان و هنرمندان بالا می‌گیرد. خلاصه در ایران گاهی بهترین تکریم این است که بگذاریم یک نفر با درد خودش بسوزد و بسازد.
 
چون ما تا بخواهیم کاری برای ایشان کنیم، ناخواسته اسیر مقتضیات زمان و مکان و تشخیص مصلحت و... می‌شویم و کلی توجیه و بهانه ردیف می‌کنیم و یکهو می‌بینیم دودمان بازنشسته محترم را به اسم نیکوکاری و صله رحم آورده‌ایم جلوی چشمش. راستش شیخ بهایی در کشکول درست نوشته «اﺑﻮاﻟﻌﯿﻨﺎء را ﮔﻔﺘﻨﺪ: در ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ؟ ﮔﻔﺖ: در دردى ﮐﻪ ﻣﺮدم آن را آرزو ﮐﻨﻨﺪ. ﯾﻌﻨﻰ: ﭘﯿﺮى.» قانون بقای انرژی هم در این کشور تبدیل به قانون بقای مشکلات بازنشستگی شده. نوشته شیخ بهایی نشان می‌دهد ماهیت مشکلات سالمندان و بازنشستگان در این سرزمین از ‌هزار ‌سال پیش تاکنون عوض نشده فقط شکل و شمایلش کمی عوض شده!






۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن