تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796303905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیحی درباره حذف درس «شهید فهمیده» از کتب درسی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور ضمن اشاره به جایگاه ادبیات مقاومت در دفاع مقدس در کتب درسی به اخبار اخیر مبنی بر حذف درس مربوط به «شهید فهمیده» از کتاب پایه ششم واکنش نشان داد.

به گزارش تراز ،حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری یازدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی در پاسخ به پرسشی درباره ادبیات مقاومت و میزان توجه به آن در کتب درسی با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سال‌هاست رویکرد ما توجه به ادبیات مقاومت، جهاد و شهادت است و در کتب درسی تمرکز ویژه‌ای بر آن داریم.

وی افزود: امروز هویت انقلابی، پایداری و استقلال ملی را مدیون شهدا هستیم و اگر بخواهیم این هویت انقلابی و ارزش‌های انسانی در نسل‌های بعدی جاری و ساری باشد نیازمند توسعه این فرهنگ هستیم، البته باید صیانت کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت به ابتذال کشیده نشود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر در عمده کتاب‌های درسی از شهداء تجلیل و از شهدای شاخص نامبرده شده است، اظهار کرد: ما از اول ابتدایی تا پایه دهم به موضوع ایثار و شهادت پرداخته‌ایم و به همین خاطر مورد بغض برخی کشورها و معارضین جمهوری اسلامی قرار گرفته‌ایم و برخی رسانه‌های غربی نسبت به این امر متعرض شده‌اند که ما فرزندانمان را با روحیه جنگجویی و نفرت تربیت می‌کنیم. باید گفت که همه ما در برابر دشمن همین احساس را داریم و فرزندان ما هم نمی‌توانند کسانی که به آنها ظلم کرده‌اند را ببخشند. ما فرزندان خود را با روحیه انقلابی آشنا می‌کنیم و از ادبیات مقاومت فلسطین، جنوب لبنان و... در کتاب درسی بهره گرفته‌ایم.

محمدیان در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر حذف درس شهید فهمیده از کتاب درسی پایه ششم اظهار کرد: برخی دوستان ما در بیرون عجول هستند و دقت نمی‌کنند؛ برنامه‌ریزی درسی را مطابق با سیاست‌گذاری‌های تعلیم و تربیت انجام می‌دهیم. در سال‌های گذشته در پایه ششم درسی تحت عنوان رهبران کوچک در کتاب تعلیمات دینی داشتیم چون می‌خواستیم بحث ایثار و شهادت را در کتاب تعلیمات دینی دنبال داریم، به این نتیجه رسیدیم که این عنوان مناسب نیست.

وی ادامه داد: عنوان این درس را به سرزمین سبز تغییر داده‌ایم و مباحثی که در این داستان‌واره‌ مربوط به شهید فهمیده بود را حذف کردیم و به زندگی شهید همت و شهید زین‌الدین پرداختیم. در درس سرزمین سبز به اردوهای راهیان نور و همچنین به شهدای هفدهم شهریور اشاره شده است. تاکید ما این بود که بگوییم انقلاب از شهرها تا مرزها را در بر گرفته است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه البته در کتاب پایه سوم ابتدایی درس سیمای فداکاران را داریم که در آن به زندگی «شهید فهمیده» دانش‌آموز شاخص شهید پسر، «شهیده سهام خیام»، دانش‌آموز شاخص شهیده دختر، ریزعلی خاجعلی (دهقان فداکار) و «شهید امیدی»، معلم فداکار که خود را به آتش انداخت و جان دانش‌آموزانش را نجات داد را آورده‌ایم.

محمدیان ادامه داد: البته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده در کتاب پایه هفتم که دانش‌آموزان ۱۳ ساله آن را خواهند خواند در کتاب مطالعات اجتماعی یا ادبیات فارسی درسی با موضوع روز بسیج دانش‌آموزی و شهید شاخص آن، حسین فهمیده را خواهیم داشت. متاسفانه بعضی این جابه‌جایی را حمل بر حذف می‌کنند و اتهام هم‌سویی با دشمنان از جمله اسرائیل را به سازمان پژوهش وارد می‌کنند که گناهی نابخشودنی است و این در حالی است که برخی از مولفان ما رزمندگان هستند و ما خودمان را ملزم به نگهداری از این ارزش‌ها می‌دانیم. 
 
 



منبع: ایسنا










زمانبندی انتشار: 4 مهر 1395 - 17:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن