تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797966915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«در محاصره» شبیه «ایستاده در غبار» نیست


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: بهناز شیربانی در روزنامه شرق نوشت:  «در محاصره»، ساخته امیرمهدی پوروزیری، این شب‌ها از دو شبکه «سه» و «شما» روی آنتن است؛ مجموعه‌ای با محوریت به‌تصویرکشیدن بخشی از تاریخ معاصر ایران (جنگ تحمیلی) آن‌هم در شهر آبادان است که تاکنون روایت‌های بسیاری از مردمانش در آن دوران به تصویر کشیده شده است.

«در محاصره» درباره مردمان آن دیار در دوران دفاع مقدس است، پوروزیری در نشستی خبری که به منظور تشریح چگونگی ساخت این سریال تشکیل شد، از نگاهش نسبت به وجوه مختلف این مجموعه گفت؛ اینکه بیشتر روی فرم تأکید کرده است و محتوای این سریال مقاومت ملی و دفاع ملی است. او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «شهری که در محاصره دشمن است، خواه‌ناخواه سوژه‌های داستانی بسیاری را به وجود می‌آورد و اگر آبادان تسلیم می‌شد، قطعا سرنوشت کشور ما تغییر می‌کرد».

او در پاسخ به پرسش «شرق» مبنی‌بر اینکه فرمی که او برای روایت این مجموعه در نظر گرفته است، پیش از این دیده شده و مردم با روایت مستند-داستانی آشنا هستند و شاید تنها با تکیه بر فرم نتوان با مخاطب انبوه تلویزیون ارتباط گرفت، گفت: «مخاطب تلویزیون برای ما مهم بود و تصمیم ما از ابتدا این بود که روایت مجموعه گنگ نباشد، در این مجموعه کلام از زبان بازیگران ما جاری است و این‌طور نیست که صدای شخصی روی تصویر بازیگر باشد و به‌نوعی ما در بخشی از داستان روایت را به شکل داستانی داریم».

او ادامه داد: «دوستان بسیاری ازجمله حبیب احمدزاده در یک پروسه طولانی تحقیق در کنار پروژه بودند و در چندین ماه مواد اولیه نگارش فیلم‌نامه اتفاق افتاد و فکر کردیم که با چه شیوه‌ای بهتر می‌توان آن را روایت کرد و در ٤٥ روز تصویربرداری انجام شد و برخی از سکانس‌های ما مثل خروج مردم از شهر یا تصویرهای این‌چنینی زمان زیادی برای تصویربرداری طلب می‌کرد».

ابوذر حیدری، تدوینگر، نیز در این نشست از اهمیت روایت داستانی- مستندبودن این مجموعه صحبت کرد. او گفت: «هم‌زمان با تصویربرداری، تدوین هم آغاز شد، در بخش داستان دیالوگ داشتیم و دکوپاژها کاملا سینمایی بود و سعی کردم در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشم و هر شب راش‌ها را چک می‌کردم تا در تدوین، اتفاقی که در آن اشتراک‌نظر داشتیم حاصل شود».

سلمان فرخنده هم به‌عنوان یکی از بازیگران این فیلم از تجربیاتش در این مجموعه صحبت کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «نقش محمد حیدرپور برایم بسیار ویژه و شگفت‌انگیز بود؛ نحوه زندگی این آدم و اینکه زمانی که جنگ شروع می‌شود در شهر نبوده و بعد از ١٠ روز به شهرش برمی‌گردد و بعد از آن زندگی عجیبی دارد. اتفاقا قبل از آغاز کار تصورم این بود که شاید قصد کارگردان این است که از صدای شاهد استفاده کند (شبیه چیزی که در «ایستاده در غبار» یا «آخرین روزهای زمستان» اتفاق افتاد) اما این‌طور نبود و قائل به مقایسه «در محاصره» با دیگر فیلم‌های مستند- داستانی نیستم».

اما شاید بخش مهم این نشست را می‌توان به مقایسه نگاه این مجموعه با آثار محمدحسین مهدویان؛ «ایستاده در غبار» و «آخرین روزهای زمستان» دانست. پوروزیری معتقد است که دو تجربه محمدحسین مهدویان، آثار خاص‌تری به‌لحاظ فرم است. او گفت: «فرم مجموعه ما به معنی واقعی داستانی است، «ایستاده در غبار» فیلم ارزشمندی است، اما به نظرم شباهتی بین مجموعه «در محاصره» با «ایستاده در غبار» نیست و ما اتفاقی را بازسازی نکردیم».

او در ادامه درباره همکاری با مؤسسه روایت فتح برای ساخت این مجموعه گفت: این مؤسسه را از سال‌ها قبل می‌شناختم و همیشه نسبت به نگرش شهید آوینی ارادت ویژه‌ای دارم و معتقدم که کارگردان نمی‌تواند صددرصد صاحب اثر قلمداد شود و طبعا این اثر متعلق به مجموعه است که تهیه اثر را برعهده داشته است. «در محاصره» برای مخاطب عام ساخته شده و معتقدم که نیاز است از مردم برای مردم اثری تولید کرد.



۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن