تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796787525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه مدیران به مشارکت دادن مردم در روند حل مسائل شهری - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
مشارکت جوانان در نجات بلوط
رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: آموزش‌های شهروندی باید زمینه‌ساز افزایش مشارکت‌های اجتماعی شهروندان قرار گیرند. به گزارش ایسنا، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با موضوع بررسی اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک در زمینه آموزش شهروندی، ضمن تأکید بر نقش آموزش در توسعه اظهار کرد: آموزش شهروندی در اصل حرکتی از نقص به سمت کمال است که با رعایت اصل تطابق درون سازمان‌ها به تکامل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای آموزش شهری و شهروندی به منظور حرکت از نقطه موجود در شهر به سمت شرایط ایده‌آل باید با هدف ایجاد مشارکت مردمی در مدیریت و تصمیم‌گیری شهری صورت گیرد چرا که بررسی الگوهای مشارکتی دیگر کشورهای جهان نیز نقش و اهمیت مشارکت مردمی را در مدیریت و تصمیم‌گیری شهری بیش از پیش محرز و معین می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به لزوم توجه مدیران شهری به مشارکت دادن مردم در روند حل مسائل شهری تاکید کرد: مدیران شهری باید در این راستا از ابزارهای مختلفی از جمله ابزارهای تشویقی مردم استفاده کنند و آنها را در همراهی و همیاری امور ترغیب کنند.

وی افزود: به مشارکت طلبیدن مردم در امور شهری نیازمند ارکان و پایگاه‌هایی است که آموزش‌های شهروندی را از طریق ابزارهای آموزشی مؤثر و منطبق با ساختار اجتماعی به مردم انتقال دهند.

زمینه‌سازی برای مشارکت اجتماعی اساس آموزش‌های شهروندی

گردان در ادامه با بیان این‌که زمینه‌سازی برای مشارکت‌های اجتماعی اساس آموزش‌های شهروندی است، تصریح کرد: از جمله اصولی که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد تأمین آگاهی‌های شهروندان و شفاف‌سازی در خصوص حقوق متقابل شهروندان و مدیریت شهری و رعایت این حقوق است.

وی ادامه داد: باید در اهداف آموزش‌های شهروندی، محیط شهری به‌عنوان مظهری از نعمات الهی تعریف شود، هم‌چنین زمینه‌سازی برای گسترش حسن خلق در اجتماع از جمله موضوعاتی است که باید هدف آموزش‌های شهروندی قرار گیرد.

وی در ادامه زمینه‌سازی استفاده عادلانه از محیط شهری برای رفع نیازها را ضرورتی انکارناپذیر در سرفصل‌های آموزشی شهروندان برشمرد و تصریح کرد: یکی از ابعاد بهره‌مندی عادلانه از محیط و خدمات شهری حفظ و نگهداری شهر و خدمات بصری و فیزیکی است که مدیریت شهری ارائه می‌دهد، چرا که شهروندان باید توجه داشته باشند بهره‌مندی از این خدمات، حق همه شهروندان است و دخل و تصرف و یا تخریب آن تضییع حقوق دیگران است.

ارتقاء هویت شهری شهروندان از آثار آموزش‌های شهروندی است

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با بیان این‌که از جمله آثار آموزش‌های شهروندی، ارتقاء هویت شهری شهروندان است، گفت: در رویکردهای آموزش شهروندی باید سلسله اقداماتی صورت گیرد که مؤثر واقع شود و از جمله این اقدامات می‌توان به تولید محتوای آموزشی بر مبنای آموزه‌های دینی، انسان شناختی، ارزش شناختی و... اشاره کرد که در ارتقاء هویت شهری و حتی بالاتر از آن هویت ملی و مذهبی افراد نقش مؤثری دارد.

وی ضمن تأکید بر لزوم نیازسنجی گروه‌های مختلف در ارائه محتوای آموزشی خاطرنشان کرد: گروه‌های سنی کودک و نوجوان از جمله اقشار سنی مورد توجه در آموزش‌های شهروندی هستند که باید در ارائه محتوای آموزشی آنها شرایط سن و لزوم بهره‌مندی آنها از آموزش‌های بنیادی و حقوق شهروندی مدنظر قرار گیرد.

گردان تاکید کرد: راهبردهای آموزش شهروندی نیز لزوما باید مبتنی بر اصولی باشد که اهداف تعریف شده در آموزش را محقق کند و از جمله این اصول، لحاظ کردن اقتضائات مذهبی، سنی، جنسی، محلی و منطقه‌ای است.

وی هم‌چنین اظهار کرد: مشارکت با نهادهای دولتی و غیردولتی در امر آموزش شهروندان از دیگر اصولی است که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد و در اجرای آموزش‌های فرهنگ شهروندی شیوه‌های نظام‌مند و فراگیر لحاظ شود.

گردان توجه به حوزه‌های زیست‌محیطی مانند محل کار و سکونت افراد، محل‌های خدماتی و ارتباطی را از دیگر معیارهای اصولی در تدوین محتوای آموزش‌های شهروندی برشمرد و یادآور شد: این بررسی و پیگیری با دقت منجر به همراه و همگام شدن شهروندان با مدیریت شهروندی در ساختن شهری زیبا، با کیفیت و نظام‌مند خواهد بود.

وی مشارکت معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری را در ارائه آموزش‌های شهروندی ضروری عنوان کرد و افزود: در صورت فعال شدن همه واحدها حصول نتیجه دقیق و مطلوب امکان‌پذیرتر خواهد بود. انتهای پیام


پنجشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن